PDA

View Full Version : Artec soloist distortion als tubescreamer?



Flitser
21 maart 2012, 00:03
Ik zoek een goedkope, maar toch goed werkende tubescreamer. Ik zag het pedaal van Artec, de soloist distorion SE-SLD. Heeft iemand ervaring met dit pedaal? Ik weet niet of ik dit kan gebruiken als tubescreamer, zoveel verstand heb ik er helaas niet van. Heeft iemand een idee?

Jan Buurman
21 maart 2012, 08:04
Ik heb zo'n ding liggen. De overeenkomst met een tubescreamer is ver te zoeken. Het is een "echte" distortion. De naam soloist is niet voor niets. Hij doet een highgain solo wel aardig maar (power)chords niet echt geweldig.
Ik zou eerder voor de Bad Monkey gaan als je een budget-tubescreamer zoekt.... De Boss SD-1 is toch ook niet zo duur meer tegenwoordig?

EDIT: Er staan twee SD1 tjes op MP voor een tientje of 3, 4....

zoon van Piet
21 maart 2012, 11:36
Niks ten nadele van het gegeven advies, of de SD 1.
Maar ik hoor geen overeenkomst tussen de Boss SD1 en de Tubescreamer.Ze lijken absoluut niet op elkaar, behalve dan dat het allebei overdrives zijn. En ik weet wel dat de technische verschillen miniem zijn tussen die twee, dat een beetje halfwarme soldeerbout genoeg is om van de een de ander te maken. maar dat hoor ik niet terug in geluid of gebruik. Wel bij de bad monkey.

Terminus
21 maart 2012, 14:19
Niks ten nadele van het gegeven advies, of de SD 1.
Maar ik hoor geen overeenkomst tussen de Boss SD1 en de Tubescreamer.Ze lijken absoluut niet op elkaar, behalve dan dat het allebei overdrives zijn. En ik weet wel dat de technische verschillen miniem zijn tussen die twee, dat een beetje halfwarme soldeerbout genoeg is om van de een de ander te maken. maar dat hoor ik niet terug in geluid of gebruik. Wel bij de bad monkey.

Het zijn allebei overdrives met een aanzienlijke mid-hump, dus ze zijn zeker te vergelijken.

zoon van Piet
21 maart 2012, 15:20
Het zijn allebei overdrives met een aanzienlijke mid-hump, dus ze zijn zeker te vergelijken.

en ze klinken TO-TAAL verschillend.. dus zijn ze zeker niet te vergelijken!

enzovoort... [wellesnietesmodus: ON]

Jan Buurman
21 maart 2012, 17:36
en ze klinken TO-TAAL verschillend.. dus zijn ze zeker niet te vergelijken!

enzovoort... [wellesnietesmodus: ON]

In ieder geval dichter bij dan de Artec Soloist... Ik zocht even snel naar goedkope tubescreamer(achtige) Ik dacht dat de SD-1 in de buurt kwam.
Anders die lagere TS-en van Ibanez. Er staat een TS-5 op MP....

miyaru
31 maart 2012, 00:12
Wat erg lekker klinkt als tubescreamer is een drivetrain van reverend. Helaas zijn die niet meer te krijgen maar wel een rebuild voor een tientje of zes. Kijk hier even: http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-GarageTone-Drivetrain-Overdrive-Pedal

Tabula Rasa
31 maart 2012, 21:44
tientje of 3: http://www.musikding.de/product_info.php/info/p1618_Der-Screamer---Overdrive-Bausatz.html

guitarkid
2 april 2012, 18:04
tientje of 3: http://www.musikding.de/product_info.php/info/p1618_Der-Screamer---Overdrive-Bausatz.html

Leuke site: Newtone-achtig, maar dan allemaal met echte printplaten! Werkt wel zo gemakkelijk!