PDA

View Full Version : Nieuwe pedalen op Musikmesse 2012



DiscoFreq
19 maart 2012, 14:33
Hey,

Hier is mijn jaarlijkse overzichtspagina voor de nieuwe pedalen op Musikmesse (21-24 maart):
http://www.effectsdatabase.com/events/musikmesse/2012

(regelmatig checken, dagelijks updates :))

Kieftenbelt
20 maart 2012, 14:06
Ben benieuwd hoe de volume-/expressie pedalen nou werken, 'no moving parts', ik hoop niet op een afstandssensor, dat lijkt mij namelijk super ruk werken.

DiscoFreq
20 maart 2012, 14:16
Waarschijnlijk zoiets als in de Wii remotes (en gsm's en zo), 't nadeel is wel dat je zo'n pedaal niet kan vastmaken aan een pedalboard of zo (en mogelijk gemakkelijk wegschuift als je er tegen stoot of wat aan de kabel trekt).

Ik ben benieuwd om ze in het echt te zien :D

Nils47
20 maart 2012, 15:21
Ik ben wel benieuwd naar die Bogner pedals!

Cageman
20 maart 2012, 15:47
Ben benieuwd hoe de volume-/expressie pedalen nou werken, 'no moving parts', ik hoop niet op een afstandssensor, dat lijkt mij namelijk super ruk werken.

Is het niet zo dat juist het hele ding beweegt ten opzichte van de ondergrond? Aan de vorm van de onderkant te zien zou dat namelijk wel kunnen.

Mitch
20 maart 2012, 19:09
Goeie zet van Carl Martin om eindelijk de PlexiDrive en AC drive in een enkel pedaal te stoppen.
Die Superego van EHX klinkt ook interessant trouwens. Kleine wah van AMT is ook leuk!

Brum
20 maart 2012, 20:57
Ik ben wel benieuwd naar die Bogner pedals!

Anders ik wel! Ze zullen alleen wel allejezus duur zijn vrees ik. Ik ga ze zeker proberen als ze ergens in de buurt te koop zijn. Misschien moet ik die lui van Dijkmans maar 's even tippen, kan ik ze om de hoek uitproberen, hèhè...

DiscoFreq
22 maart 2012, 03:31
foto's en pedalen van eerste dag zijn toegevoegd :)

Mitch
22 maart 2012, 08:21
Die 6Pack, WTF :seriousf: Carl Martin blijft toch doorgaan in de analoge multiFX, hoewel eerdere pogingen met analoge multi's en de schakelbakken nou niet echt een onverdeeld succes was. Lekker eigenwijs! Dit ziet er technisch gezien wel interessant uit, maar ik vraag me af hoeveel mensen ze hiermee gaan overhalen om van een flexibeler, maar tijdrovender pedalboard af te stappen...

Lexvandoef
22 maart 2012, 23:32
Oe, dat Bogner XTC Blue pedaal ziet er zeer interessant uit....

http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/bogner_ecstasy-blue-messe2012_001.jpg

VDB
23 maart 2012, 11:37
Ook T-rex was interessant: nieuwe slapback delay, reverb maar vooral tremelo met tap-functie!!!

Mitch
23 maart 2012, 15:54
Oe, dat Bogner XTC Blue pedaal ziet er zeer interessant uit....

http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/bogner_ecstasy-blue-messe2012_001.jpg
Tillens heeft 'm gekocht, toch, of was dat een andere? Zag zoiets op FB voorbij komen.

Nielsje
23 maart 2012, 16:00
Volgens klopt dat.
Nou, wachten op de review :)

ewout
23 maart 2012, 17:15
Oe, dat Bogner XTC Blue pedaal ziet er zeer interessant uit....

http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/bogner_ecstasy-blue-messe2012_001.jpg

Ik heb hem getest op de Messe. Ik heb er maar een kwartier op gespeeld - over een relatief zachte cleane Bogner Goldfinger in een rumoerige Messe - en het is alweer eventjes geleden dat ik een 'echte' Ecstacy en Uberschall bespeeld heb, dus heel veel zinnigs durf ik er niet over zeggen, maar mijn indruk was dat alledrie pedalen erg veelzijdig zijn, een prachtige klank hebben en ook nog eens goed gebouwd zijn (made in USA trouwens). Prijs gaat richting de 230 euro. Ik voorspel bij deze dat ze een behoorlijk succes gaan worden. :-)

