PDA

View Full Version : John mayer signature strat VS Fender road worn 60's



mullhollanddrive
20 maart 2012, 16:44
Deze 2 gitaren lijken die erg op elkaar of niet?
Ik heb ze uitgeprobeerd maar wou het eens van jullie horen aangezien ik nog niet super veel verstand heb van strats.
Wat ik ermee bedoel is het zijn allebei fijne strats. Maar als ik ze allebei zou hebben zou dat zonde zijn omdat ze teveel op elkaar lijken of niet?


John mayer signature strat
http://www.fender.com/en-NL/products/search.php?partno=0119700800

Road worn 60's
http://www.fender.com/en-NL/products/roadworn/models.php?prodNo=013101

LGK
20 maart 2012, 16:46
Deze hoort er ook nog bij.. http://www.fender.com/en-NL/products/search.php?partno=0109200800

LGK
20 maart 2012, 16:58
Ze lijken op elkaar omdat ze allebij lekkere "mid" achtige pickups hebben. Goed voor pop/bleus (john mayer style)
Maar de kwaliteit zal duidelijk anders zijn. Betere afwerking enzo.. Daar liegt het bedrag ook niet om ;) Als je het geld heb (maar dat is met alles denk ik) gewoon voor die duurdere strat gaan. Maar volgensmij is die roadworn ook niet al te slecht.. Succes

Grz

Eric van Esch
20 maart 2012, 17:00
In ieder geval kan je uit de specs halen dat ze verschillende pu's hebben. Welke beter is voor jezelf kan jij alleen voor jezelf bepalen. Geluid blijft nu eenmaal subjectief.

Rick trodat
20 maart 2012, 17:12
De gitaren zijn zeer vergelijkbaar. Zo hebben beide gitaren dezelfde narrow frets.

Grootste verschil lijkt mij de neck:

JM: Big C shape ( dikke neck. De dikte van de neck heeft veel invloed op de sounds en zit tussen de C en de D shape in. De D shape komt weer van de SRV signature strat. Dit geeft doorgaans meer sustain en diepere noten, maar is voor sommige spelers lastiger om te bespelen)

RW: Normaal C ( komt op de meeste strats voor. Prima shape.

Daarnaast de pickups. Ik weet niet of JM big dippers gebruikt, maar naar zijn sound te luisteren gebruikt hij low output pu.

Verder heb ik de road worn eens getest en dit is een zeer goede lichte strat en naar mijn mening beter dan de american standard.

mullhollanddrive
20 maart 2012, 19:02
Dus als ik deze 2 gitaren zou hebben zou nog niet zo verkeerd zijn? Want ze spelen allebei erg lekker.

LGK
20 maart 2012, 19:18
Poehee. Je wilt je allebij. Nou ja.. Als je ze allebij lekker vind spelen en klinken. Wat houd je tegen?

Frans3134
20 maart 2012, 19:18
Ik zou ze allebei meteen aanschaffen, heb je geen zin op de ene te spelen dan pak je gewoon de andere

mullhollanddrive
20 maart 2012, 19:27
Daarom vind ik het belangrijk dat ze niet dicht bij elkaar liggen. Omdat het ook 2 strats zijn. Maar strats zijn gewoon helemaal mijn ding.

LGK
20 maart 2012, 19:39
En als je die JM strat nou neemt (voor het "overdrive" werk) En dan in plaats van die roadworn.. Een classic player strat. Voor het claene werk. Check it out!

Grz

freakystyle
20 maart 2012, 19:53
Dan ben je wel bijna 3000 euro verder he als je alletwee die strats koopt.. Zou ik liever 1 kopen en kun je er nog een vette versterker bij halen ook.. Want wat moet je met zo'n gitaar zonder goede versterker? Of heb je die al?

mullhollanddrive
20 maart 2012, 20:03
Dan ben je wel bijna 3000 euro verder he als je alletwee die strats koopt.. Zou ik liever 1 kopen en kun je er nog een vette versterker bij halen ook.. Want wat moet je met zo'n gitaar zonder goede versterker? Of heb je die al?

Ik heb een fender mustang 1.

