PDA

View Full Version : nieuwe gitaar uit oude onderdelen?



Aspa123
8 juni 2003, 00:03
Hmm zat zo te denken...

Ik heb nog een gare BCRich Platinum liggen en een los EMG element. Zou het het waard zijn om bv bij Voxhumana een mohonie of elzen Jackson body te bestellen en dan de hals, floyd en emg over te plaatsen in deze nieuwe body?
Dan heb ik weer een aardig goede gitaar erbij voor weinig, dacht ik zo. Of niet?

fred dons
8 juni 2003, 13:32
ja dat kan, maar neem wel je neck mee naar Vox omdat sommige platinum modellen een afwijkende hiel hebben waardoor de schaallengte met "normale"fender schallengtes niet meer klopt.
als de body speciaal voor deze neck gemaakt wordt is er geen probleem (overigens is de floyd op de platinum modellen ook niet zo ok, die kun je dan ook maar beter gelijk vervangen :lol: )

Aspa123
9 juni 2003, 21:40
Thnx voor de tip!

Soms zie ik ook wel losse body's op het net aangeboden staan, wellicht is datr een nog goedkopere wijze. Maar vraag me af als er bv meer dan 1 mm speeling is met de body of opvullen met houtpasta dan een goed idee is. En kan ik mn 24 frets hals wel in de meeste body's (natuurlijk waar oorspronkelijk een 24 hals inzat) wel kwijt. Body uitvijlen of een beetje houtpasta toevoegen..lijkt mij de optie maar is dat wel zo verstandig en makkelijk....hals merk A in body merk B te stoppen?

fred dons
10 juni 2003, 09:17
nee je kunt (helaas) niet iedere 24 frets nek in iederen 24 frets body stoppen

ik heb zelf eens het verzoek gehad om een 24 fret platinum series neck over te zetten en hij paste eerlijk gezegd nergens op zonder dat ik
major moest gaan frezen in de body
bijvoorbeeld oude japanse ibanez rg bodies hebben een fender hiel/schaallengte met fret 22t/m 24 overhangend op de body, nieuwe rg's hebben de hiel helemaal doorlopend tot de 24 fret (zoals de platinum serie, alleen heeft die weer een andere schaallengte)
de platinum bc rich is ook wat breder dan de gemiddelde neck (met name bij de hiel), dus ook de neckpocket moet waarschijnlijk worden aangepast

michielv
10 juni 2003, 15:59
Hmm zat zo te denken...

Ik heb nog een gare BCRich Platinum liggen en een los EMG element. Zou het het waard zijn om bv bij Voxhumana een mohonie of elzen Jackson body te bestellen en dan de hals, floyd en emg over te plaatsen in deze nieuwe body?
Dan heb ik weer een aardig goede gitaar erbij voor weinig, dacht ik zo. Of niet?

De BCRich Platinum schaallengte is een flink stuk korter van bijvoorbeeld Fender (weet ik uit ervaring). Waarschijnlijk kun je beter bij VH een nieuwe body bestellen, kost ongeveer net zoveel als een aparte Jackson body (denk ik) en dan past het precies.

niels5150
12 juni 2003, 17:11
off topic

Hee Fred dons,

jij hebt toch een ibanez SZ520? wat vind je daarvan. Welke kleur heb jij genomen? is zit er ook over te denken er eentje te kopen.

fred dons
12 juni 2003, 17:28
ik heb de blauwe (ik had al genoeg sunburst kleurige gitaren)

is een prima gitaar, ik vind de pups ietsie te fel maar als je ze wat lager schroeft dan is het goed uit te houden. de neck is wat steviger dan andere ibanezen maar daar hou ik wel van

Akira
12 juni 2003, 17:32
Ik heb ook de blauwe sz520, en ik vind de humbuckers ook iets te schel, te gruizig.
Maar voor de rest vind ik het ook een hele fijne gitaar.

Fred is zo aardig om me te helpen de elementen van mijn BCrich NJ over te zetten naar die sz520, kijken of het dan beter klinkt.

niels5150
12 juni 2003, 17:49
maar waar lijkt de klank op? les paul? prs? zoiets? Met een paar goede seymour duncans of dimarzios moet hij toch te gek kunnen klinken?

Soulflyhigh
12 juni 2003, 18:43
Volgens mij lijkt de klank door de lekker dikke mahonie body op de klank van een Les Paul