Il_Falco
23 maart 2012, 17:46
Ik heb hem getest op de Messe. Ik heb er maar een kwartier op gespeeld - over een relatief zachte cleane Bogner Goldfinger in een rumoerige Messe - en het is alweer eventjes geleden dat ik een 'echte' Ecstacy en Uberschall bespeeld heb, dus heel veel zinnigs durf ik er niet over zeggen, maar mijn indruk was dat alledrie pedalen erg veelzijdig zijn, een prachtige klank hebben en ook nog eens goed gebouwd zijn (made in USA trouwens). Prijs gaat richting de 230 euro. Ik voorspel bij deze dat ze een behoorlijk succes gaan worden. :-)

ewout: op het internet staat dat er een remote ingang/uitgang is, waar dient die voor?

ewout
23 maart 2012, 17:49
ewout: op het internet staat dat er een remote ingang/uitgang is, waar dient die voor?

Je kunt hierdoor op afstand de boost aan/uit zetten. Stel je voor dat het pedaal bijv. in een effect loop zit (in een rack ofzo) dan kun je met een controller naast het pedaal aan/uit ook nog de boost aan/uit zetten en hoef je niet te kiezen tussen permanent boost aan of uit.

Il_Falco
24 maart 2012, 10:22
Jammer, had dan liever een lineout gezien.

morris
24 maart 2012, 14:01
Je kunt hierdoor op afstand de boost aan/uit zetten. Stel je voor dat het pedaal bijv. in een effect loop zit (in een rack ofzo) dan kun je met een controller naast het pedaal aan/uit ook nog de boost aan/uit zetten en hoef je niet te kiezen tussen permanent boost aan of uit.

Ik heb begrepen dat het een stereo jack was, en dat niet alleen de boost maar ook de bypass state gecontroleerd kan worden. Alle drie waanzinnige pedalen voor die prijs, ik vond vooral de ubershall erg goed en de boost is geniaal! Die dingen gaan goed lopen, ik geloof dat het nog een maand of 3 duurt voordat ze leverbaar worden.

morris
24 maart 2012, 14:05
En voor wie vandaag nog in Frankfurt is, loop even hal 4.1 bij loopersparadise binnen, de Paul Lenders drive tool is de bom! Die ga ik dadelijk meteen even aan mij SLO voeren ;-)

Nils47
25 maart 2012, 12:00
Video van de pedalen: http://www.youtube.com/watch?v=KxWelwDAKJo (kwaliteit gaat)

tillens
25 maart 2012, 12:38
Tillens heeft 'm gekocht, toch, of was dat een andere? Zag zoiets op FB voorbij komen.

Nee , ik ga em kopen, hij komt over drie maanden naar NL. ( ( op fb stond; over drie maanden van mij) :)
Te gek pedaal. We hebben em gehoord over een topje en een combo van Bogner, klonk beide dus te gek. Ook het rode pedaal, en het Uberschall pedaal kon prima uit!
Gaan per stuk waarschijnlijk 250 euro kosten en denk zomaar dit een serieuze hit kan worden!

Mitch
25 maart 2012, 13:37
Ja, ik bedoelde "pre-ordered", maar zelfs dat niet dus :D Afijn, de bedoeling was duidelijk. Toch leuk dat Bogner met pedalen komt die op zijn eigen leest geschoeid zijn. Sowieso zijn 'amplike'pedalen behoorlijk in, dus hij komt op het goede moment.

Nils47
25 maart 2012, 14:00
Electro Harmonix Wah (snap nog niet hoe je dat ding op je pedalboard wilt vastzetten maargoed) http://www.youtube.com/watch?v=-10KF1cCzqI

tillens
25 maart 2012, 15:58
Ja, ik bedoelde "pre-ordered", maar zelfs dat niet dus :D Afijn, de bedoeling was duidelijk. Toch leuk dat Bogner met pedalen komt die op zijn eigen leest geschoeid zijn. Sowieso zijn 'amplike'pedalen behoorlijk in, dus hij komt op het goede moment.
Nope kon op dat moment niet, maar deze week gaat er wel een mailtje richting Erik om er eentje apart te zetten. Echt een vet pedaal zeg met veel mogelijkheden. Zet dat pedaaltje voor een goede cleane amp, goede tele of strat en je bent thuis!

