PDA

View Full Version : Twin reverb twijfels



thekid
18 maart 2012, 17:46
Hey,

Een maand geleden heb ik een twin aangeschaft. Allemaal leuk zo'n nieuwe versterker maar een maand later begin ik serieus te twijfelen of ik niet een impuls aankoop gedaan heb. Ik vind hem veel te scherp klinken en zoals er meermaals gezegd is(koppige mens dat ik ben) veel te luid, ik vind hem ook pas op stand 5 tot zijn recht komen en heb het gevoel dat hij daarboven nog lekkerder gaat klinken maar durf gewoon niet verder. en of ik nu met de tele of de lespaul erover speel hij klinkt echt te scherp/iel, de treble staat nu op stand 1,5 ofzo en nog is het niet dat, plus dat nu ook de bassnaren te weinig punch hebben. Ik vraag me af of ik met een deluxe reverb niet veel contenter had geweest. want ik was eigenlijk naar een low wattage amp opzoek.

Ik weet niet of jullie me raad kunnen geven maar ben blij dat ik het eens kunnen zeggen heb. ;)

Pepe
18 maart 2012, 18:15
De nieuwe Fenders, zeker de twins, klinken doorgaans wat stijf, steil en stug. Ik denk dat het voor een groot deel aan de speakers ligt maar zo'n amp zelf gaat ook wat losser en dynamischer klinken met een paar decennia op de teller. En dan nog moet je ze uitzoeken. Ik heb wel eens op een twin gespeeld uit een backline die ik zo wilde ruilen tegen mijn eigen '71 twin maar dat was de uitzondering op de regel.

Er is geen goede raad behalve te luisteren met je oren. Ik mijd alles vanaf de Riviera (over steil en stug gesproken) tot de Vibrolux reissue's uit begin negentig en alles met meer dan 2x6v6 of 2x6l6 is ook niet aan mij besteed, ook al staat er blackface op.

arjanb01
18 maart 2012, 18:33
Ik heb een fender reverb deluxe ri met een jensen speaker en andere vintage tung sol buizen, never stug en kil. Een gemodde versie van dit type moet je vinden, dan heb je echt eeb lekkere amp!

Dreverhaven
18 maart 2012, 18:43
Ik heb zo'n 65 ri Twin Reverb gehad en had er Celestion Classic Lead inzitten. Dat gaf wel flink veel laag en hij was ook wat minder schel. Toch had ik de treble meestal op 4 of zoiets staan. 1,5 is wel heel erg weinig, dan klonk ie best wel dof. Maar ja, ik heb hem weg gedaan omdat hij te stijf klonk en niet lekker met fuzzpedalen omging, dat doet m'n gemodde Bassman 100 een stuk beter.

ellisvertellis
18 maart 2012, 19:39
Ik zou idd ook eens naar een goeie winkel gaan en eens vragen om wat verschillende cabinetjes te proberen. Speakers doen enorm veel aan je sound. Wie weet kom je een speaker tegen die jouw probleem helemaal verhelpt.
Je zou je amp ook gewoon kunnen verkopen, maar aangezien je hem nieuw hebt gekocht, ga je er je broek aan scheuren. En nieuwe (betere) speakers doen ook geen afbreuk aan de doorverkoopwaarde, integendeel! Zoals gezegd, een "gemodde" twin RI lijkt ook mij interessanter dan een stock twin RI.

Dreverhaven
18 maart 2012, 21:09
Sowieso, ik kocht dat ding toen ik een 16 joch was zonder verstand van zaken. Als ik nu een Twin zou kopen zou ik direct voor een silverface gaan. Die klinken echt veel lekkerder.

Little Jay
18 maart 2012, 22:06
Probeer eens een 12AX7 als Phase Inverter (V6) ipv een 12AY7, daar gaat 'ie iets losser en donkerder van klinken en hij komt wat eerder 'op gang' (bij lager volume). Ik heb dat van fenderguru.com, daar staan wel meer goede tips, maar deze gaf het meeste resultaat. Dat kan zonder problemen, je wisselt gewoon de eerste en de laatste pre-amp buis om. Hij wordt er wel iets minder 'punchy' van, het is i.i.g. wel het proberen waard. (ik heb het overigens geprobeerd in mijn Guyatone Twin-kopie, die totaal geen last heeft van te schel zijn, die ging er erg mooi van reageren op overdrive pedalen).