Wabbie
20 maart 2012, 20:06
Dan zou ik een Roadworn kopen en een goede buizenamp. Of kijken naar een tweedehands JM of SRV sig, die duiken nog wel eens goedkoop op.

freakystyle
20 maart 2012, 20:10
Zo'n fender mustang 1 zal je nieuwe gitaar geen eer aandoen.. Koop gewoon 1 gitaar en een nieuwe versterker..

LGK
20 maart 2012, 20:13
+1 een blues junior ofzo.. Leuk dingetje voor thuis!

TimS
20 maart 2012, 20:16
Je hebt deze ook nog:

http://www.fender.com/en-NL/products/search.php?partno=0100140805

mullhollanddrive
20 maart 2012, 20:20
Weet je wat het is. Die road worn kan ik goedkoop aankomen. Maar wilde er nog wel wat bij. Dus vandaar. Die JM klonk ook goed. Dus als ik die road worn 60's strat zoiezo heb dan. Die JM strat heeft toch iets aparts waardoor ik terug blij komen naar die gitaar.

Tuurlijk een goede versterker is ook belangrijk. Maar ik heb denk ik het stratocaster virus opgelopen haha.

LGK
20 maart 2012, 20:34
Weet je wat het is. Die road worn kan ik goedkoop aankomen. Maar wilde er nog wel wat bij. Dus vandaar. Die JM klonk ook goed. Dus als ik die road worn 60's strat zoiezo heb dan. Die JM strat heeft toch iets aparts waardoor ik terug blij komen naar die gitaar.

Tuurlijk een goede versterker is ook belangrijk. Maar ik heb denk ik het stratocaster virus opgelopen haha.

Haha. Hier nog een! Alleen heb ik nog geen eens geld voor een roadworn. Laat staan nog met een JM strat er bij.. Beetje jammer.. ;)

Grz

mullhollanddrive
20 maart 2012, 20:34
Haha. Hier nog een! Alleen heb ik nog geen eens geld voor een roadworn. Laat staan nog met een JM strat er bij.. Beetje jammer.. ;)

Grz


Gewoon de deuren langs gaan. Help LGK de zomer door haha.

LGK
20 maart 2012, 20:40
Hahah. Kijk maar uit. Straks sta ik zo bij je op de stoep! ;)

mullhollanddrive
20 maart 2012, 20:44
Hahah. Kijk maar uit. Straks sta ik zo bij je op de stoep! ;)

Ik sponsor wel 2 plectrums haha.

Wabbie
20 maart 2012, 20:53
Waarom twee strats kopen als je goedkoop aan een Roadworn kunt komen? Een Roadworn is een prachtige stratocaster en dan heb je nog mooi geld over voor een vette amp. Daar heb je qua sound veel meer aan dan twee stratocasters. Je kunt altijd nog die JM kopen!

mullhollanddrive
20 maart 2012, 21:12
Wat voor amp zou je adviseren dan? Blues junior ofzo?

LGK
20 maart 2012, 21:13
Wat speel je eigenlijk..? En alleen thuis of ook op het podium?

mullhollanddrive
20 maart 2012, 21:14
Wat speel je eigenlijk..? En alleen thuis of ook op het podium?

Ik speel thuis. Maar wil wel op podiums gaan spelen. Ik speel pop, rock, blues, funk.

LGK
20 maart 2012, 21:21
Van fender zou ik een super sonic 22 kiezen. Oow ja, hier nog een leuk filmpje. Van je strat en deze versterker. http://m.youtube.com/watch?v=EhlUOsOfUb8

jimihattricks
20 maart 2012, 21:33
Ze lijken op elkaar omdat ze allebij lekkere "mid" achtige pickups hebben.

op de john mayer zitten big dippers en die zijn juist "mid-scooped" (weinig mids), dus ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt(?)

mullhollanddrive
20 maart 2012, 21:36
Klinkt super!

mullhollanddrive
20 maart 2012, 21:42
Ik heb eens even na zitten denken he. Maar ik kan natuurlijk veel beter voor die road worn gaan en een super sonic 22 versterker?
Dan zit ik goed toch?
En kan ik die super sonic 22 ook gebruiken voor optredens?