Ron Houben
26 maart 2012, 10:59
IK wil wel eens weten of jullie het geluid in het filmpje van Nils47 echt goed vinden. Zo ja, dan moet ik toch eens naar de dokter, dan is er iets mis met mijn oren.

Mitch
26 maart 2012, 11:04
De laatste tien seconden zijn niet fijn. Daarvoor is het gewoon een filmpje over een wah die een eigen geluid lijkt te hebben, maar moeilijk te beoordelen is omdat het op laag volume is op een beurs, waarbij je bijna de snaar aanslag nog hoort. Da's nooit echt representatief.

interessander
26 maart 2012, 11:23
Die Wah is toch wel erg onhandig voor live-gebruik lijkt me, ten eerste heb je constant beweging in je kabels/pluggen en ten tweede staat hij niet vast bij vervoer.

DiscoFreq
26 maart 2012, 11:33
IK wil wel eens weten of jullie het geluid in het filmpje van Nils47 echt goed vinden. Zo ja, dan moet ik toch eens naar de dokter, dan is er iets mis met mijn oren.
Hey Ron, dat laatste filmpje komt van mij...

Zo'n beurs is niet echt ideaal daarvoor :-/ Vorig jaar had ik 't met een Zoom Q3 geprobeerd (had ik nu ook bij maar niet gebruikt), dit jaar met een camcorder met Sony shotgun mic (die had ik op de speaker achter de gitarist gericht).

Blijkbaar ken jij ook de mensen die met mij waren meegereden naar Frankfurt: Karl Aerts (werkte vroeger bij Caerts) was ook nog aan jullie stand geweest :)

marc_o
26 maart 2012, 15:29
Vond ze helemaal te gek! Ben wel een overdrivefreak, en zou al mijn pedalen er zo op inruilen.
Heb nu een aantal jaar een Bogner xtc classic-top thuis en deze pedalen komen heel erg ver in de benadering van de sound.
Ze stonden ook niet op een misselijke versterker aangesloten hoor, de was de Goldfinger 45, dus ik weet niet hoe ze op een andere versterker klinken. De Goldfinger stond wel heel clean en redelijk neutraal afgesteld.
Ubershall 230,-
Xtc red en blue beide 250,-

DiscoFreq
26 maart 2012, 17:38
Ik heb de laatste dagen meer pedalen en de meeste van m'n videos toegevoegd, inclusief eentje met groot nieuws van Craig Anderton (een wereldpremière ;)):
http://www.effectsdatabase.com/events/musikmesse/2012

Ik moet er nog enkele toevoegen en nog wat foto's vervangen door betere (die ik na de eerste dag nam).

Tristan
26 maart 2012, 18:01
Filmpje van de Bogner pedalen:
http://www.youtube.com/watch?v=KxWelwDAKJo

Ze lijken wel typisch Bogner te klinken inderdaad, een tikje klinisch misschien en in de XTC Blue hoor ik een beetje die lelijke neuzige midrange snerp die ik ook wel herken van de blue channel in de XTC (mijn favoriete channel).
Ik vraag me af of er buizen in deze pedalen zitten, want dat wordt nergens genoemd?

Mr. Dynamite
26 maart 2012, 18:10
Vind die pedalen van bogner wel erg vet, zo'n rooie zou ik wel lusten denk ik :)

tillens
26 maart 2012, 19:06
Filmpje van de Bogner pedalen:
http://www.youtube.com/watch?v=KxWelwDAKJo

Ze lijken wel typisch Bogner te klinken inderdaad, een tikje klinisch misschien en in de XTC Blue hoor ik een beetje die lelijke neuzige midrange snerp die ik ook wel herken van de blue channel in de XTC (mijn favoriete channel).
Ik vraag me af of er buizen in deze pedalen zitten, want dat wordt nergens genoemd?

Is geen buizenpedaal..lelijk neuzig mid kan ik me niet helemaal in vinden.