Andere speakers is een tweede optie die toch wel veel invloed op het geluid heeft... veel info op het net vergaren en experimenteren is helaas de enige optie om die speaker te verkrijgen die jou bevalt.

Je kunt ook experimenteren met (iets) andere waarden van de voedingselco's, maar dan moet je wel weten wat je doet... ook verschillende merken elco's hebben een andere feel. Ook de 'voltage dropping' of scheidingsweerstanden tussen de voedingselco's schijnen invloed op feel en helderheid te hebben. Blackface en Sliverface twins hebben daar verschillende waarden.

Experimenteren met verschillende soorten en waarden weerstanden is op de print in reissues helaas wat lastiger (onmogelijk?) maar carbon-composit weerstanden - vooral die van de PI - schijnen de meeste mensen ook als veel prettiger te ervaren (hoewel je amp er wel iets luidruchtiger van kan worden).

Maar voor deze laatste zaken geldt: je moet wel weten wat je doet en de interne voltages monitoren en de bias om alles optimaal te houden en vooral: voorkomen dat je een hoogspanningsopdonder krijgt.....

thekid
18 maart 2012, 22:39
Als speakers zitten er jenssen speakers in. En ik heb wel gedacht aan door verkopen en heb hem daadwerkelijk te koop aangeboden, maar vooral om te zien wat ze er voor willen geven.

zijn er ook mensen met goede ervaringen met de twin ri want ik ben ervan overtuigd dat het eigenlijk toch wel een goede amp kan zijn. En die buizen wisselen is dat iets wat ik zelf kan doen? en ik las ook iets over de bias te laten regelen omdat die van het fabriek uit wat koud zouden staan.

Little Jay
18 maart 2012, 22:54
Een 12AX7 in de PI steken kan je gemakkelijk zelf: trek de meest linkse (van achter gezien) voorversterkerbuis (die kleine ;-) eruit en prik er een 12 AX7 erin. Je kan daar de V1 voor nemen (de meeste rechtse voorversterkerbuis) als je het normal-kanaal toch niet gebruikt. (doe het wel met de versterker uit)

Overigens: tussen de verschillende merken buizen bestaan ook zeker klankverschillen, zeker ook voor de eindbuizen. Sovtek 6L6 bijvoorbeeld vind ik erg stug en steriel klinken. Maar voor de eindbuizen geldt: bias checken als je ze wisselt! Inderdaad staan Fenders fabriek-af redelijk 'koud' ingesteld, het kan lonen ze ietsje 'warmer' te zetten. Het is echt een kwestie van smaak wat jouw ideale afstelling is. Bij de Twin gaat dat trouwens vrij gemakkelijk met een potmeter onderop het chassis en ik meen dat 'ie ook bias-meetpunten heeft? Als je er niets van weet zou ik het zeker met een technicus doen, helemaal mooi als je erbij kan zijn om te ervaren wat je lekkerder vindt klinken. Het is wel allemaal vrij subtiel hoor, verwacht niet dat de bias je versterker ineens omtovert tot je ideale amp.......

thekid
18 maart 2012, 23:09
Nog snel een vraag: kan ik de twin aansluiten op mijn marshall 1960b cab?

Little Jay
18 maart 2012, 23:21
Nog snel een vraag: kan ik de twin aansluiten op mijn marshall 1960b cab?

Hoeveel ohm is je cab? Een Twin wil er graag 4 zien (8 lukt geloof ik ook nog wel, ik lees vaak dat Fenders 100% mismatch nog wel verstouwen, en ik heb er wel eens een 8 ohm cab aangehangen en dat ging inderdaad goed).

Dus als het ohmage in orde is prik je 'm gewoon in de speaker uitgang van je Twin (interne speakers worden dan uitgeschakeld). Hoe het precies zit met de ext out weet ik niet.... daar is geloof ik wel iets mee, dus ff googlen....

muziekschuur
18 maart 2012, 23:45
Probeer eens een CMATMODS Brownie over je Twin...

http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbPXec

Daarnaast, probeer eens een grafische eq pedaal. Danelectro heeft er een voor weinig...

Dreverhaven
19 maart 2012, 00:04
Die Danelectro heb ik ook, best een kut pedaal, doet weinig, en met een eq ga je het karakter van je amp niet veranderen. Als ik het zo lees dan heeft de ts gewoon de verkeerde amp gekocht.

muziekschuur
19 maart 2012, 01:47
Ik heb een Mesa Boogie Vtwin voor mijn Fender The Twin. En daar kun je heel veel mee. Naast een overdrive zit daar ook een eq op. En ja, dat doet heel veel... Dreverhaven, heb jij een Twin? Ik wel...

