PDA

View Full Version : Marshall JVM 410H wat voor cabinet?



Crummy
19 maart 2012, 16:57
Goedemiddag!

Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen en wel de Marshall JVM410H(eventuele ervaringen hoor ik graag). Nu zoek ik hier nog een cabinet bij, echter zijn er erg veel soorten en maten die je helaas niet allemaal in de winkel kunt testen... zo heb je de 1960a 1960b,1960ax enz enz.(geen van alle zelf gehoord)

Wat is het verschil tussen al deze cab's en is het verschil in geluid groot tussen 2x12 of 4x12 of gaat de laatste alleen maar harder? Moet ik überhaupt wel een cab van Marshall pakken?

Als laatste vraag: ik heb gehoord dat Marshall veel ups & downs kent qua kwaliteit. Hoe zit het met de kwaliteit van de JVM, kent deze veel mankementen of defect's?

Alvast bedankt!
Teun

Erik70
19 maart 2012, 18:24
Nou dat treft... ik ben ook al een tijdje aan het gassen op een JVM410 en heb de afgelopen tijd al heel wat gelezen hier en daar om wat achtergrondinfo te krijgen.
Vooral op www.jvmforum.com veel bruikbare info te vinden.

Wat betreft de kwaliteit.. met name de eerste serie (2007 geloof ik) scheen nogal wat problemen te hebben met bepaalde zekeringen die te heet werden en knopjes die los zouden laten. Inmiddels zijn er wat kleine wijzigingen doorgevoerd waardoor deze euvels verholpen zouden zijn. Momenteel is de JVM net zou betrouwbaar als iedere andere goede Marshall. Met dien verstande dat problemen met buizen (bijv. door vervoer) altijd voor kunnen komen bij iedere amp ongeacht het merk.

over "wat is de beste speaker voor de amp" lopen de meningen erg uiteen. Ik ga er maar vanuit dat het een kwestie is van smaak. De een zweert bij V30, de ander bij T75 en sommigen op greenbacks. Allen zijn goede speakers, 't is maar net wat je wilt.
De keuze tussen een 2x12 of 4x12 wordt veelal om praktische redenen 9gewicht/omvang) genomen. uiteraard zal een 4x12 wel wat voller klinken dan een 2x12. E.e.a ook weer afhankelijk van de speakerkeuze en afmetingen van de cabs.

het verschil in de cabs die jij noemt zit hem in de speakers die er in zitten. De kast op zich is eigenlijk identiek qua bouw/materiaal. Allen hebben celetion-speakers, maar verschillende soorten:
1960 a en b = T75
1960 av = V30
1960 ax = greenbacks

de 2x12 1936 cabs is er met T75 en 1936v met V30.

Al deze speakers verschillen best wel qua geluid/karakter. Geen een is beter dan de ander. Het blijft een smaak kwestie. De voorkomende "gouden regel" (tussen aanhalingstekens dus..!) zegt dat V30 erg geschikt is voor metal/high gain, de greenbacks voor crunch/classic rock en de T75 beetje vlak/allround. Maar dit is maar net hoe je het zelf wilt.


Of je perse een Marshall cab moet nemen? Nee, die keuze staat je ook vrij...Ieder ander merk past ook als de wattage en ohmage maar klopt.

Kortom..juist de speakerkeuze/ cabkeuze heb ik ook nog niet kunnen maken. Wie weet wordt het wel een combo.

De JVM gaat er hier ook komen, maar in welke samenstelling precies... er zijn zoveel opties, ik ben er echt nog niet uit.

Babelouba
20 maart 2012, 23:39
Je zou jezelf ook eens kunnen oriënteren bij die ene muziekzaak in Uden. Die heeft toch die kast staan, waar je met een druk op de knop van speaker kunt wisselen? Ik ga er iig binnenkort wel een keer langs ;)

big dooley
21 maart 2012, 01:27
ik heb er eentje van voor week 25 van 2007 en deze heeft dus nog die zekeringen... heb de ontwerper van dat ding gesproken en die wist me te vertellen, dat als de versterker nooit geen problemen heeft gehad, je deze ook niet gauw meer zal krijgen... niet alle amps met die zekeringen hadden problemen, het bleek dat een slechte batch met zekeringhouders de oorzaak was....

