PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Gothic vs. Gibson Les Paul Studio



Ditmar
12 januari 2002, 16:06
Hoi luitjes, ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe gitaar , dus ik ben gisteren maar eens langsgegaan bij Kees Dee. Na de halve winkel te hebben uitgeprobeerd kwam ik bij een gitaar die me wel bleek te liggen: de Gibson Les Paul Gothic (ik had het nooit verwacht, maar toch). Ik had eigenlijk altijd Gibson gemeden vanwege de hals, maar de hals van de Les Paul Gothic is toch wel lekker. Nou zat ik op de site van Gibson te lezen, en volgens de site zijn de specificaties van de Gibson Les Paul Studio hetzelfde als die van de Les Paul Gothic. Nou wil ik weten: zijn ze echt hetzelfde ?? Wat is het prijsvershil ?? en: Heeft de Studio dezelfde hals als de Gothic (dat stond namelijk niet bij de specs) ???

Noctiis
13 januari 2002, 14:03
wat ik ervan kon voelen had ie dezelfde hals, alleen de wat goedkope finish op de gothic zorgt ervoor dat ie na een jaar intensief gebruiken erg rottig speelt (lak op de hals die wordt glanzend ipv mat na een tijdje).
Maargoed, ik heb net wat Dean Evo's geprobeerd, en die vond ik kwalitatief stukken beter :smile:
Gothic les paul, wel erg mooi alleen degene die ik heb geprobeerd had slecht afgewerkte fretranden (erg scherp).

puvin
17 januari 2002, 17:35
komaan mensen reageer, dit wil ik ook weten :wink: