PDA

View Full Version : Logo



Fender83
18 maart 2012, 14:51
Voor onze band heb ik een logo in gedachte, de uitvoering ervan is alleen wat lastiger :)
Hoe doen jullie dat? Tekenen in Photoshop met een muis, of met een pen; of laten doen door een grafisch kenner, of op papier en dan inscannen?

Pepe
18 maart 2012, 15:27
Voor het ontwerpen is alles fair game, van papier, schaar, lijm & zout tot high tech software.
Uiteindelijk moet het wel in vector formaat voor probleemloos scaling of super high res in pdf, dat laatste voor een drukkerij.
Je wil straks niet nog eens het logo overmaken als het ineens gebruikt moet worden op een poster.

Het is ook raadzaam uit te gaan voor positief en negatief, met en zonder background. En het moet natuurlijk ook in een paar pixels nog herkenbaar zijn voor mobile applicaties.

onrust nv
19 maart 2012, 11:44
Ik gebruik altijd verschillende diktes rohtring pennen(of de goedkopere versie) en papier. De CD hoes doe'k op de computer en de singel(zit bij ons altijd bij de cd) ouderwets punk plak, knip colage werk en dat doe ik dan inscannen zodat alles er ook inmekaar geplakt uitziet. Ik houdt er nietzo van om het uit handen te geven. Wij zijn een industriële band dus daarom maak in de CD hoes(DVD formaat) op de computer om het strak te houden en de singel is de punkert die z'n creativiteit uitleeft. Mijn bandlid wil eigenlijk het liefst alles op de punkmanier(dillema want deze manier is wel leuker om te doen) maar ik denk dat dat strakke onze muziek ook wel goed doet. Maar ik heb na de eerste uitgave ook wel m'n twijfels omdat zo'n computer hoesje niet echt in mij zit.

Martijn-w
19 maart 2012, 18:44
Knippen en plakken heb je weinig aan voor als je hetzelfde logo op t-shirts, cd's en je website wil gebruiken. Gebruik een vector-based tekenprogramma zoals Adobe Illustrator. Dan hoef je nooit te kloten om het in de juiste grootte aan te kunnen leveren. Dit hebben drukkers het liefst.

Fender83
20 maart 2012, 13:12
Oke thanks voor de reacties!
Inmiddels ook hulp aangeboden gekregen van een mede GN'er, ben benieuwd! :)

TimS
20 maart 2012, 13:17
Knippen en plakken heb je weinig aan voor als je hetzelfde logo op t-shirts, cd's en je website wil gebruiken. Gebruik een vector-based tekenprogramma zoals Adobe Illustrator. Dan hoef je nooit te kloten om het in de juiste grootte aan te kunnen leveren. Dit hebben drukkers het liefst.
Hoezo niet? Wat klooien met pen en papier en dan het uiteindelijke ontwerp omzetten naar vector is voor de meeste mensen toch wat sneller dan alles op de PC doen.

Martijn-w
20 maart 2012, 16:43
Ja natuurlijk, het ontwerp zelf maken kan prima zonder pc. Maar uiteindelijk zal het toch naar een vector moeten. Onrust laat het overkomen alsof het knippen en plakken zelf al voldoende is.