Little Jay
19 maart 2012, 10:17
Ik heb een Mesa Boogie Vtwin voor mijn Fender The Twin. En daar kun je heel veel mee. Naast een overdrive zit daar ook een eq op. En ja, dat doet heel veel... Dreverhaven, heb jij een Twin? Ik wel...

Hij heeft 'm weggedaan omdat 'ie 'm te stijf vond klinken schreef Dreverhaven aan het begin van het topic.

Ik heb laatst een jamsessie gedaan hier in het Koorenhuis en speelde toen ook over een Twin Reverb '65 Reissue. Vond dat heel erg lekker klinken, punchy en warm en met mooi 'hout' in de toon. En dat allemaal op laag volume (akoestische drums en piano en het was jazz hè... standards spelen). Niks scherp, niks stijf.....

Ik draai een Twin - ook mijn Guyatone - trouwens redelijk ver open (5 à 6, da's best ver open voor een Twin) en regel het volume en ook de toon verder met m'n gitaar (ES-333 met '57 classic humbuckers). Kan me herinneren dat ik bij die '65 Twin laatst treble en middle zo'n beetje op 12 uur had staan en bass wat moest temperen, was wat overdadig. Bij zo'n jazzsessie gaat het volume van m'n gitaar dan ongeveer op 4 of 5, vrij dicht dus (wordt de toon ook al lekker jazzy van).

Voor jazz en gerelateerde souljazz, jazzfunk etc vind ik een Twin echt de ideale amp! Ook die reissues doen het voor mij dan wel. Maar mijn vintage Guyatone (jaren 70) beats them... ;-) (echte oude Blackface Twin heb ik nooit bespeeld helaas).

ellisvertellis
19 maart 2012, 11:09
Gisteren heb ik mijn Pro reverb (in wezen een kleine twin) een eerste keer op repetitie kunnen inzetten en voor funky soulpop (:)) werkt dat soort amp echt goed! Heel snappy en responsief. Met je toon en volumeknoppen werken is idd het systeem ook voor mij! Het is wel een SF, maar goed...

thekid
19 maart 2012, 17:25
Net de twin in de marshall cab geplugd. de 4ohm ingang. MAN MAN wat was da. graaf geluid.
Maar nu met dit te weten wat is dan de beste oplossing de zelfde speakers in de twin te steken of de twin constant over de cab te spelen.

Ik weet niet of het goed was om de 4ohm uitgang te nemen ik kon de twin makkelijk tot 7 draaien en dan viel het nog mee.
Ps ik heb ook even over de normale kanaal gespeeld en deze klinkt inderdaad vetter dan de reverbchannel dus buisjes switchen? en is er dan verschil in merken?

ellisvertellis
19 maart 2012, 17:51
Zoals ik al zei: probeer wat verschillende cabs in een winkel ofzo. Je hebt nu gezien wat een speaker kan doen, nu heb je nog een enorme keuze aan speakers.
Als je altijd zowel de Twin als de Marshall cab wil meesleuren, is dat een oplossing. Logischer en dus handzamer is de twinspeakers vervangen door speakers naar keuze. Vandaar de raad cabs te gaan testen. Leuk op zich trouwens! :)

Dreverhaven
19 maart 2012, 18:36
Tja, ik had toevallig zelf ook zo'n Twin én een Marshall cab. Ik had er een met G12T75's en een maat van me een met V30's. Ik heb ze natuurlijk allebei geprobeerd. Zo'n kast zet veel meer druk, doordat ie dicht is en doordat er twee speakers extra bij zitten. Die Classic Leads die ik in m'n twin had zitten deden dat ook hoor, maar het blijft open back hè. Het grappige is wel dat dat nou juist vrij significant is voor het geluid van de Twin, zo'n open back kast. TEnminste, ik vond dat het karakter verloren ging over die Marshall cabs. Vind je dat juist vet klinken; koop een andere amp, bijv. een Dual Showman, en gooi er zo'n kast onder. Of stop je Twin in een head behuizing en gooi er zo'n kast onder, of gebruik zowel een kast als je twin tegelijkertijd. Ik heb wel eens zo'n Fender folder uit de jaren 70 gezien en daar stonden ook twins in met een ext. cab eronder. Dat was dan wel een 2x12. Dat kun je natuurlijk ook proberen. Ergens denk ik dat die dingen het niet zo erg vinden om op 2 ohm te lopen. Die van mij had er in ieder geval geen problemen mee en ja, waarom zou Fender anders die ext. speaker uitgang erop hebben gezet en 2x12 ext. cabs verkocht hebben voor de Twin.

