PDA

View Full Version : Microfoontje voor akoustische gitaren



titzenpitzer
20 maart 2012, 22:18
Ik vroeg me af of hier iemand vertrouwt is met deze "microfoon":

http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,272,pid,272,nodeid,2,_language,EN.ht ml

Het leek me een leuk (maar ook duur) experiment om dit te proberen op mijn telecaster thinline. Iemand een idee wat dit misschien zou geven?

bass blom
20 maart 2012, 22:28
dat ding ken ik niet maar het idee kan vette resultaten geven.
ik deed het ooit met een dasspeld mic op een halve meter en een twin met een H&K cream machine ervoor op drie meter, heel lekkr om het gekletter van de snaren er bij te kunnen horen :p
opname dus, live is het iets anders. heb je twee versterkers?

scabiosa
21 maart 2012, 13:11
naar het schijnt kan iets dergelijks wel leuk zijn!
ik weet hoeveel de akg kost (waarschijnlijk redelijk veel...) maar er bestaan goedkopere!
http://www.crushthebutton.com/products/contact-microphone

Eko
21 maart 2012, 13:54
Ik denk dat betere reacties krijgt als je het bericht plaatst waar het eigenlijk hoort , bij acoustische gtitaren.

bass blom
21 maart 2012, 14:09
een thinline tele?

Harald
21 maart 2012, 14:26
Waarom wil je een tele eigenlijk met een microfoon versterken? Binnen een bandcontext denken mensen dat een akoestische gitaar als een piezo element klinkt tenslotte.

titzenpitzer
21 maart 2012, 15:16
naar het schijnt kan iets dergelijks wel leuk zijn!
ik weet hoeveel de akg kost (waarschijnlijk redelijk veel...) maar er bestaan goedkopere!
http://www.crushthebutton.com/products/contact-microphone

Oh perfect!!!

Want het is niet mijn bedoeling om er bloedmooie akoustische sounds uit te krijgen, maar als dat ook lukt is dat mooi meegenomen.* Ik heb maar één versterker, maar dacht om met behulp van een switch te kunnen schakelen tussen het microfoontje en mijn normale pickups. De tone-pot zou ik dan opofferen als volume voor het microfoontje aangezien ik die niet gebruik.

*edit: ik hoop stiekem om er zware feedback-geluiden uit te krijgen, of toch iets ranzig.

titzenpitzer
21 maart 2012, 15:17
Ik denk dat betere reacties krijgt als je het bericht plaatst waar het eigenlijk hoort , bij acoustische gtitaren.

Mmm ik wist het niet goed, het betreft wel degelijk een elektrische gitaar (yep, een tele thinline) maar de techniek is inderdaad iets voor de akoustische zaken...ach ja!

peter_heijnen
22 maart 2012, 08:00
maar de techniek is inderdaad iets voor de akoustische zaken...ach ja!
Niet als je er feedback en ranzigheid mee wilt genereren. ;)

Maar voor dat doel zou ik zeker dat goedkope ding nemen en niet die akg. Die akg is voor 100 euro te krijgen bij T.

Harald
22 maart 2012, 08:24
Als het om smerig en onbeheersbaar gaat zou ik idd. gewoon een goedkoop microfoontje regelen. Houd er wel rekening mee dat een microfoon heel anders feedbackt dan een harde elektrische gitaar. Praktisch gezien verwacht ik dan vooral een combi van onbeheersbare oorteisterende lelijkheid. Of je publiek, en de geluidsmensen daarop zitten te wachten?