PDA

View Full Version : vraag over byoc triboost



techfrenk
19 maart 2012, 12:28
Ik heb enkele weken een tribooster besteld.
En in elkaar laten zetten bij de gier gitaarbouw.
Hij doet het perfect! Dus dus daar ben ik heel blij.

Maar ik heb een vraagje, ik ben nu bezig met het artwork.
Maar heb ook nog enkele twijfels, wat zijn nu de standen van het pedaal?

de volume knop, die is logisch

de 3 standen kanaalknop (van links naar rechts):
1: germanium boost?
2: lineair boost
3: clean boost?

de toggle switch (van links naar rechts):
1: treble ?
2: full ?
3: mid ?

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?
Want via google, en alle forums kom ik er niet uit...)

Groetjes
Frank

M Kactus
19 maart 2012, 13:17
Hé, Frenk. Heb je een linkje voor het schema/layout ? Dan zien we iets meer. Ik heb even geen tijd om ze op te zoeken, maar kan wel vlug kijken als je ze hier plaatst.

Bernardduur
19 maart 2012, 14:05
Ligt eraan hoe hij is aangesloten; normaal zou 1 de germanium boost, 2 de lin en 3 de MOSFET boost zijn maar als ze anders zijn aangesloten kan dat dus alles zijn :). Idem met de toggle switch......

De toggle werkt alleen met de germanium boost dus dan kun je die wel vinden! En luisteren dan hoor je t vanzelf!

techfrenk
19 maart 2012, 14:26
Ja zo dacht ik ook, alleen was op het net een beetje inspratie op aan het doen voor het artwork.
En toen zag ik toch vele verschillen in de standen.
Heb ook contact gehad met degier, en daar kwam uit dat ze het effect volgens de handleiding gemaakt hebben.
En heb net even aandachtig gelezen, en wat ik eerst niet vond stond op de laatste pagina...
Daar staat het tekstueel uitgelegd... was denk ik op zoek naar een plaatje ;)

de 3 standen kanaalknop (van links naar rechts):
1: germanium boost
2: lineair boost
3: clean boost (MOSFET)

de toggle switch (van links naar rechts):
1: full
2: treble
3: mid

techfrenk
19 maart 2012, 14:27
1. Bend the transistor down so that it is laying down on the circuit board
2. Test the pedal to make sure it works. Full turn clockwise on the rotary switch is the
germanium boost and should produce a red light. Full turn counter clockwise is the clean
boost and should produce a green light. Center position on the rotray switch is the linear
boost and should produce a blue light
3. Bias the ��clean�� boost by adjusting the trimpot. You want to turn your amp down low
and strum hard. Continue strumming hard while turning the trimpot with a very small
screwdriver untill you get a good clean tone
4. Test the toggle switch. Center position is ��treble�� boost. To the left is ��full�� boost
and to the right is ��mid�� boost. NOTE: the toggle switch only affects the germanium
boost mode.
5. Put the cover on and screw it down
6. Apply the rubber feet.

Mitch
19 maart 2012, 15:16
O, dan zit -ie bij mij verkeerdom, ik heb van de germanium presets links de midboost zitten, midden treble en rechts de full boost als mijn oren me niet bedriegen. Fijn pedaal om te hebben hoor, ontzettend bruikbaar in verschillende setups!

techfrenk
17 april 2012, 14:23
http://frenksinc.com/gear/nikkis _boost.JPG

Hij is af!

M Kactus
17 april 2012, 15:18
Mooi, zo! En, tevreden ?

Edit: Trouwens knap afgewerkt. Heb je een powdercoated doosje besteld of heb je hem zelf gespoten ? En beplakt met decals ?

techfrenk
17 april 2012, 15:42
Mooi, zo! En, tevreden ?

Edit: Trouwens knap afgewerkt. Heb je een powdercoated doosje besteld of heb je hem zelf gespoten ? En beplakt met decals ?

Zeer tevereden! Vind alleen de lineaire boost niks... Maar ja dat is smaak ;)

Heb het effect met een kwastje beschilderd... eerst 2 primer lagen, daarna 2 verflagen, 1 laklaag, en toen een sticker ontworpen en erop geplakt. (sticker is in zelfde stijl ontworpen als het geboorte kaartje van mijn kind)

Dirk_Hendrik
17 april 2012, 15:42
Mooi hoor! De meeste BYOC's die gemaakt worden halen de "afgewerkt" fase niet en blijven werkende kale aluminium doosjes.