PDA

View Full Version : Oude italiaanse gitaar.



guinevere
20 maart 2012, 16:13
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een gerestaureerde oude italiaanse gitaar gekocht bij Brunaari en deze gitaar klinkt erg mooi en speelt heerlijk.
De gitaar is gebouwd rond 1955 en op het etiket staat ANGELO MAZULLO
FU ROSARIO
1908
CATANIA
VIA MILANO N 32
ANTI - TROPIC.
Graag zou ik wat meer willen weten over deze bouwer en gitaren want het enige dat ik weet is dat deze gitaar op Sicilië is gebouwd en dat er in die tijd vele op Sicilië werden gebouwd in ateliers waar men van oudsher mandolines bouwt of bouwde. Ik heb op het internet gezocht en gegoogled maar helaas heb ik niets kunnen vinden alleen dat Angelo Mazullo mandolines bouwde.
Misschien kan een van jullie of jullie mij wat meer vertellen of mij naar een site verwijzen die ik nog niet heb bekeken?
Alvast hartelijk bedankt! Groetjes van Guinevere.

muziekschuur
20 maart 2012, 19:25
Guinevere, heb je een foto van deze gitaar?

vederlicht
20 maart 2012, 21:51
Ja graag een foto. Zo wie zo interessant vind ik.
Vederlicht♫

guinevere
21 maart 2012, 09:27
Hallo,

Ik zal gauw even een foto maken.

Groetjes van Guinevere.

jazzie1
21 maart 2012, 12:42
Zou je die informatie niet zelf bij Brunaari kunnen verkrijgen? Meestal heeft hij vrij veel achtergrond informatie over de gitaren welke hij opknapt.

zoon van Piet
21 maart 2012, 12:48
om het wachten te verzachten gooi ik alvast even mijn ouwe Siciliaan neer:
http://img860.imageshack.us/img860/5091/img0226k.jpg

het is een Sgroi Silvestri en jullie kunnen hem maar beter mooi vonden, anders krijg je bezoek van de familie en speel je gitaar met de visjes.. :)

Voor info over ouwe Italianen moet je hier (http://www.fetishguitars.com/index/sicilia.html)wezen. Grote kans dat je gewoon in het Nederlands antwoord krijgt..

guinevere
27 maart 2012, 16:36
Hallo allemaal,

Met de foto te plaatsen wil het niet zo goed lukken, maar hij gaat er komen.
Jouw gitaar, zoon van Piet, de Sgoi Silvestri, lijkt op de mijne; de kop en hals zijn vrijwel identiek. De vorm van de klankkast lijkt mij ook vrijwel gelijk alleen de brug is anders. Ons dochtertje van bijna negen heeft een Vincenzo Miroglio & Figli en de vorm van die klankkast is aan de bovenkant iets anders, maar ook deze is in Catania gebouwd. Over Vincenzo Miroglio & Figli heb ik, weinig maar nog wel eens iets op internet gevonden maar over Angelo Mazullo vrijwel niets. Maar ik ga eens even kijken op die site voor info over ouwe Italianen. En zoon van Piet jouw Sgoi Silvestri is een beauty!

Groetjes van Guinevere.