Tristan
27 maart 2012, 03:20
Ah, okee, dat hebben ze knap gedaan dan.
Het kan natuurlijk dat je je niet kan vinden in mijn omschrijving, die lelijke enigszins neuzige midrange snerp waar ik het over heb is ook vrij subtiel, maar geeft naar mijn gevoel wel een beetje het karakter van de Blue channel van de XTC weer.

peter_heijnen
27 maart 2012, 08:55
Die Wah is toch wel erg onhandig voor live-gebruik lijkt me, ten eerste heb je constant beweging in je kabels/pluggen en ten tweede staat hij niet vast bij vervoer.
Er omheen moet nog een soort 'klem met scharnier ala de wip op de speelplaats' zodat ie wel kan worden vastgezet of sowieso fatsoenlijk neergezet. Op deze manier wordt het een flop want dit is echt helemaal geen doen. Wil je persé een wah zonder krakende pot, neem je toch een morley of chiwahwah?

interessander
27 maart 2012, 09:36
Er omheen moet nog een soort 'klem met scharnier ala de wip op de speelplaats' zodat ie wel kan worden vastgezet of sowieso fatsoenlijk neergezet. Op deze manier wordt het een flop want dit is echt helemaal geen doen. Wil je persé een wah zonder krakende pot, neem je toch een morley of chiwahwah?

Zo'n scharnierpunt zat ik ook al aan te denken, maar dan bewegen je kabels alsnog. Ze denken een "probleem" opgelost te hebben terwijl ze er juist een paar gecreeerd hebben met dit ontwerp.

peter_heijnen
27 maart 2012, 09:54
Zo'n scharnierpunt zat ik ook al aan te denken, maar dan bewegen je kabels alsnog. Ze denken een "probleem" opgelost te hebben terwijl ze er juist een paar gecreeerd hebben met dit ontwerp.
Dat vind ik dus precies ook, mss vinden ze wel 'dat je er maar iets voor over moet hebben als je een grappige wah wilt'. Gelukkig hoef ik geen grappige wah. :)

HaroldA
27 maart 2012, 10:26
Ik heb de laatste dagen meer pedalen en de meeste van m'n videos toegevoegd, inclusief eentje met groot nieuws van Craig Anderton (een wereldpremière ;)):
http://www.effectsdatabase.com/events/musikmesse/2012

Alle 'more videos' doen het niet op mijn PC. Youtube opent wel in de lightbox, maar heeft geen video: "An error occurred. Please try again later."

Google Chrome 18.0.1025.113 beta


Edit: video van Craig Anderton doet het wel.

DiscoFreq
27 maart 2012, 11:05
Bedankt om dat te melden! Er was inderdaad een probleem met die links (voor iedereen), dat is nu opgelost.

DemolitionColorScheme
27 maart 2012, 11:43
Goed werk, zoals altijd, Bart!
Heb je al een impressie gekregen van de SupaPuss?

Dreverhaven
27 maart 2012, 11:58
Electro Harmonix Wah (snap nog niet hoe je dat ding op je pedalboard wilt vastzetten maargoed) http://www.youtube.com/watch?v=-10KF1cCzqI

True, maar je kunt zeggen wat je wilt, ze zijn wel altijd vernieuwend.
Een maat van me heeft een vintage Crying Tone. Groot en lomp, maar wel makkelijker in gebruik dan dit ding lijkt me.

Wat nieuwe pedalen betreft. Ik ben wel benieuwd naar de Death By Audio Echo Dream. Die lag daar ook heb ik vernomen, maar is nog steeds niet in Nederland gearriveerd helaas. Wil hem wel graag testen.

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/Death-by-Audio-Echo-Dream-Big.jpg

DiscoFreq
27 maart 2012, 12:02
Nee, die was er (weer) niet, Jeorge zegt nu dat hij ergens tegen de zomer (Summer NAMM?) klaar zou zijn...

Dreverhaven
27 maart 2012, 12:25
Echt niet? Een maat van me is daar geweest en zegt hem getest te hebben. Wie is Jeorge?

Tristan
27 maart 2012, 12:29
De video's doen het bij mij nu prima in ieder geval.
Ik heb het videotje van de Superego bekeken, maar ik begrijp eigenlijk echt niet wat die nou meer/beter doet dan de Freeze?

marc_o
27 maart 2012, 12:37
Ah, okee, dat hebben ze knap gedaan dan.
Het kan natuurlijk dat je je niet kan vinden in mijn omschrijving, die lelijke enigszins neuzige midrange snerp waar ik het over heb is ook vrij subtiel, maar geeft naar mijn gevoel wel een beetje het karakter van de Blue channel van de XTC weer.

