PDA

View Full Version : F Hashimoto W315



Laser
18 maart 2012, 22:47
Nieuw lid in de familie:
een F Hashimoto W315, leuke aanwinst.
Zat sinds de zeventiger jaren in de draagtas, is zeer goed bewaard: alleen de draagtas was wat oud, de gitaar zelf is onberispelijk, lijkt nog net uit de fabriek te komen.
Heb de oude snaren eraf gehaald, fretbord gekuist, frets opgekuist, nieuwe snaren .12 erop, actie verlaagd ( trussrod gebruikt, dan het brugzadel bijgesteld), en nu klinkt die heerlijk.
Lekkere nek ( D-profiel, voelt breder aan dan de W350) ligt lekker in de hand.
Goede klank, mahonie-klank, ferme bassen en helder hoge tonen. Mids duidelijk.
Ik denk dat dit er één wordt om buitenhuis mee te nemen ipv de andere gitaren, misschien laat ik er de LR Baggs M1 wel vast inbouwen. Nog wat mee experimenteren....

http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/Hashimoto%20W315/DSCN0884.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/Hashimoto%20W315/DSCN0886.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/Hashimoto%20W315/DSCN0888.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/Hashimoto%20W315/DSCN0890.jpg

--=HANS=--
18 maart 2012, 22:51
Ziet er inderdaad nog uitstekend uit, daar is niet veel op gespeeld lijkt me. Mooie gitaar, veel plezier ermee!!

vederlicht
19 maart 2012, 21:59
Mooi instrument en ziet er inderdaad puntgaaf uit. Marktplaats....?
Vederlicht♫

guinevere
20 maart 2012, 15:57
Dat is een mooie gitaar, Gefeliciteerd! Hij lijkt wel wat op mijn Aria 6710, die ik in de herfstvakantie bij een kringloopwinkel op de kop heb getikt. Daar is een nieuwe kam en een set nieuwe snaren opgekomen en deze klinkt fantastisch en speelt heerlijk! Ik vermoed dat de gitaren van dezelfde leeftijd zijn.

Guinevere.

Laser
21 maart 2012, 12:09
Ik denk dat de Aria en Hashimoto productie niet uit dezelfde fabriek komen.
De Hashimoto reeks werd in Mahura Gakki gemaakt.
Geen 0 - fret op Hashimoto ( wel bij Aria), goede afwerking binnenzijde ( bvb stukjes doek, in lijm gedrenkt, over de kruising van de X - brace, ook bij duurdere modellen, voor stabiliteit).
Ik heb de actie nu erg laag gesteld - speelt heel aangenaam, intonatie correct over hele nek.
Hoewel de nek 43 mm breed is aan de nut voelt de nek lekker breed aan bij het spelen.
Ik begin de klank ( typisch mahonie/spruce) meer en meer te apprecieren. Klinkt echt heel goed.
En geen krasje, schrammetje, niets op aan te merken. Geen fretslijtage, geen slijtage op de stemmechanieken.
Op het dekplaatje met toegang tot de trussrod staat: reinforced neck.
Wat je soms kan vinden voor een prik...

sly
21 maart 2012, 20:13
Gaaf Laser,
Een oude gitaar maar dan eigenlijk nog helemaal nieuw.
Ik heb een Furch van spruce/palisander, ik heb bij de aankoop ook getwijfeld of mahonie/spruce moest kopen vanwege de lekkere klank.
In ieder geval gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst!

Veel speel plezier!;)

Laser
11 mei 2012, 00:39
Intussen al wat gebruikt, onversterkt, ook voor publiek gebruikt.
Dit is een goede begeleidingsgitaar, niet te zwaar in de bassen, begeleidt stem goed. Ik heb er mee rondgezeuld, dat is geen probleem voor de stemming.
Hals nog wat bijgesteld ( na enige tijd kreeg ik wat buzzz op de nek) en nu speelt ze loepzuiver over de hele hals.
Na de benen brugpennen ga ik de nut bovenaan en het brugzadel ook door been vervangen. In de hoop de sustain wat te verbeteren. Voor een all laminate spruce/mohagony is de sustain nu al zeer goed - had ik ook verwacht gezien de kwaliteitsstandaard die voor de Hashimoto -reeks gehanteerd werd.

--=HANS=--
11 mei 2012, 09:21
Voor een all laminate spruce/mohagony is de sustain nu al zeer goed - had ik ook verwacht gezien de kwaliteitsstandaard die voor de Hashimoto -reeks gehanteerd werd.

Is de top ook plakhout?

LaurentB
11 mei 2012, 09:53
Wat een bijzondere vondst zeg, die ziet er inderdaad nog als nieuw uit!

Laser
11 mei 2012, 10:33
Is de top ook plakhout?
Ja hoor. vrij dun - maar dikker dan de Suzuki ThreeS die ik eerder had. Misschien heeft deze het daarom bijna 40 jaar onder spanning in een gitaartas uitgehouden zonder bolling van het bovenblad aan de brug.