muziekschuur
19 maart 2012, 18:54
Er zijn gesloten 2x12 kasten van fender. Die onder je Twin is tegek.

thekid
19 maart 2012, 21:35
Ik twijfel dus een beetje over het feit of ik dan gewoon de speakers zou veranderen of inderdaad een cab eronder zet.
en dan eventueel een 2 X 12 ofzo he

B-stone
19 maart 2012, 22:41
Twin lijkt mij idd ook een hele vette amp. Maar je vind hEm boven de 5 pas echt lekker klinken? Misschien dat een attenuator wat voor je is? Sommige attenuators bevatten zelfs een eq. Dan kun je je amp standaard houden.

thekid
19 maart 2012, 23:16
Ik weet niet of een attenuator de oplossing is. over de marshall cab heb ik hem een heel stuk verder opengedraaid en ja het was luid maar niet pijnlijk scherp luid zoals het anders is. dus ik denk dat het een kwestie van speakers is. dus al ik hier verder op moeten teren.

Pepe
19 maart 2012, 23:41
Ik had het in mijn post over de speakers, nav een GuitarPlayer recensie waarbij ze de reissue twin met een echte '65 BF twin vergeleken. Het harde stijve karakter van de reissue verdween in 1 keer toen de speakerkasten verwisseld werden terwijl Granddaddy flink op zijn ronde soepele karakter inleverde.
Het zou dus zomaar kunnen dat je best wat winst maakt als je een paar oude speakers op de kop kan tikken.

Dreverhaven
20 maart 2012, 00:19
Ik wil het niet verpesten, maar toen ik mijn RI over een paar ouwe speakers gooide, toen klonk hij nog steeds stijf, alleen dan over ouwe speakers. Het hoog werd er wel een stuk beter van, minder fel. Het fijne van die ouwe krengen is vooral dat ze niet zoveel rendement hebben, en je dus je amp verder kunt open draaien.

Pepe
20 maart 2012, 01:20
Ik vergis me, het ging niet over een twin maar over een Super Reverb:

The speakers made a big difference here too, which was easy to hear when running the old amp initially through the reissue’s Jensen-loaded speaker cabinet. Instantly, the ’64 sounded, well, newer, as its voice assumed some of the tight, crispness of the reissue amp. Conversely, the 65 reissue sounded a little rounder and smoother when played though the ’64’s cabinet. Bigger differences ensued after installing the Kendrick speakers in the vintage Super, which responded with throatier tones that offered more midrange presence and less top-end frazz. These speakers worked particularly well when going for more overdriven tones, making it easy to get balanced, muscular sounds without the brights jumping out so aggressively when digging into the strings on a Gibson Les Paul and a Fender Tele. The 65 Super Reverb responded similarly when played through the Kendrick speakers using the same axes.

De hele review voor de liefhebbers (http://www.guitarplayer.com/article/3965-fender-super-reverb-reissue-vs-1964-fender-super-reverb/8830)

thekid
25 maart 2012, 20:34
Heyla, ik hier nog eens terug. Ik heb nu wat aan het proberen geweest en ik heb ondervonden dat als ik het normal channel gebruik de amp wel lekker klinkt over zijn eigen boxen. Inderdaad wat donkerder. Ik kan nu de twin ook verder open draaien dan als ik het reverb channel gebruik. Ligt dit nu enkel aan de buis van het normal channel? En zal dit hetzelfde zijn bij het reverb kanaal als ik de buis van het normal kanaal daar in plug? wil nog een siemand exact uitleggen hoe ik dit doe? of zijn er andere/betere buizen die het zelfde effect geven die ik hier voor kan gebruiken. Hij verliest inderdaad wel wat punch op het normaal kanaal maar kan dit nog anders zijn over het reverb kanaal?

Thanks

movo.
25 maart 2012, 22:48
Zo'n probleem had ik ook met mijn Fender Bandmaster, andere preamp buizen erin en klonk gelijk een stuk beter. Niet zo vel/schel meer. Tungsols zijn erg goed. Ook een speciaal V1 buisje kopen voor in de V1 positie helpt ook.