Vind 'm er goed op lijken hoor.
Maar toch nog eens goed voor gaan zitten, want net zoals bij de top zitten er switches op zoals de Plexistand, de EQ op 3 verschillende manieren, de variac en de mogelijkheid te kiezen tussen het 100, 101 en 20th ann. model...niet iets om op zo'n kort filmpje weer te geven....tof is dat je met de boost je gain en je volume extra kunt regelen...zo maak je van je 1 kanaals tweedbakje een 3 kanaals brulboei....wie wil dat nu niet? :-)

Nielsje
27 maart 2012, 12:42
De video's doen het bij mij nu prima in ieder geval.
Ik heb het videotje van de Superego bekeken, maar ik begrijp eigenlijk echt niet wat die nou meer/beter doet dan de Freeze?

Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Je kan wel een paar leuke trucjes ermee doen, maar ik had gehoopt op iets meer 80's synth ipv dit soort kunstjes. Eerst maar eens testen voordat ik er een waardeoordeel over vel.

Dreverhaven
27 maart 2012, 12:55
Tja als je 80's synth wilt, koop dan een 80's synth. Ik vind van de synthpedalen van EHX eigenlijk alleen de Micro Synthesizer echt tof klinken. Die Superego snap ik ook niet echt.

titzenpitzer
27 maart 2012, 13:16
Ben erg benieuwd naar de Ducktail delay van T-Rex! Daar nog geen filmpjes van? Ik vind er niet direct eentje..

DemolitionColorScheme
27 maart 2012, 13:31
True, maar je kunt zeggen wat je wilt, ze zijn wel altijd vernieuwend.
Een maat van me heeft een vintage Crying Tone. Groot en lomp, maar wel makkelijker in gebruik dan dit ding lijkt me.

Wat nieuwe pedalen betreft. Ik ben wel benieuwd naar de Death By Audio Echo Dream. Die lag daar ook heb ik vernomen, maar is nog steeds niet in Nederland gearriveerd helaas. Wil hem wel graag testen.

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/Death-by-Audio-Echo-Dream-Big.jpg
Cool! DbA heeft altijd ook wel erg coole vormgeving. Ik vind die time-dial ook wel slim gedaan, met die ms waarden.

DiscoFreq
27 maart 2012, 13:40
Nee, die hadden enkel een paar test-"eilandjes" met hoofdtelefoons, niet zo handig voor demo's :)

titzenpitzer
27 maart 2012, 13:48
Jammer! Vind zo'n duck-mode anders erg, erg leuk...GAS....

Dreverhaven
27 maart 2012, 13:56
Cool! DbA heeft altijd ook wel erg coole vormgeving. Ik vind die time-dial ook wel slim gedaan, met die ms waarden.

Ja absoluut, ze zijn prachtig om te zien. Wel jammer dat ze zo duur zijn, deze gaat ongeveer 300 euro kosten. Maar er zitten zeker een paar hele gave pedalen tussen die net even anders zijn.

titzenpitzer
27 maart 2012, 14:02
Ohja, de ducktail staat blijkbaar al op thomann.de, vreemd?

Tristan
27 maart 2012, 18:23
Vind 'm er goed op lijken hoor.
Maar toch nog eens goed voor gaan zitten, want net zoals bij de top zitten er switches op zoals de Plexistand, de EQ op 3 verschillende manieren, de variac en de mogelijkheid te kiezen tussen het 100, 101 en 20th ann. model...niet iets om op zo'n kort filmpje weer te geven....tof is dat je met de boost je gain en je volume extra kunt regelen...zo maak je van je 1 kanaals tweedbakje een 3 kanaals brulboei....wie wil dat nu niet? :-)

Ja toch, dacht ik ook. :)
Die Red klinkt trouwens ook niet slecht, misschien zelfs wel nog net iets lekkerder op het filmpje, hoewel ik dat kanaal op de gewone XTC gewoon veel te dichtgesmeerd vind klinken, dat is op de Classic versie die jij hebt een stuk beter.