ik heb hem nu al een tijdje en het ding is rocksolid... wel opletten met bepaalde merken preampbuizen in bepaalde positie's... tungsols in V3 bijvoorbeeld komen voor het vuurpeleton... maar ik haat die dingen sowieso al... het enige mooie geluid wat ze produceren, is als ik er met m'n klompen op ga staan...

voor wat cabs/speakers betreft, das echt persoonlijk, ikzelf heb 2 1936 kasten, omdat mijn rug geen 4x12 meer kan verdragen... in elke kast zit een vintage 30 en een G12H30 anniversary.... een ge-wel-di-ge combi, mag ik wel zeggen...

tegenwoordig combineer ik de JVM met een AFD100 in een stereo setup... de AFD100 is veel losser, waar de JVM een wat stijf en strak karakter heeft... door ze te combineren heb ik een best of both worlds...

Rutger Molenberghs
21 maart 2012, 09:19
Thuis, op laag volume, staat mijn JVM 410h op een K&E 2x12 met V30's. Als ik hem in de band gebruikt, dan staat hij op een K&E 4x12 met 2x V30 en 2x H30 anniversary (zelfde combinatie als big dooley). En voor mij werkt die laatste ook het beste. Alleen met de V30's heb ik soms last van pinnig hoog als ik de volumeknop wat hoger zet.

Baker
21 maart 2012, 09:24
Ik heb ook een JVM gehad, en ik heb toen uitgebreid greenbacks, V30's en G12T75's getest
Zie post #123 van dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?97545-Nieuwe-Amp!-Marshall-JVM-410H!/page13

Koch Jensens:
Het klinkt wel, maar het is toch net te klinisch. Deze speakers klinken geweldig bij een Koch amp, maar voor marshall werkt het niet. De marshall brul blijft weg. Bovendien ziet het er niet uit, een marshall top op een koch 2x12

Greenbacks:
Warmte! De ultieme rock sound. Heerlijk voor warme volle leads.
Echter mis ik strakheid in het laag bij palm mutes etc.

V30's:
Erg veel mids. Misschien wel teveel voor de JVM.
Wel een hele mooie klank. Eigelijk heb ik geen objectief oordeel over deze speakers omdat ze in een half open K&E kast zaten

Celestion G12T75 (standaard marshall kast):
Scheller dan de Greenbacks, maar minder klinisch dan de Koch jensens.
Maar wel strakker in het laag dan de greenbacks. Ik heb wel het gevoel dat deze speaker bij deze amp "horen". Het is net alsof de amp het best tot zijn recht komt.

big dooley
21 maart 2012, 09:35
er zijn ook heel veel gasten die V30's combineren met T75's in een 4x12 en daar zeer over te spreken zijn

kokeleko
21 maart 2012, 09:57
Ik heb een oude Egnater 4x12 eronder met V-30 speakers, wel voorzien van beamblockers.
Het is welliswaar een JVM 205H, zou ongeveer hetzelfde moeten zijn.

big dooley
21 maart 2012, 10:38
Ik heb een oude Egnater 4x12 eronder met V-30 speakers, wel voorzien van beamblockers.
Het is welliswaar een JVM 205H, zou ongeveer hetzelfde moeten zijn.

verschillen zijn er niet veel, buiten dat je 2 kanalen minder hebt en de helft van het vermogen...
clean/crunch oranje en rood, zijn precies hetzelfde als crunch oranje en rood op de 4-kanaals, terwijl het OD kanaal helemaal hetzelfde is als OD2 op de 410...
alleen clean groen is anders... bij de 410 is de opbouw van het hele cleane kanaal anders dan op de 205, omdat de EQ voor de gainpot geplaatst is... dit kanaal is min of meer een kopie van de fender blackface amps...
bij de 205 is op clean groen de opbouw anders.... er zit een "clean shape" voor de gainpot, maar na de gainstages is er nog wel de normale EQ, die we van marshall gewend zijn

Crummy
21 maart 2012, 11:04
Bedankt voor de goede en vooral duidelijke informatie!

Het is mij duidelijk geworden dat de V30 niet is wat ik zoek.

Dan blijven de Greenbacks & de T75 over. Nu ben ik op youtube het type 1960TV tegengekomen, wat is dit voor een cab?