Little Jay
26 maart 2012, 08:46
Heyla, ik hier nog eens terug. Ik heb nu wat aan het proberen geweest en ik heb ondervonden dat als ik het normal channel gebruik de amp wel lekker klinkt over zijn eigen boxen. Inderdaad wat donkerder. Ik kan nu de twin ook verder open draaien dan als ik het reverb channel gebruik. Ligt dit nu enkel aan de buis van het normal channel? En zal dit hetzelfde zijn bij het reverb kanaal als ik de buis van het normal kanaal daar in plug? wil nog een siemand exact uitleggen hoe ik dit doe? of zijn er andere/betere buizen die het zelfde effect geven die ik hier voor kan gebruiken. Hij verliest inderdaad wel wat punch op het normaal kanaal maar kan dit nog anders zijn over het reverb kanaal?

Thanks

Je kunt V1 en V2 omwisselen om te kijken of het Vibrato/Reverb-kanaal er van opknapt.
Zijn de twee meest rechtse buizen van achter gezien. Zoals "Movo" opmerkte kan een betere voor-buis een hoop doen.

Dreverhaven
26 maart 2012, 12:03
Zo'n probleem had ik ook met mijn Fender Bandmaster, andere preamp buizen erin en klonk gelijk een stuk beter. Niet zo vel/schel meer. Tungsols zijn erg goed. Ook een speciaal V1 buisje kopen voor in de V1 positie helpt ook.

Tungsol's zijn echt de ergste die ik ooit gehad heb, zowel preamp als eindbuizen vond ik drie keer niks. Flets, weinig definitie, punch, noem het maar op. Geef mij maar EHX, die hebben ballen. JJ die iedereen zo tof vind vond ik ook wat minder, maar beter dan Tungsol in ieder geval. Ik moet wel zeggen, ze zaten al in m'n amp toen ik ze kreeg, dus heb ze niet gloednieuw gehoord.

Little Jay
26 maart 2012, 13:33
In mijn Blues Deluxe vond ik een Svetlana 12AX7 in de V1 positie erg lekker, daar werd die versterker een stuk 'browner' van!

Mijn advies voor je Twin:
- koop eens wat 12AX7 buisjes: een Svetlana, een TAD, en een JJ voor mijn part (snap de hype rond JJ ook niet zo), dat kost je een keer 3 tientjes
- kijk welke buis het lekkerst klinkt in de V2 positie (kan je trouwens ook al doen met de huidige buizen)
- steek eens een 12AX7 in de V6 (Phase Inverter) (je kunt ook de 12AY7 van de Phase Inverter dan eens proberen in V2, klinkt vaak ook wat 'bruiner').
- stel tot slot de bias wat 'warmer' af (of laat 't doen)

Als 't je dan nog niet bevalt is de Twin gewoon niks voor je. Je kan nog wel experimenteren met eindbuizen en speakers of zelfs het circuit gaan modden, maar je moet je denk ik afvragen of je toevlucht zoeken tot dergelijke meer ingrijpende en vaak duurdere maatregelen het nog wel waard is. Uiteindelijk krijg je er namelijk niet een radicaal anders klinkende versterker van en ben je weer vele euro's verder......

http://www.bazaar-world.com/uploads/amp/44/190258252478-3.jpg

Dreverhaven
26 maart 2012, 13:51
Wat dat modden betreft, ik heb echt alles met m'n Twin geprobeerd, puur omdat ik het gewoon niet kon verkroppen als jonge knul die al z'n zuur verdiende centen in dat ding had gestopt, dat ik een miskoop had gedaan. Dat heb ik bij mensen om mee heen ook wel eens zien gebeuren. Een jongen die een SWR Super Redhead basversterker had gekocht, maar eigenlijk veel beter voor een Ampeg had kunnen gaan. Maar ja, zelfde verhaal ook. Dat terzijde, ik heb andere speakers, buizen, hetere bias, marshall kasten, weet ik het allemaal gedaan, maar uiteindelijk twee jaar geleden het ding maar verkocht. Nu wordt hij veelvuldig door een Amsterdamse band op een podium gebruikt, en die zijn er wel blij mee. Financieel was het een ramp. Ik had hem toen voor 3600 gulden bij de Feedback gehaald, toen stond de dollar hoog ten opzichte van de gulden... Andere speakers erin, reken maar uit. Later voor 800 euro van de hand gedaan. Kon er niet meer voor krijgen.