Tristan
27 maart 2012, 18:28
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Je kan wel een paar leuke trucjes ermee doen, maar ik had gehoopt op iets meer 80's synth ipv dit soort kunstjes. Eerst maar eens testen voordat ik er een waardeoordeel over vel.

Ik ben wel benieuwd, de Freeze heb ik ook nog niet getest maar die lijkt me ook wel leuk.
Voor synthsounds is de Micro Synthesizer inderdaad wel te gek, ik vind de bass versie eigenlijk nog vetter dan de gewone, ook voor gitaar, dat komt omdat die Micro Synth naar mijn idee sowieso voornamelijk uitblinkt in bass achtige sounds.
Zoek je lead achtige sounds dan zou ik eerder naar de Pigtronix Mothership kijken, helaas is die achtelijk duur, maar een leuk alternatief daarvoor is volgens mij de redelijk nieuwe Subdecay Octasynth, over 80's synth sounds gesproken. :)
Offtopic: Hoe gaat het nou met die drive zoektocht, al eens een booster voor je DLS gezet, zoals ik voorstelde?

Nielsje
27 maart 2012, 20:23
Ik ben wel benieuwd, de Freeze heb ik ook nog niet getest maar die lijkt me ook wel leuk.
Voor synthsounds is de Micro Synthesizer inderdaad wel te gek, ik vind de bass versie eigenlijk nog vetter dan de gewone, ook voor gitaar, dat komt omdat die Micro Synth naar mijn idee sowieso voornamelijk uitblinkt in bass achtige sounds.
Zoek je lead achtige sounds dan zou ik eerder naar de Pigtronix Mothership kijken, helaas is die achtelijk duur, maar een leuk alternatief daarvoor is volgens mij de redelijk nieuwe Subdecay Octasynth, over 80's synth sounds gesproken. :)
Offtopic: Hoe gaat het nou met die drive zoektocht, al eens een booster voor je DLS gezet, zoals ik voorstelde?

Ja, pigtronix is inderdaad te duur... Ik zal eens kijken naar de subdecay, kende hem nog niet.
De drive zoektocht is nog bezig. Ik heb nu eerst een spanningsverdubbelaar binnen gesleept, en probeer die eens met de DLS en tonepress. Heb nog een zelfbouw booster liggen, en Mitch bood er ook al een aan. Als ik binnenkort tijd heb een proberen. Laat de bevindingen wel weten :)

Ron Houben
27 maart 2012, 20:30
Het blijft moeilijk een sound zo vast te leggen. Mocht je ooit pedalen van mij willen testen, weet je me te vinden.

Ik ken Karl al lang, goede vent. Goed gezelschap bij zo'n lange rit.

marc_o
28 maart 2012, 15:41
Ja toch, dacht ik ook. :)
Die Red klinkt trouwens ook niet slecht, misschien zelfs wel nog net iets lekkerder op het filmpje, hoewel ik dat kanaal op de gewone XTC gewoon veel te dichtgesmeerd vind klinken, dat is op de Classic versie die jij hebt een stuk beter.

Ja, die Red was te gek, zet 'm aan, en je speelt direct in Alice in Chains.....maar dan ook echt direct he!

Brum
28 maart 2012, 15:54
En bedankt ey...:sneaky: Da's nu juist zo ongeveer de high gain sound die ik in m'n hoofd heb. Ik had, aan de hand van het filmpje, juist het idee dat de Uberschall meer richting Alice In Chains regionen gaat?

marc_o
30 maart 2012, 13:23
En bedankt ey...:sneaky: Da's nu juist zo ongeveer de high gain sound die ik in m'n hoofd heb. Ik had, aan de hand van het filmpje, juist het idee dat de Uberschall meer richting Alice In Chains regionen gaat?

Zit wel in dezelfde richting hoor. AIC gebruikte overigens een Shiva met een tubescreamer ervoor...

Brum
30 maart 2012, 15:27
De Shiva o.a. ja. Allerlei Bogners, waaronder ook de Uberschall. Live heeft ie volgens mij zelfs een Alchemist.

Heeft geen reet met het topic te maken, maar een leuk filmpje over z'n gear:


http://www.youtube.com/watch?v=tlqyz02I25I&feature=player_embedded#!

Moet... zo'n... Bogner... pedaal... hebben...:makeup: