PDA

View Full Version : Gitaar past niet goed in koffer



Flitser
21 maart 2012, 00:15
Onlangs heb ik bij Thomann.de een gitaarkoffer gekocht. Het gaat dan om hun eigen huismerk koffer, voor een Les Paul. Het probleem is dat hij er niet goed in past. Je hebt een steun voor de nek, maar omdat de gitaar schuin in de koffer ligt, beweegt hij tijdens het vervoeren en tikt hij tegen de zijkanten aan. Ik heb de koffer juist gekocht omdat ik bang ben voor een neck crack, dus dit werkt dan niet echt mee :P. Heeft iemand tips om dit op te lossen? Ik vind de rest van de koffer wel super; er zit een handig opbergvakje in en ik vind de kwaliteit prima voor de prijs. Terugsturen doe ik dus liever niet.

Zelf werk ik bij de Jumbo, waar ze een soort plastic matjes in kisten hebben bij bepaalde groentesoorten. Zou dat handig kunnen zijn om over de hals heen te doen? Of zijn andere manier beter?

(Ik heb de zoek-functie al geprobeerd maar zonder resultaat)

Ace 1.15.19
21 maart 2012, 00:24
Wellicht niet het antwoord wat je wil horen, maar het is echt het beste om een goed passende koffer te hebben (ik ben zelf ook schuldig hoor). Liever een paar tientjes extra investeren en geen neck crack, als bezuinigen op een koffer en alsnog een neck crack. Dan ben je uiteindelijk nog duurder uit.

barno
21 maart 2012, 00:45
gewoon opvullen waar nodig met whatever: kussen, doek... , think rock 'n roll.

aaronstonebeat
21 maart 2012, 00:49
En zelfs in een goed passende Gibsonkoffer kan de gevreesde breuk ontstaan.

Ace 1.15.19
21 maart 2012, 01:17
Absoluut, voorkomen kan je het nooit. Maar als hij van links naar rechts zwiept zou ik op safe spelen. :)

Tabula Rasa
21 maart 2012, 08:59
Ik weet niet of die LP met nitro gelakt is, maar als dat zo is, kijk dan wel uit met allerlei matjes etc....

Sinner1980
21 maart 2012, 10:01
Ok... Dus de gitaar past niet. In theorie ben je dus niet tevreden met de geleverde koffer. Wel ben je tevreden over het opbergvakje en de algehele kwaliteit....riiiiiight...
Wordt eens wakker man! Terugsturen die handel. Thomann levert jou een product dat zijn basisbehoefte niet vervuld; een les paul koffer waar geen les paul in past(niet goed althans), laat ze maar met een alternatief komen. Als iedereen dit maar accepteert dan zullen ze hun productie ook niet bijstellen; niet handig

Harry
21 maart 2012, 10:02
opvullen met een oude handdioek of zoiets.



En de volgende keer je gitaar meenemen als je een koffer koopt :hide:

Flitser
22 maart 2012, 16:31
Heb ondertussen een mailtje gestuurd naar Thomann; hopelijk krijg ik snel een antwoord terug. Ik zag ook een andere koffer die er al veel beter en steviger uitzag.

Sinner1980
22 maart 2012, 22:49
Heb ondertussen een mailtje gestuurd naar Thomann; hopelijk krijg ik snel een antwoord terug. Ik zag ook een andere koffer die er al veel beter en steviger uitzag.

Wijze keus!