Is een gitaar van 900 euro beter dan een van 1700 euro?

LGK
20 maart 2012, 21:49
op de john mayer zitten big dippers en die zijn juist "mid-scooped" (weinig mids), dus ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt(?)

Oow... Niet. Dacht ik altijd.. Sarry :)

Tabula Rasa
20 maart 2012, 21:54
Oow... Niet. Dacht ik altijd.. Sarry :)

En waarom in post # 10 de JM voor het overdrive werk terwijl er juist in de Road Worn Texas Specials zitten?

Wabbie
20 maart 2012, 21:59
Ik zou gewoon even wat versterkers gaan testen. Om nu meteen voor de Supersonic 22 te gaan is misschien wat voorbarig en kan misschien zonde van je geld zijn...

LGK
20 maart 2012, 22:04
Ik heb eens even na zitten denken he. Maar ik kan natuurlijk veel beter voor die road worn gaan en een super sonic 22 versterker?
Dan zit ik goed toch?
En kan ik die super sonic 22 ook gebruiken voor optredens?

Is een gitaar van 900 euro beter dan een van 1700 euro?

Ja. Dat is een goede versterker volgensmij. Heb er geen ervaring mee maar zit zelf ook te kijken naar zo'n ding. Maar wat je zelf wil he. Het is mijn mening. Er zijn nog zooveel andere versterkers. En die gitaar is ook prima. In het filmpje hebben ze er alleen wel andere pickups in gedaan. Texas specials. Ik zou als ik jou was geen overhaaste beslissingen maken. Kijk gewoon rustig rond, en vooral veel proberen. Die versterker kan je idd wel gaan proberen. En dan kijken of het wat voor je is..! Succes

Grz

mullhollanddrive
20 maart 2012, 22:06
Ja ik ga ermee aan de gang. Bedankt!

LGK
20 maart 2012, 22:10
En waarom in post # 10 de JM voor het overdrive werk terwijl er juist in de Road Worn Texas Specials zitten?

Nou. Ik ken de bigdippers niet. Maar dacht dat dat ook van dat soort pickups waren. Maar, sorry als ik dat verkeerd begrepen heb... Maar betekend mid-scooped dan juist dat ze niet veel mid hebben? Ik dacht altijd juist wel.. Maar nogmaal sorry..

Tabula Rasa
20 maart 2012, 22:13
Blues kan je natuurlijk op iedere gitaar spelen, en iedere gitaar kan wel wat "overdrive werk" aan, maar juist die Texas Specials worden daar vaak voor aangeraden en die zitten in de Roadworn. (zelf ben ik van mening dat je beter low output elementen kan hebben en gewoon alles knetter hard moet zetten).

Wabbie
20 maart 2012, 22:15
No offense, maar misschien moet je je iets beter inlezen voordat je adviezen gaat geven. Mid scooped betekend zoveel als "weinig mids". Texas Specials hebben juist meer mids. Er zitten trouwens geen Texas Specials in de Roadworn volgens mij (of het moet het afgelopen half jaar veranderd zijn).

LGK
20 maart 2012, 22:17
Maar zitten er dan texas specials in...?! Ik dacht tex-mex.. Die ik ook dan ook minder vind klinken.

Tabula Rasa
20 maart 2012, 22:19
Maar zitten er dan texas specials in...?! Ik dacht tex-mex.. Die ik ook dan ook minder vind klinken.

Je hebt gelijk. Tex mex inderdaad. Dacht toch echt dat er TS in die serie zat. Tex Mex ben ik ook niet echt van gecharmeerd.

Tex Mex vind ik iets minder warm en minder blafferig dan Texas Specials. Roadworn wordt zo wel een klein stapje interessanter.

LGK
20 maart 2012, 22:28
Maar toch snap ik het zelf nog niet helemaal.. John mayer is zelf toch ook helemaal gek van srv.. En srv had juist veel mid. (of heb ik dit ook verkeerd?) En bij die big dippers is er juist helemaal geen mid.. Hmm. Want veel mid gaf hem ook een klein beetje zijn sound. Dat hoorde bij srv. Naja het zal wel.. Haha;)

Grz

Wabbie
20 maart 2012, 22:32
Mayer en SRV klinken toch wel behoorlijk anders. Het klopt wel dat Mayer in zijn begin periode op een SRV signature heeft gespeeld. Zoveel gitaristen, zoveel sounds ;)

Tabula Rasa
20 maart 2012, 22:35
Maar toch snap ik het zelf nog niet helemaal.. John mayer is zelf toch ook helemaal gek van srv.. En srv had juist veel mid. (of heb ik dit ook verkeerd?) En bij die big dippers is er juist helemaal geen mid.. Hmm. Want veel mid gaf hem ook een klein beetje zijn sound. Dat hoorde bij srv. Naja het zal wel.. Haha;)

Grz

SRV kreeg zijn mids ook vaak door twee tubescreamers. Vind Mayer en SRV ook niet heel erg op elkaar lijken qua klank.

LGK
20 maart 2012, 22:39
SRV kreeg zijn mids ook vaak door twee tubescreamers. Vind Mayer en SRV ook niet heel erg op elkaar lijken qua klank.

Nee das waar.. Naa ik loop ook te zeiken joh ;)

Grz

sjoerd5
20 maart 2012, 23:19
SRV Had meestal gewoon 1 tubescreamer. En volgens mij dan nog meestal als solo boost.

Gewoon hele dikke snaren en een paar super reverbs op standje BLOEDHARD!

ateng
21 maart 2012, 00:04
Ja. Dat is een goede versterker volgensmij. Heb er geen ervaring mee maar zit zelf ook te kijken naar zo'n ding. Maar wat je zelf wil he. Het is mijn mening.

Waar baseer je dat op dan vraag ik me af?
Als ik zo al je reacties leest heb je volgens mij niet zoveel ervaring... en dat bedoel ik niet lullig hoor maar het brengt namelijk verwarring.

matty
21 maart 2012, 07:30
die road worn strat is de lekkerste strat die ik ooit gehad heb!
moest ik niet naar het buitenland verhuisd zijn had ik ze nooit weg gedaan!

echt heerlijke gitaar op alle vlakken

Nitefly7
21 maart 2012, 10:44
Laten we eens bij het begin beginnen qua aanschaf nieuwe spullen:

- wat is je budget?
- wat wil je ermee bereiken?

Als je die 2 vragen al precies kunt beantwoorden, dan kunnen wij je ook gerichter van advies voorzien.
Voor hetgeen jij wilt, zou je m.i. met een Vintage Thomas Blug signature, en een Fender Blues Jr. al 'klaar' zijn (en flink wat geld besparen zodat je geld overhoudt voor alle pedaaltjes en kabels die je verder nog nodig hebt!)

http://i.ebayimg.com/t/Vintage-Wilkinson-V6MRTBG-THOMAS-BLUG-V6-White-/03/!C!uzmcQCWk~$(KGrHqUOKm4Ez7W1e0MtBNERK0YJwQ~~_3.JP G


Ik heb eens even na zitten denken he. Maar ik kan natuurlijk veel beter voor die road worn gaan en een super sonic 22 versterker?
Dan zit ik goed toch?
En kan ik die super sonic 22 ook gebruiken voor optredens?

Is een gitaar van 900 euro beter dan een van 1700 euro?
Je kan iedere versterker gebruiken voor optredens, 'zelfs' een Blues Jr..
Een Super Sonic 22 + Road Worn klinkt erg fijn, maar dit heb je ook met een Blues Jr, Blues Deluxe, Hot Rod, of een van de andere Fender-versterkers op de markt..!

Een gitaar van 900 euro is niet beter dan een gitaar van 1700 euro, maar andersom geldt hetzelfde, duurder hoeft niet altijd beter te betekenen.

Ik speel veel liever op een Road Worn, dan een Fender SRV strat.
De John Mayer strat wilde ik ontzettend fijn vinden (ben onwijs fan van die gozer), maar ik vond de hals toch net te dik, en het was 'niet de gitaar voor mij'..