@Erik70: Is het niet zo dat iedereen die zich aanmeld voor www.jvmforum.com de amp sowieso helemaal super vind? krijg je dan niet een vertekend beeld? Ik moet de site nog door gaan spitten, dus kan zijn dat ik er helemaal langs zit. In ieder geval bedankt voor de tip!

@babelouba: laat me weten wanneer je gaat, ik ga met je mee.

kokeleko
21 maart 2012, 11:09
Op het JVM forum wordt ook kritiek gespuid, maar er komen vaak ook oplossingen voorbij, dus ik vindt het nuttig.

Crummy
21 maart 2012, 13:06
Op het JVM forum wordt ook kritiek gespuid, maar er komen vaak ook oplossingen voorbij, dus ik vindt het nuttig.

Goed om te horen, zoals gezegd moet ik de site nog door spitten.

Heb jij, kokeleko, toevallig ook een JVM, zo ja wat zijn je bevindingen?

kokeleko
21 maart 2012, 13:11
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik een 205H.
Bevalt goed voor de muziek die ik pleeg te maken.

Erik70
21 maart 2012, 13:35
De 1960TV: TV staat voor Tall Vintage. Deze hast is net iets hoger dan een "normale" en heeft daardoor meer volume. Deze zijn ondermeer gebruikt bij de Jimi Hendriks-stack. Volgens mij zitten er Greenbacks in. Ik lees weinig slechte recensies hier over.

je hebt gelijk als je zegt dat een jvmforum veel JVM-bejubelaars zal hebben.. maar deze hebben echter elk hun eigen gebruikerservaringen, smaak en mening over speakers/ modificaties/instellingen en dat soort dingen. Ik heb er inderdaad, zoals kokeleko al zegt, veel nuttige info gevonden.

big dooley
22 maart 2012, 00:33
marshallforum.com is meer algemeen marshall.... is daarom veel drukker bezocht en over het algemeen wordt er nogal eens kritiek gespuid...
echter zit er zo ontzettend veel bullshit tussen, met name van gasten die alleen het ding op plaatjes hebben gezien en dan de amp afkraken, omdat ie van binnen eruit ziet als een mainframe...

rapportages van serieuze problemen met JVM's zijn echter heel opvallend weinig te vinden, ten opzichte van andere versterkers, terwijl momenteel de JVM de enige 50/100 watter is, die "echt" verkoopt... ze gaan als warme broodjes over de toonbank en tijdens mijn bezoek bij marshall vorig jaar december werd me dat ook akelig duidelijk...
2203, 1987, 1959, VM, DSL, TSL, 900DR, signatures, het wordt allemaal nog gemaakt, maar de JVM verkoopt momenteel meer dan al die modellen bij elkaar, terwijl de tweedehands markt nog niet overspoeld wordt met deze modellen, zoals bijvoorbeeld met de JCM900's en JCM2000's het geval is

muziekschuur
22 maart 2012, 09:17
Marshall cabinetten en hoe je ze kan verbeteren is erg goed gedocumenteerd. Daarom zou ik voor de looks en de aanpasbaarheid voor een Marshall cabinet gaan. Realiseer je wel dat een 1960TV NOG GROTER is. En dat dat flink tegen kan vallen. Als je speakers wil aanpassen ga dan voor een net 2e hands cabinet. Er zijn veel 'bijna zo goed als nieuwe' cabinetten tweedehands aan te schaffen. En die kun je dan voorzien van de speakers die jij graag wil hebben. Lege cabinetten zijn ook te vinden.

Zo'n half stack Marshall is gewoon een mooi ding om te zien. De handgebouwde versies zijn maar ietsje duurder en bieden bepaalde voordelen in materiaalkeuze. Let goed op de wielen als die belangrijk voor je zijn. Staat het altijd in een oefenruimte, probeer dan een keuze te maken uit een gevoerde hoes of een passende flightcase. Ik ben geen voorstander van een 'hoed' model. Een kast met een klep aan de voorkant is handiger vind ik.