Dat heb je dan ook met nieuwe amps, daar maak je al gauw verlies op. Daarom koop ik toch liever tweedehands, maar ja, ik hou dan ook van vintage bakken ben ik achter gekomen, dus dan heb je dat al gauw, maar waardevast is het in ieder geval wel. Dan doet het ook een stuk minder zeer wanneer het je ding niet blijkt te zijn.

thekid
26 maart 2012, 18:39
Ik heb nu alle buizen eens geswitcht maar ik vind het normal kanaal nog steeds lekkerder klinken dan het reverb kanaal, ook klinkt het normal kanaal op zes half zo hard als het reverb kanaal op zes iemand een idee hoe dit kan komen?

Dreverhaven
26 maart 2012, 21:05
Hierdoor:

Tube layout

AB763 Tube layout (Seen from behind, V1 is to the right side)

V1 12ax7 = Preamp normal channel
V2 12ax7 = Preamp vibrato channel
V3 12at7 = Reverb send
V4 12ax7 = 1/2 Reverb recovery and 1/2 gain stage for vibrato channel
V5 12ax7 = Vibrato
V6 12at7 = Phase inverter
V7 6L6 = Power tube #1
V8 6L6 = Power tube #2
V9 6L6 = Power tube #3
V10 6L6 = Power tube #4
Popular mods and upgrades

thekid
27 maart 2012, 16:01
AAh oke. is er een manier om het reverb channel hetzelfde als de normal te laten klinken? of de reverb over de normal te halen?
Als dit kan heb ik echt wel het gevoel dat het mijn versterker zal blijven. Het is enkel en alleen dat het reverb kanaal te schel klinkt en dat het normal kanaal ideaal in mijn oren klinkt.

Little Jay
27 maart 2012, 16:24
Ja, er bestaat een manier om ook op het normal kanaal reverb te krijgen.
(google maar eens 'reverb on normal channel in twin' o.i.d., op tdpri staat een mooie "how to").

Het lijkt simpel genoeg bij de oude turret-board amps, geen idee of het eenvoudig te doen is op de PCB van de reissue, alhoewel het schema in principe hetzelfde is (AB763) dus in theorie moet het kunnen.

StevenStrat
4 april 2012, 20:47
een twin is een van de blackfaces waar ik wel heel goed mee overweg kan. Zelfs stock kan ik ze appreciëren, geef hem nog wat tijd. Overigens plug ik nooit in het normaal kanaal in, de extra gain stage bij het vibrato kanaal komt de klank ten goede.
bright switch off, eq flat (alles op 5) en van daar vertrekken.

Als hij echt iel en dun klinkt is er iets exemplarisch mis met je amp, of moet je een andere gitaar proberen.

thekid
4 april 2012, 23:11
Inderdaad dat er waarschijnlijk iets mis mee is hij begon zeer rare kuren te krijgen, lees: luide fluittonen en zeer zware en luide brom, ik mag hem morgen terug binnenbrengen en zal terug naar fender gestuurd worden onder garantie. en dan zullen we daarna nog wel zien.
In de gitarist stond deze maand ook een tip om de v1 en 2 (de 12ax7) te vervangen door 5751 tubes maar ik zal wel afwachten tot hij terug is.

muziekschuur
5 april 2012, 10:58
Je had op de buisjes kunnen tikken. Als je dat tikken terug hoort in de speakers dan is een buisje microfonisch. Het is inderdaad handig om altijd wat buisjes op voorraad te hebben liggen.

groovieguitarguus
10 mei 2012, 00:14
Interessante materie!

Een Bandgenoot van me heeft problemen met zijn 5 jaar oude Twin... Denk een buizen verhaal...

Is er een Buizen 'dokter' in regio Amsterdam / Alkmaar?
Is een beetje een 'spoedje'... Ernst Flieck is wat uit de richting...

Ik lees het graag.....

cluseau
10 mei 2012, 09:16
Is er een Buizen 'dokter' in regio Amsterdam / Alkmaar?
Is een beetje een 'spoedje'... Ernst Flieck is wat uit de richting...


Nico.....:ok: (als hij nog reparaties aanneemt)

En wat is spoed? Een week, een dag, een uur. Het kan allemaal maar je moet er wel wat voor over hebben.

Dreverhaven
10 mei 2012, 09:32
Ik weet nog wel iemand in haarlem, pm maar als je interesse hebt.