Maar toch snap ik het zelf nog niet helemaal.. John mayer is zelf toch ook helemaal gek van srv.. En srv had juist veel mid. (of heb ik dit ook verkeerd?) En bij die big dippers is er juist helemaal geen mid.. Hmm. Want veel mid gaf hem ook een klein beetje zijn sound. Dat hoorde bij srv. Naja het zal wel.. Haha;)

Grz
De Big Dippers hebben een bepaalde 'uitholling' in het mid, zodat John zijn overdrive/dikkere geluid uit zijn versterker te halen.
Vergelijk het met het verschil tussen een overdrive pedaal VOOR je amp, of je amp Harder zetten.
Beide scenario's zorgen voor een andere mate van oversturing.
Door zijn pickups wat minder hard uit te sturen, kan hij met pedalen en amps zijn eigen geluid bepalen, in plaats van zijn gitaar als 'eerste bron van overdrive' te gebruiken.
Denk maar aan al die metalgitaristen die meer en meer terugkomen van de 'noodzaak' dat je voor een dik geluid, pickups met een hoge output nodig zou hebben.



Weet je wat het is. Die road worn kan ik goedkoop aankomen. Maar wilde er nog wel wat bij. Dus vandaar. Die JM klonk ook goed. Dus als ik die road worn 60's strat zoiezo heb dan. Die JM strat heeft toch iets aparts waardoor ik terug blij komen naar die gitaar.

Tuurlijk een goede versterker is ook belangrijk. Maar ik heb denk ik het stratocaster virus opgelopen haha.

Wat is de reden dat je 'er wat bij wilt' ?
Wil je een backup voor je 'hoofd-gitaar', wil je er een andere gitaar bij, of wil je gewoon veel gitaren hebben?
Als backup zou je ook prima bij de eerder genoemde Vintage Thomas Blug terecht kunnen, als je er een andere gitaar bij wilt, dan mag je alles vergelijken en kopen wat je wilt.
Als je gewoon veel gitaren wilt, ben ik de laatste die je tegenhoudt, maar wens je veel succes met snaren wisselen en poetsen ;)


Ze lijken op elkaar omdat ze allebij lekkere "mid" achtige pickups hebben. Goed voor pop/bleus (john mayer style)
Maar de kwaliteit zal duidelijk anders zijn. Betere afwerking enzo.. Daar liegt het bedrag ook niet om ;) Als je het geld heb (maar dat is met alles denk ik) gewoon voor die duurdere strat gaan. Maar volgensmij is die roadworn ook niet al te slecht.. Succes

Grz
Ik vond de JM strat niet honderden euro's beter afgewerkt dan de Road Worn.
Net zoals het feit dat Japanse Reissues niet slechter of per se beter zijn dan Mexicaanse.
De JM's die ik in mijn handen heb gehad, vond ik per stuk wat minder prettig spelen (niet slecht! maar minder prettig) dan de Road Worn's en de Vintage Reissues (USA) die ik in m'n handen heb gehad.

Gitaar4LifeDude
21 maart 2012, 11:50
Ik heb eens even na zitten denken he. Maar ik kan natuurlijk veel beter voor die road worn gaan en een super sonic 22 versterker?
Dan zit ik goed toch?
En kan ik die super sonic 22 ook gebruiken voor optredens?

Is een gitaar van 900 euro beter dan een van 1700 euro?

Ik gebruik altijd een super sonic 22 voor optredens, wat mij betreft de beste handzame combo van fender.
Die tweede vraag is nogal onzinnig, ligt heel erg aan de gitaar.
Ik zelf zou liever die john mayer gitaar hebben dan een roadworn al ben ik wel fan van relics.

LGK
21 maart 2012, 15:30
Waar baseer je dat op dan vraag ik me af?
Als ik zo al je reacties leest heb je volgens mij niet zoveel ervaring... en dat bedoel ik niet lullig hoor maar het brengt namelijk verwarring.

