PDA

View Full Version : nieuwe slagplaat op strat



Panto
17 maart 2012, 15:55
Ik ben nu een tijdje eigenaar van een witte mexicaanse strat. Nu zat ik er aan te denken om de huidige witte slagplaat te vervangen voor een bruin tortoise (of een andere kleurtje dat ook vet is). Maar..nu zag ik dat er nogal wat verschil zat in merk, prijs en kwaliteit etc. Ik zag laatst wel de slagplaten van Boston maar qua kwaliteit vond ik dat helemaal niks. De originele van fender zien er daarentegen weer wel goed uit alleen zijn dan weer een stuk duurder.

Zijn de originele van Fender de enige mooie? Of zijn er nog andere aanraders en zo ja waar kan ik die krijgen?

bvd

Mr.Fingers
17 maart 2012, 15:56
die fender-tortoise is goed, maar waarschijnlijk geen perfecte pasvorm. Wil je perfecte pasvorm: pickguardian.

Tabula Rasa
17 maart 2012, 16:46
Na jaren met strats knutselen wordt me 1 ding duidelijk. 99% van de slagplaten wijken af, vaak zelfs fenderplaten van verschillende modelen en jaren (en dan heb ik het niet over 8, 9 10 en 11 gaats platen etc....)

stevierayfan
17 maart 2012, 20:38
Ik bestel ze meestal bij guitarsupplies, op wit is idd zon turtoise erg gaaf ,buddy guy heeft dat ook.
ik zelf ook een witte strat gemaakt... alleen met mint slagplaat. een david gilmour(vanwege die miniswitch) en hendrix kruising.
die staat nu te koop.... kijk maar als je het leuk vindt kan je zien wat ik bedoel hij staat bij mijn sigg (onderaan mn bericht waar niet klikken staat).

Marbles
17 maart 2012, 23:46
Ik weet niet of Mexicaanse strats veel afwijken, maar let inderdaad goed op. Ik heb 4 nieuwe slagplaten gekocht voor en gemodde MIK strat die geen van allen paste en verschilden van vorm/hoorn. Ik uiteindelijk besloten om een slagplaat zónder gaten te kopen, de oude er bovenop gelegd en de gaten zelf geboord.

Koeloe
17 maart 2012, 23:51
Mocht je er over nadenken... zelf maken kan ik afraden.
Vandaag voor mijn zelfbouw er ééntje gemaakt, zelfs met mallen en dremel blijft het een hels karwei om de randen strak te krijgen.

Panto
19 maart 2012, 19:43
Bedankt voor de tips! @stevierayfan, mijn strat lijkt al standaard op die witte strat die je te koop hebt staan. Hoewel de slagplaat niet zo mint is als die van jou maar wit is hij ook niet.

Ik ga nog even bedenken wat ik ga doen.

gr

TopRob
19 maart 2012, 23:17
Ik heb zo’n zes jaar geleden ook een witte (Arctic White) MIM Strat gekocht, en heb er na een tijdje ook allerlei verschillende kleuren slagplaten op gehad, omdat het ik het toch wel erg wit vond allemaal. Nu, na een paar jaar zit de witte er weer op, want de witte lak van de gitaar is na verloop van tijd donkerder geworden en veranderd in een soort crèmekleur, die erg mooi afsteekt tegen de witte slagplaat. Ik zou vooral zeggen: de originele witte dus niet wegdoen, over paar jaar zet je ‘m er toch weer op, wedden?
Ik zou vooral ook eens op eBay rondneuzen, enorm veel keuze in slagplaten.
Een tip? Mint Green!

marter544
20 maart 2012, 00:42
Dan heb ik toch mazzel gehad. Ik heb een tijd geleden een tortoise slagplaat gekocht via Ebay, 8 euro inc. verzenden vanuit China en die paste perfect op mijn gitaar!