Ga je veel spelen en hou je van simpel. Dan is een 2x12 combo een overweging omdat je die makkelijk uit de flightcase tovert en boem, je kan spelen. Head en cabinet is altijd meer werk. En een 2x12 combo met een extra 2x12 cabinet is gewoon handig omdat je dan de meest veelzijdige set hebt in een beperkte footprint...

pannekoek
22 maart 2012, 14:26
Ik heb destijds gekozen voor een Marshall JVM410h met 1960TV cabinet. was voor mij de mooiste combinatie. Met de v30's vond ik hem erg stijfjes. De 1960TV vond ik wat meer in balans klinken. plus het feit dat ie er ongelovelijk gaaf uit zag.

Baker
22 maart 2012, 23:54
Head en cabinet is altijd meer werk.

mwoa.... hoeveel werk is het om een head op een cab te zetten en de kabel in te pluggen?
Daar komt nog bij dat 2x12 buizencombo's loeizwaar zijn. Nee dan liever een top die je aan 1 hand meedraagt. 4x12 op wielen en gaan.

kokeleko
23 maart 2012, 08:22
wel opletten met bepaalde merken preampbuizen in bepaalde positie's... tungsols in V3 bijvoorbeeld komen voor het vuurpeleton... maar ik haat die dingen sowieso al... het enige mooie geluid wat ze produceren, is als ik er met m'n klompen op ga staan... Wat heb jij in V3 dan?

muziekschuur
23 maart 2012, 09:19
2x12 combo in flightcase met wielen. Klep aan de zijkant. Binnenrollen, stroom erop, klep open inpluggen, spelen...

jerome
23 maart 2012, 09:38
... wel opletten met bepaalde merken preampbuizen in bepaalde positie's... tungsols in V3 bijvoorbeeld komen voor het vuurpeleton... maar ik haat die dingen sowieso al... het enige mooie geluid wat ze produceren, is als ik er met m'n klompen op ga staan...
...

Het is bekend dat er één slechte serie/bagde van Tung Sol geweest is maar dat de buizen die ze nu maken erg goed zijn. Ik heb het idee dat jij ook een paar slechte exemplaren uit die serie te pakken heb gehad..
En bovendien vinden héél veel gitaristen ze juist heerlijk klinken, vol maar toch transparant, vet, levendig, dynamisch...
Volgens velen de beste preamp buizen die er nu gemaakt worden!
Ik vind ze persoonlijk zelfs beter klinken dan NOS buisjes van Philips, AEG en Mullard!! ;)
En in Marshalls kunnen ze fantastisch klinken, maar dat is een kwestie van smaak, muziekstijl en uitproberen...

kokeleko
23 maart 2012, 09:49
2x12 combo in flightcase met wielen. Klep aan de zijkant. Binnenrollen, stroom erop, klep open inpluggen, spelen...

Ja dan wordt het nog zwaar, wat is dan makkelijker(lees: beter voor je rug etc.), losse top met box denk ik persoonlijk.

Baker
23 maart 2012, 11:34
Ik heb het allemaal gehad: Een 2x12 buizencombo, Een 2x12 buizencombo + 2x12 cab, een Top + 4x12 .
Nu heb ik een 40w 1x12 buizencombootje. Die pak ik ook aan 1 hand mee.

Ik vind dat als je dan toch met groot spul aan de gang gaat, een top + 4x12 gewoon het lekkerst. Het geeft dan ook echt die big stage oempf enzo, en het ziet er inderdaad prachtig uit. Wat mij betreft is een 2x12 combo ook mooi, maar is dat niet zo zeer handzamer of beter voor je rug is. Sterker nog, een klein topje met een losse 2x12 cab is een stuk hanteerbaarder dan een 2x12 combo.

Met een top ben je trouwens ook flexibeler in je speaker keuze. Je kunt wat makkelijker wisselen, of je kunt een 4x12 die al ter plaatse is lenen.

big dooley
23 maart 2012, 13:04
Het is bekend dat er één slechte serie/bagde van Tung Sol geweest is maar dat de buizen die ze nu maken erg goed zijn. Ik heb het idee dat jij ook een paar slechte exemplaren uit die serie te pakken heb gehad..
En bovendien vinden héél veel gitaristen ze juist heerlijk klinken, vol maar toch transparant, vet, levendig, dynamisch...
Volgens velen de beste preamp buizen die er nu gemaakt worden!
Ik vind ze persoonlijk zelfs beter klinken dan NOS buisjes van Philips, AEG en Mullard!! ;)
En in Marshalls kunnen ze fantastisch klinken, maar dat is een kwestie van smaak, muziekstijl en uitproberen...

