PDA

View Full Version : metal distortion pedaal



blackwidow88812
19 maart 2012, 22:23
heey jongens
ik ga van de zomer naar Amerika en heb al een lijstje gemaakt voor mijn pedalen: Boss Noise Suppressor, MXR Phase 90 en Dunlop Cry Baby Wah
MAAR ik wil ook nog een distortion pedaal kopen. dit doe ik omdat een overdrive (of tubescreamer) pedaal uitgesloten is aangezien ik geen geschikte amp heb die goeie distortion geeft.
welke raden jullie mij aan?
ik zat te denken aan: EHX Metal Muff (favo), MXR Fullbore Metal, Boss Metalcore, Digitech Death Metal (alleen cheap as hell dus heel twijfelachtig) en de hardwire metal distortion
welke van deze 5 raden jullie mij aan.
deze pedalen waren de enige die mij op filmpjes konden bekoren (maar ja zoals mijn oom altijd zegt, eerst proberen voordat je het koopt
ik hoor het wel

ajus vanuit het verre oosten

BTW ik speel Metalcore, Groove Metal (voor de mensen die niet weten wat dit is Lamb of God, Chimaira), Nu-Metal en lichtelijk thrash en death metal

B-stone
19 maart 2012, 22:44
Klinkt stom, maar letterlijk: een boss mt 2 met monte allums mod. Cheap maar klinkt als de hell.

Dirk_Hendrik
20 maart 2012, 11:20
Stap 1:
Stop, meteen, met alleen maar naar pedalen te kijken waar "metal" op staat maar ga wat breder kijken.

Bijl
20 maart 2012, 11:39
In plaats van een Boxx NS2 kan je beter meteen voor een ISP Decimator gaan, stukkie beter.

Wat betreft distortion, er is zoveel te koop in de USA. Probeer eens iets van Tech 21, een Sansamp GT2 of US steel bijvoorbeeld heeft een strak en duidelijk gedefinieerd geluid. Dan is er ook nog Zvex, Radial, BBE, Rocktron, Rivera... Allemaal topkwaliteit spullen die hier niet of nauwelijks te krijgen zijn.

Daar heb je veel meer aan dan zo'n lawaaipedaal als een Digitech Deathmetal. Een Boss Metalcore zou ik ook lekker laten liggen.

tidalwave_sideburns
20 maart 2012, 11:42
AMT maakt leuke pedalen die je de kop ook niet kosten, deze bijvoorbeeld: Du Hast (http://www.pedalspluseffectswarehouse.com/AMT_Electronics_Du_Hast_p/amt-duh.htm)

Liquid_Metal
20 maart 2012, 11:42
Stap 1:
Stop, meteen, met alleen maar naar pedalen te kijken waar "metal" op staat maar ga wat breder kijken.

Helemaal mee eens.
Ik heb zelf een paar maanden geleden een Keeler Design Push overdrive gekocht. Dat pedaal heeft enorm veel mids en moet je echt liggen, maar ik vind 'm enorm tof.

joeyonfire
20 maart 2012, 11:47
Ik zou ook gaan voor de ISP decimator.

Hoewel ik geen metalcore speel ben ik zelf zeer tevreden over de Boss ML-2. Ik heb ook de Metal Muff maar die vindt ik toch minder uit de verf komen.

De ML-2 heeft een waanzinnige gain. En is ook nog vrij goed te tweaken, met andere woorden IK kan er alle kanten mee op.

Ik vind de Boss Metalcore toch wel een uitzondering op de stelling dat je verder moet kijken dan de pedalen waar metal op staat.

Dirk_Hendrik
20 maart 2012, 12:01
Ik vind de Boss Metalcore toch wel een uitzondering op de stelling dat je verder moet kijken dan de pedalen waar metal op staat.

Eens. Wat ik bedoel is dat de TS een opsomming maakt van pedalen waar metal op staat en daarmee een hoop mogelijkheden kan laten liggen omdat er geen metal op staat. Het is dus niet dat iets waar metal op staat geen goede keuze zou zijn maar mmeer dat iets zonder metal ook dat ene ding kan zijn waar de TS naar op zoek was.
De TS zou ook tegen een Ibanez MetalScreamer aan kunnen lopen. Dat ding is een hoop maar nou net zeker weten geen metal.

joeyonfire
20 maart 2012, 12:09
Eens. Wat ik bedoel is dat de TS een opsomming maakt van pedalen waar metal op staat en daarmee een hoop mogelijkheden kan laten liggen omdat er geen metal op staat. Het is dus niet dat iets waar metal op staat geen goede keuze zou zijn maar mmeer dat iets zonder metal ook dat ene ding kan zijn waar de TS naar op zoek was.
De TS zou ook tegen een Ibanez MetalScreamer aan kunnen lopen. Dat ding is een hoop maar nou net zeker weten geen metal.


Tja, ik kan je niet meer als 100% gelijk geven. Toen ik op zoek was naar de juiste distortion heb ik al die pedalen ook allemaal vast gehad. Op de Metalcore en de metal muff in veel mindere mate hebben ze geen van alle mijn intresse kunnen wekken. Het zijn allemaal pedalen van nét niet. Om over Digitech death metal nog maar te zwijgen.

joeyonfire
20 maart 2012, 12:12
@ TS:

Kijk eens naar de Blackstar HT pedalen.

Terminus
20 maart 2012, 16:30
Wat voor versterker heb je? Als je een effects loop hebt kan je een van de AMT preamp pedalen gebruiken, die komen erg in de buurt van buizenversterkers.

Justinschut
21 maart 2012, 16:27
Ik ben zeer tevreden met mn Line6 UberMetal, meerdere soorten distortion, lekker tweakbaar en ingebouwde noise gate :)

JohnMar
26 april 2012, 12:43
Ik heb zelf o.a. het warp pedaal van H&K klinkt lekker zwaar en ietwat 'dof'. Mijn voorkeur voor metal gaat eigenlijk toch uit naar de ingebouwde distortion in m'n Peavey versterker.