Nou. Van reviews enzo.. Maar ik zei ook.. Het is mijn mening... Ik "denk" dat het wel een goede versterker is. Om er is naar te kijken en mischien uitproberen. Sorry voor de verwarring. Ben inderdaad nog niet zo ervaren ;)

Eko
21 maart 2012, 16:43
Ik heb meerdere strats in diverse uitvoeringen. De verschillen tussen Tex Mex en Texas specials zijn klein. Wel goed te vernemen als je de amp echt goed open zet. De breakup is iets anders. Ook goed te beinvloeden zodra je met de mid knop speelt op je amp.
Ook is het goed eens te spelen met de hoogte van de pick-ups.
De halsverschillen zijn wel groot. Een wat stijvere neck ( V-hals of dikke C ) geeft een betere respons. Dat is wat ik er tenminste aan verschillen uit haal.
Als je de JM te duur vindt kijk dan eens naar een Kenny Wayne Shepperd Strat . Gebouwd in Mexico , beter te betalen. Er staat op YT een vergelijking tussen de KWS en een SRV. Heel mooi om te zien/horen.

mullhollanddrive
21 maart 2012, 17:29
Laten we eens bij het begin beginnen qua aanschaf nieuwe spullen:

- wat is je budget?
- wat wil je ermee bereiken?

Als je die 2 vragen al precies kunt beantwoorden, dan kunnen wij je ook gerichter van advies voorzien.
Voor hetgeen jij wilt, zou je m.i. met een Vintage Thomas Blug signature, en een Fender Blues Jr. al 'klaar' zijn (en flink wat geld besparen zodat je geld overhoudt voor alle pedaaltjes en kabels die je verder nog nodig hebt!)

http://i.ebayimg.com/t/Vintage-Wilkinson-V6MRTBG-THOMAS-BLUG-V6-White-/03/!C!uzmcQCWk~$(KGrHqUOKm4Ez7W1e0MtBNERK0YJwQ~~_3.JP G


Je kan iedere versterker gebruiken voor optredens, 'zelfs' een Blues Jr..
Een Super Sonic 22 + Road Worn klinkt erg fijn, maar dit heb je ook met een Blues Jr, Blues Deluxe, Hot Rod, of een van de andere Fender-versterkers op de markt..!

Een gitaar van 900 euro is niet beter dan een gitaar van 1700 euro, maar andersom geldt hetzelfde, duurder hoeft niet altijd beter te betekenen.

Ik speel veel liever op een Road Worn, dan een Fender SRV strat.
De John Mayer strat wilde ik ontzettend fijn vinden (ben onwijs fan van die gozer), maar ik vond de hals toch net te dik, en het was 'niet de gitaar voor mij'..



De Big Dippers hebben een bepaalde 'uitholling' in het mid, zodat John zijn overdrive/dikkere geluid uit zijn versterker te halen.
Vergelijk het met het verschil tussen een overdrive pedaal VOOR je amp, of je amp Harder zetten.
Beide scenario's zorgen voor een andere mate van oversturing.
Door zijn pickups wat minder hard uit te sturen, kan hij met pedalen en amps zijn eigen geluid bepalen, in plaats van zijn gitaar als 'eerste bron van overdrive' te gebruiken.
Denk maar aan al die metalgitaristen die meer en meer terugkomen van de 'noodzaak' dat je voor een dik geluid, pickups met een hoge output nodig zou hebben.




Wat is de reden dat je 'er wat bij wilt' ?
Wil je een backup voor je 'hoofd-gitaar', wil je er een andere gitaar bij, of wil je gewoon veel gitaren hebben?
Als backup zou je ook prima bij de eerder genoemde Vintage Thomas Blug terecht kunnen, als je er een andere gitaar bij wilt, dan mag je alles vergelijken en kopen wat je wilt.
Als je gewoon veel gitaren wilt, ben ik de laatste die je tegenhoudt, maar wens je veel succes met snaren wisselen en poetsen ;)


Ik vond de JM strat niet honderden euro's beter afgewerkt dan de Road Worn.
Net zoals het feit dat Japanse Reissues niet slechter of per se beter zijn dan Mexicaanse.
De JM's die ik in mijn handen heb gehad, vond ik per stuk wat minder prettig spelen (niet slecht! maar minder prettig) dan de Road Worn's en de Vintage Reissues (USA) die ik in m'n handen heb gehad.




Mijn budget is max 2300 euro.
Waarom ik er een gitaar bij wilde hebben is omdat ik het fijn vind om een keer te wisselen van gitaar. Ik speel veel gitaar en dan vind ik het wel fijn dat je ook een keer een andere gitaar in je handen hebt.
Het belangrijkste is natuurlijk het geluid en kwaliteit. Natuurlijk niet 2 gitaren omdat ik dan kan zeggen dat ik er 2 heb.
Ik heb ook na zitten denken en het is gewoon het belangrijkste om te kijken wat is de beste keus. Nieuwe versterker of toch een nieuwe gitaar en later een versterker erbij ofzo.
Binnenkort wil ik een band beginnen dus het is fijn als ik dan gelijk wat koop waar ik ook mee vooruit op het podium kan. Het is nog niet zeker maar misschien ga ik een muziek opleiding doen of cursussen extra volgen naast mijn gitaarles. Ik wil dus goed materiaal.

spike67
21 maart 2012, 22:21
Ik zou de nieuwe fender stratocaster select maar eens proberen, echt super

heavy-metal-thunder
21 maart 2012, 22:51
prijs/kwaliteit vind ik de AVRi 62 beste keus.
Heb een tijdje terug 2 Road Worns gehad, een 50's en een 60's. Niet slecht, maar vooral bij de 60's miste ik de typische Fender, heldere belletjes tone. Klonk wel leuk tot ik er mijn andere Strats naast zat. De RW vond ik dof, wat weinig definitie. Maar in distortion kan dat wel leuk klinken. Ook die Pearly Gates scheurde wel lekker, maar een Strat met een humbucker is nog geen Les Paul (niet dat dit echt nodig is, maar ik hou er wel erg van)

groovieguitarguus
22 maart 2012, 00:14
Misschien is dit wat voor je....

Geen Fender.... Maar ontzettend gave gitaren... vanaf 1690,-
Met te gekke Hardware... perfecte hals / body verbinding...
Speelt heerlijk, ondanks de wat forsere hals... http://smittyguitars.com/s-models.html

TimoSomers
22 maart 2012, 00:41
Wat groovieguitarguus zegt! ;)

Nitefly7
22 maart 2012, 18:23
Misschien is dit wat voor je....

Geen Fender.... Maar ontzettend gave gitaren... vanaf 1690,-
Met te gekke Hardware... perfecte hals / body verbinding...
Speelt heerlijk, ondanks de wat forsere hals... http://smittyguitars.com/s-models.html

+ 1 voor wat groovieguitarguus zegt..

met dat budget zou ik ook zeker kijken naar (2ehands) gitaren van bijv. Haar, Suhr, Dijkman, Blade en nog andere strat-achtige bouwers.
Daarnaast kun je een lekkere Fender amp, zoals die super sonic 22 erbij nemen..

laat je oren het werk doen, en je handen en alles komt goed!

Luke-wannabe
23 maart 2012, 00:42
Ik ken iemand die die JM strat heeft. Geweldige neck en geweldige gitaar! Hij had het er over dat -ie 'm weg wilde doen.

Jordy Koning
28 september 2014, 21:01
Het is maar net welke sound je wilt. Naar mijn idee komen de sounds van de Texas Specials en de Bigdippers aardig overeen, alleen is het zo dat je voor de texas specials rond de 300 euro zit als je ze los koopt, en de bigdippers niet los kunt krijgen (dus alleen bij een signature van John Mayer). John Mayer gebruikt daarbij ook nog de Boss TS-808, TS-9 en TS-10.

Jordy Koning
28 september 2014, 21:05
Is het dan niet verstandiger om een Strat te kopen en daarnaast een Tele?

beruk
28 september 2014, 21:30
Inkopper, maar zou topicstarter na twee jaar nog met dit probleem zeulen?

.slash.
28 september 2014, 22:11
De hamvraag is natuurlijk of de topicopener "Mulholland Drive" wel helemaal begrepen heeft.