dan heeft vrijwel iedereen op het JVM-forum een slechte batch gehad... het is een vuistregel geworden daar... geen tungsol in V3...
ergens begin vorig jaar heeft iemand contact gehad met new sensor hierover en zelfs zij adviseren om een andere buis in die positie te gebruiken...
probleems schijnt te liggen in de silent recording mode van de JVM: om dit mogelijk te maken, wordt tijdens de amp in standby alleen de B+ van de anodes van de fasedraaier en de spanning op de schermroosters van de eindbuizen uitgeschakeld... er blijft anodespanning aanwezig op de overige preampbuizen, waaronder V3... tijdens opstarten van de versterker wordt het stuurrooster van de kathode follower op dezelfde spanning gebracht, terwijl de kathode nog steeds koud is en geen electronen kan emiteren... het schijnt een bekend gegeven te zijn, dat dit inwendig arcing op kan treden wat sommige buizen noodlottig kan zijn, zoals tung sols

een andere reden om liever geen tung sol te gebruiken is de hoge Vkf spanning in kathode followers (wat V3 is) hun als spiraal uitgevoerde gloeidraden, zijn niet geschikt bevonden voor deze posities... in plaats daarvan adviseren ze de sovtek 12AX7WA of WB... in JVM's is dit geen probleem, omdat de gloeispanningen ongeveer 75 volt "gelift" zijn ten opzichte van aarde, door een gedeelte van de B+ naar de middenaftakking van de secondaire spoel, die de gloeispanning verzorgt te leiden... dit is van origine gedaan, om de 50Hz voedingsbrom geen kans te geven, vanaf de filamenten door te kunnen vloeien naar de anodes

dat jij ze geweldig vind klinken is een persoonlijke preferentie, net zoals ik JJ's geweldig vind klinken... op het marshallforum zijn ook veel mensen die ze geweldig vinden, maar ik deel die mening totaal niet... ze zijn veel te gritty en vierkant...

jerome
23 maart 2012, 13:39
Ok, technisch probleem dus...
En kwa geluid, het blijft inderdaad een persoonlijke mening...
En ik speel zelf op en ouwe Marshall JMP2203, daar is gelukkig ook sowieso geen sprake van enige korreligheid, welk merk buizen je ook gebruikt... :)

big dooley
23 maart 2012, 14:13
een JMP 2203 heeft ook zo'n positie (V2b) maar blijkbaar is de Vkf (potentiaalverschil tussen de gloeidraad en de kathode) laag genoeg om geen problemen te geven... en natuurlijk heeft ie geen silent recording mode...
wel opletten, dat er altijd voorgegloeid wordt, maar ik ken er maar weinig die dat niet doen :) (op sommige amps na dan, waar dit niet mogelijk is)

Crummy
23 maart 2012, 15:47
Pffff dit wordt me allemaal te technisch...

Een feit is, dat ik over enkele uren de trotse eigenaar van een JVM410 ben:D

big dooley
23 maart 2012, 15:58
nou gefeliciteerd joh! :)

Erik70
23 maart 2012, 16:16
dan heeft vrijwel iedereen op het JVM-forum een slechte batch gehad... het is een vuistregel geworden daar... geen tungsol in V3...
ergens begin vorig jaar heeft iemand contact gehad met new sensor hierover en zelfs zij adviseren om een andere buis in die positie te gebruiken...
probleems schijnt te liggen in de silent recording mode van de JVM: om dit mogelijk te maken, wordt tijdens de amp in standby alleen de B+ van de anodes van de fasedraaier en de spanning op de schermroosters van de eindbuizen uitgeschakeld... er blijft anodespanning aanwezig op de overige preampbuizen, waaronder V3... tijdens opstarten van de versterker wordt het stuurrooster van de kathode follower op dezelfde spanning gebracht, terwijl de kathode nog steeds koud is en geen electronen kan emiteren... het schijnt een bekend gegeven te zijn, dat dit inwendig arcing op kan treden wat sommige buizen noodlottig kan zijn, zoals tung sols

