PDA

View Full Version : B-Band out, Mi-Si in!



peter_heijnen
20 maart 2012, 10:16
Sinds het originele en perfect werkende fishman systeem in mijn taylor vakkundig is verkloot -bijna 15 jaar geleden alweer, time flies....-, heb ik zelf behoorlijk wat aan lopen kloten met allerlei pu-systemen in die gitaar. De laatste jaren zat er b-band in maar het probleem daarmee was dat die dingen steeds mysterieus kapot gingen. Welnu, sinds kort zit er dan een Mi-Si Acoustic Trio in. Ik had er nog nooit van gehoord maar op aanraden van sacksioni in amsterdam heb ik harry -de jonge ;)- het laten inbouwen. Het systeem bestaat uit een l.r. baggs us-pickup, een daarop ontworpen preamp van misi, en een oplader. Ik heb ook de optionele vol/tone control genomen die in het klankgat moet worden geplakt.

http://www.musicgallery.it/images/prodotti/15256acoustic-trio_New.jpg

De oplader staat werking zonder batterij toe: in de preamp zit een 'accu' die je oplaadt door de oplader 60 sec in de output van de gitaar te pluggen. Dat geeft dan 16 uur speel power. Heb je de voeding niet bij je, kun je hetzelfde trucje uithalen met een 9v blokje en een stereo jack/jack: 60 sec=>16 uur.

Maar het belangrijkste is natuurlijk de sound. Volgens harry was die 'warmer/ronder' dan wat hij kende, wat voor mij de doorslag gaf om te laten installeren. En idd, het klinkt geweldig voor zover ik het nu kan beoordelen. Ik kan momenteel niet spelen ivm een geopereerde pink, maar wat ik met de drie andere vingers al heb geprobeerd klinkt helemaal geweldig. Ik heb nog nooit zo'n mooie sound op mijn inears gehad door gewoon in te prikken en verder niets. De bekende 'us-pickup icepick' is minder dan ik gewend was en het speelgevoel natuurlijker, meer op een akoestische gitaar lijkend.

Ik kan niet wachten tot mijn pink het weer doet! :)

Check it out! (http://mi-si.com/products/)

synapse
20 maart 2012, 11:37
Hoi Peter,
Ik denk er over om in mijn Eastman Parlour ook een elemant te laten bouwen bij Sacksioni.
Was dit, inclusief inbouwen, duur?

peter_heijnen
20 maart 2012, 11:53
Hey Synapse, ik weet het niet precies omdat ik ook een algehele en uitgebreide apk heb laten doen, maar volgens mij moet je -incl tone/vol optie- rekenen op zo'n kleine 300 euro. Wil je het precies weten moet je uiteraard harry even bellen.

synapse
20 maart 2012, 13:27
Hoi Peter, € 300,= zou me niet tegenvallen, als het zo goed klinkt als jij het beschrijft.
Over wat voor versterker speel je? Ik heb een schertler David Classic.

peter_heijnen
20 maart 2012, 14:26
Geen amp, maar inears of een actieve monitor. Ik kan dan kiezen tussen een mackie srm350 of rcf art 310a, maar daar heb ik de misi nog steeds niet op gehoord.

Flipkoos
20 maart 2012, 15:40
Altijd leuk, elementjes. Ik heb er in mijn gitaren al heel wat versleten en ben er nog niet helemaal uit wat ik nu het mooist vind... Heb er nu in eentje een Fishman Ellipse Matrix Blend zitten. Mooi, maar gevoelig en het condensatormicrofoontje geeft ook niet direct een heel natuurlijke toon, (een luisteraar zit ook niet in je klankkast te luisteren). Blenden is wel mooi en daar is-ie ook voor bedoeld.
In een andere gitaar heb ik een Headway en die is gewoon erg goed! Helder en warm zonder te 'knerpen' (nou ja, hoe noem je dat typische piezo-geluid?).
En ik heb ook nog een Fishman Neo-D. En dat valt me voor de prijs ook beslist niet tegen!

Mi-Si kende ik niet, maar ik ben benieuwd.
Maar €300,-, is dat niet een beetje veel? Het ding zelf zie ik overal rond de honderddertig euro. Of is dat laten inbouwen zo duur?

peter_heijnen
21 maart 2012, 09:08
Aha kijk. Ik heb net ook maar even misi in nl gegoogled en zag idd een prijs van 140 euro voor de trio. Ik zit er dus gewoon naast met die 300, maar zoals ik al zei wist ik het ook niet zeker. :)

Nou synapse, 140 ex inbouw, ik zou harry zeker even bellen. Btw, ik zou die toonregeling zeker ook overwegen. Het effect is zeer subtiel, maar volgens mij live erg bruikbaar als bijv veredelde rthm/lead stand. Let wel, dat 'baseer' ik noodgedwongen enkel op inschatting.

heavy-metal-thunder
21 maart 2012, 18:59
Vorige week heeft Angelo van The Guitar Lounge me deze pick up ook geadviseerd. Ik kende het niet, je vindt er ook weinig over terug op internet. Ik wou voor mijn nieuwe gitaar een LR Baggs Anthem kopen, maar mss toch een Mi-si in mijn achterhoofd houden. Want ik heb in mijn andere akoestische de LR Baggs Anthem SL, maar over de PA heb ik nog lang niet het gewenste resultaat (maar ik heb weinig kaas gegeten van afregelen mengtafel).

peter_heijnen
22 maart 2012, 07:56
maar mss toch een Mi-si in mijn achterhoofd houden. Want ik heb in mijn andere akoestische de LR Baggs Anthem SL, maar over de PA heb ik nog lang niet het gewenste resultaat (maar ik heb weinig kaas gegeten van afregelen mengtafel).
Verwacht geen wonderen van misi, je uitversterkte gitaar gaat echt niet opeens echt akoestisch klinken. ;)

In een topic in 'elektrische gitaren' heeft iemand het over de akg c411 plakmic. Ik ken dat ding niet maar volgens een review versterk je er echt je akoestische geluid mee, wellicht een ideetje voor je?

Flipkoos
22 maart 2012, 08:21
Die heb ik ook nog liggen, nog nooit gebruikt eerlijk gezegd...

peter_heijnen
22 maart 2012, 09:25
Laat je het ons weten als je hem wel hebt gebruikt?

heavy-metal-thunder
22 maart 2012, 12:51
Verwacht geen wonderen van misi, je uitversterkte gitaar gaat echt niet opeens echt akoestisch klinken. ;)

In een topic in 'elektrische gitaren' heeft iemand het over de akg c411 plakmic. Ik ken dat ding niet maar volgens een review versterk je er echt je akoestische geluid mee, wellicht een ideetje voor je?


Een kameraad van me werkt op een provinciale uitleendiest waar verenigingen geluidsapparatuur kunnen ontlenen en daar gebruiken ze dit ook, wist hij me te zeggen. Zal het toch ook eens moeten proberen.

Maar als ik het geluid van mijn Anthem SL op deze clips van Premier Guitar hoor, dan vind ik dit toch wel best OK. Ik denk dat ik me in eerste instantie eens zal moeten buigen over de geluidstafel (of mss toch maar een akoestische versterker kopen?).
http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Dec/L_R_Baggs_Anthem_Tru_Mic_Acoustic_Pickup_System_Re view.aspx