PDA

View Full Version : Welke tele is dit?



roy6644
18 maart 2012, 19:04
Ik heb al op de feedback website en op google gekeken. maar kreeg niet deze gevonden.
Kennen jullie deze tele?
Hij is van de oud gitarist van Anouk geweest, Memru Renjaan.

http://img850.imageshack.us/img850/8158/bdfoto6575949a02991283a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/bdfoto6575949a02991283a.jpg/)

Mr.Fingers
18 maart 2012, 19:06
'69 Fender Telecaster Thinline (al is de zijne een echte oude, en zal het waarschijnlijk een 1970/1971 zijn)

bass blom
18 maart 2012, 19:07
http://www.thomann.de/nl/fender_69_thinline_tele.htm

roy6644
18 maart 2012, 19:14
Is dat een goede tele voor de gevorderde gitarist?

jan jansen
18 maart 2012, 19:17
Is dat een goede tele voor de gevorderde gitarist?

die vraagstelling krijg je niet van een gevorderde gitarist.....:crazyhappy:

bass blom
18 maart 2012, 19:24
en een gevorderde vraagt het niet :D

Venlonaer
18 maart 2012, 19:26
Is dat een goede tele voor de gevorderde gitarist?

Nee, het is geen Gibson.







;)

Erik70
18 maart 2012, 19:27
Nee... Fenders in het algemeen, de Tele in het bijzonder en zeker een oude... echt iets voor beginners. Een gevorderde gitarist waagt zich hier niet aan.


...zucht.

Mr.Fingers
18 maart 2012, 19:29
En ben je wel een gevordere gitarist? Een solo in C# Mixolydisch, doorspekt met mineur6 en diminished 7 akkoorden is toch wel het ABSOLUTE minimum wat je moet kunnen voor deze telecaster.

Duhsjaak
18 maart 2012, 19:47
Hi
Noem mij een softy doogooder.
Ik probeer het wel.

Ik veronderstel dat je de vraag niet stelt om ons te fokken right?

Dus mijn persoonlijke mening:
De nieuwe is € 800/850,00 in nieuwstaat. Doorgaans zijn die oude afgeragde alleen maar duurder. Regel 1: Niet alle dingen zijn logisch.

Vind ik een gitaar die zoveel kost een beginners gitaar? Nee.
Een beginner koopt een gitaar waaraan ie zich geen buil valt als het allemaal niet loopt zoals ie hoopt.

Nou weet ik dat ik hier een persoonlijke mening ten beste geef en dat een hoop gitaristen van mening zijn dat bepaalde soorten van gitaren altijd hun waarde houden, maar de master merken (Fender, Gibson - om maar eens wat te noemen) doen zelf hun uiterste best om de waarde van hun eigen tweedehands vloot onderuit te halen met telkens goedkopere series.

Die grote merken willen graag nieuwe gitaren verkopen en bekommeren zich niet zo zeer om wat jij nog terug ziet van de waarde als jij hem ooit wil verkopen.

Ik ben een eenvoudige boerenlul uit Amsterdam. Wat je niet betaalt, kun je ook niet kwijtraken.
Je probeert dus een prettig klinkende gitaar/prettig spelende gitaar te kopen voor een prijs die wel een offer van je vraagt, maar waarop je niet helemaal leegloopt. Er is genoeg aardigs te koop in de range € 200/300,00.

De vraag 'Is het een beginnersgitaar' letterlijk opvatten als 'kan een beginner er lekker op spelen', is voluit met ja te beantwoorden. Is het ook verstandig? Nou, nee!

Met het uitgeven van dit soort bedragen zou ik wachten tot je een bak met geld hebt verdient (en geld dus geen rol speelt) of weliswaar nog steeds arm bent en zeker weet dat je gitaarspelen de komende 20 jaar nog zult doen. Tenzij je pa lekker (financieel) gevuld is, en je daardoor nu al in club nummer 1 zit.

En let niet op de zuchtende mensen hier in deze topic! Misschien zijn ze aan het bevallen!
Het enige wat jij jezelf moet afvragen of de gitaar jou bevalt.
Je ziet, het leven zit vol met verrassingen.

Vriendelijke groet, Gus

TimS
18 maart 2012, 19:59
Is dat een goede tele voor de gevorderde gitarist?

Nee, deze gaat maar tot 200 noten per minuut. Als je gevorderd bent wil je een gitaar die minstens 300 noten per minuut aan kan.

spirit
18 maart 2012, 20:03
Alleen al het feit dat je deze gitaar niet op het www kon vinden.....:soinnocent:

Laat ik het zo zeggen, met deze gitaar ben je nog géén Memru Renjaan. Maw, als beginner maakt dit geen gevorderde gitarist van je. Een gevorderde gitarist zal zelfs op een goedkoop prul nog steeds gevorderd zijn.