een andere reden om liever geen tung sol te gebruiken is de hoge Vkf spanning in kathode followers (wat V3 is) hun als spiraal uitgevoerde gloeidraden, zijn niet geschikt bevonden voor deze posities... in plaats daarvan adviseren ze de sovtek 12AX7WA of WB... in JVM's is dit geen probleem, omdat de gloeispanningen ongeveer 75 volt "gelift" zijn ten opzichte van aarde, door een gedeelte van de B+ naar de middenaftakking van de secondaire spoel, die de gloeispanning verzorgt te leiden... dit is van origine gedaan, om de 50Hz voedingsbrom geen kans te geven, vanaf de filamenten door te kunnen vloeien naar de anodes

dat jij ze geweldig vind klinken is een persoonlijke preferentie, net zoals ik JJ's geweldig vind klinken... op het marshallforum zijn ook veel mensen die ze geweldig vinden, maar ik deel die mening totaal niet... ze zijn veel te gritty en vierkant...


...ik denk dat de gemiddelde gitarist hier werkelijk niks van snapt, en ik ben gemiddeld ;-)
Maar toch bedankt voor de uitleg.

big dooley
23 maart 2012, 16:35
...ik denk dat de gemiddelde gitarist hier werkelijk niks van snapt, en ik ben gemiddeld ;-)
Maar toch bedankt voor de uitleg.

ik ben ondergemiddeld als gitarist :D

zit een beetje in m'n aard... wil graag weten hoe iets werkt en waarom iets niet werkt...
toen de tungsol bij mij overleed, dacht ik ook aan toeval... maar als er dan op een modelgericht forum elke keer dezelfde klachten verschijnen over een bepaald merk buis die elke keer in dezelfde positie geplaatst is, dan geloof ik niet meer in toeval...

Erik70
26 maart 2012, 13:33
... Een feit is, dat ik over enkele uren de trotse eigenaar van een JVM410 ben:D


...en ?????

muziekschuur
26 maart 2012, 13:40
........ zonder cabinet....

Babelouba
27 maart 2012, 00:02
........ zonder cabinet....

Dat is (zelfs politiek) correct!

big dooley
27 maart 2012, 00:26
hoeft niet... hij zei JVM410... dat kan een head of combo zijn :D

big dooley
1 april 2012, 00:02
Wat heb jij in V3 dan?

sorry, hier heb ik overheen gelezen... ik gebruik zelf een JJ ECC803... die is iets sterker qua specificatie's dan hun gewone ECC83 en overtreft de meeste huidige productiebuizen, in de gainstages echter vind ik ze iets te steriel klinken... ik begreep dat ie meer was bedoeld voor hifi-toepassingen, alhoewel ik daar geen betrouwbare bronnen van heb

SloeGin
1 april 2012, 09:58
Welke 2x12 zou de ideale combinatie zijn voor enkel thuisgebruik (lees laag volume)?

wat betreft mods: ik lees regelmatig over mods op de JVM410h. Wie heeft er al een mod laten uitvoeren?

big dooley
1 april 2012, 12:44
Welke 2x12 zou de ideale combinatie zijn voor enkel thuisgebruik (lees laag volume)?

wat betreft mods: ik lees regelmatig over mods op de JVM410h. Wie heeft er al een mod laten uitvoeren?

de meest voorkomende JVM mods hier zijn trafo swaps en choke mods...
de meesten op het JVMforum en marshallforum laten hun trafo's zitten en swappen weerstanden en condensatoren uit
de mijne is nog steeds origineel trouwens... ik heb die behoefte niet om te modden

Erik70
17 april 2012, 08:33
(bumpje..)

Na wikken en wegen toch de keuze laten vallen op een Marshall-cab, mede om "cosmetische redenen". 2x marshall op elkaar staat (naar mijn beleving) ook beter ;-)
Onlangs dus voor een mooie prijs een in absolute nieuwstaat verkerende Marshall cab, JCM800 1936 op de kop kunnen tikken.
T75 speakers mono, geen MDF maar plywood... dus zoals men vermoed moet dit de goeie zijn...
De JVM410H is besteld en verwacht ik deze week.

...Ik hou jullie op de hoogte.

rolfeurope
18 april 2012, 22:29
Goede keuze. Ik heb ook een 2x12 jcm 800. Het is een oudje maar klinkt perfect. Ik heb er wel 2x vintage 30 in gezet.
Ik heb er overigens wel een kastje onder gezet omdat ik vond dat de bas te veel aanwezig was. Nu hij van de grond af staat is alles perfect.

Crummy
19 april 2012, 10:33
Sorry voor de late reactie, sinds mijn JVM(head) binnen is heb ik iedere vrije minuut in het spelen gestoken?

Ben vooralsnog zeer gelukkig/tevreden met mijn keuze!

Echter ben ik nog steeds op zoek naar een cab, als iemand er thuis nog één heeft staan die hij of zij er uit doet, geef me dan even een PM. Misschien wil ik hem van je overnemen.

Momenteel speel ik over een geleende marshall 4x12 1960cab met v30 speakers. Ben hier erg over te spreken, komt misschien ook wel omdat ik een line 6 spider 75watt gewend was.

Heb ook aan een guitarking cab gedacht, heeft iemand hier ervaring mee? Ter info:dat zijn die zelfbouw cab's van de guitarking in boekel.

Momenteel aan het oefenen voor auditie, ga proberen dit keer sneller te reageren!

Laters,

Babelouba
21 april 2012, 18:24
Kings Cabinets (http://www.kingscabinets.com/), erg nette kastjes ja!

Erik70
27 april 2012, 19:05
Op 30-4 eerste gig met de JVM410 en jcm800-1936.
Pas dan ga ik even reviewen. Dus... voor hen die er eventueel op zaten te wachten (Thaan??).. even geduld nog ;-)

Erik70
1 mei 2012, 14:51
Gisteren hebben de JVM410H en de jcm800-1936 hun vuurdoop gehad tijdens Koninginnedagoptreden.
Tot dan toe alleen op huiskamerniveau gespeeld met deze set. Op laag volume geeft de JVM echt al een lekker geluid, goed genoeg om bruikbaar te zijn (nee, ik ga dit NIET vergelijken met een knop-op-10, want we weten allemaal dat dat anders is)
De speakers (Celestion T75) zijn al 20jr oud en lekker ingespeeld. Op huiskamervolume klinken ze een beetje vlak en "levenloos" maar wel helder en strak. Dit is echter wel het bekende karakter van deze speakers en daar kan ik best mee leven.

Op Gig-volume wordt het beest losgelaten in zowel de amp als de cab. De JVM is gewoon fabeltastisch. Ik zag op het JVM-forum dat veel gebruikers dit ding modden omdat ze op een of andere manier niet tevreden zouden zijn... Wat mij betreft onzinnig. Klinkt als een klok, niks meer aan doen.
De speakers komen op hoger volume nu echt tot leven. Zoals al eerder gemeld door iemand. De T75 en de JVM lijken echt bij elkaar te horen. Het is echt een lekkere combi.

Overigens heb ik in het verleden eens een JCM900 1936 cab gehad van MDF. De JCM800 die ik nu hem is van degelijk mulitplex. Ondanks dat ik eerst zo mijn twijfels had of je dit zou kunnen horen... nou... bij deze kan ik alle beweringen bevestigen dat een goede multiplex kast echt beter (organischer/voller/warmer) klinkt dan mdf.

Kortom... hier spreekt een blij man!!!!

big dooley
2 mei 2012, 00:00
heb gisteren de JVM en AFD als partners in crime ook uit mogen laten :)
er gaat toch niks boven flink wat volume :D

Bates15
2 mei 2012, 08:22
Klinkt goed Erik! Reageert goed op je pedalen? Moest je veel aanpassen ten opzichte van je rack?

JvZ
30 mei 2014, 10:32
Die King's Cabinet's klinken heel goed. Iig. die paar keer dat ik ze heb gehoord, ook daar in de winkel.

Zelf heb ik een JVM 210, met een Marshall 1936 3x12 (met V30's) eronder staan. Ook dit klinkt erg goed.
Sinds 2012 maakt Marshall de 2x12's weer uit multiplex (Na een lange MDF periode). Geeft net even een wat lekkerder geluid.

Ik heb bewust niet voor de 4x12 gekozen. Dit is voor mij regelrechte overkill in de huidige situatie.
Mocht er ooit de behoefte zijn aan meer speakers, dan komt er dan gewoon een extra 2x12 bij.
Ook dat maakt een leuke stack samen.