PDA

View Full Version : Wat een reparatie!



Orpheo
17 maart 2012, 11:54
ouwe Hamer Sunburst uit '77 compleet verknoeid, gerestaureerd.

http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/82293-hamer-sunburst-restoration.html

The Running Man
17 maart 2012, 12:03
Ben geen houtbewerker maar dit is een gaaf stukje werk

DemolitionColorScheme
17 maart 2012, 12:33
Damn! Indrukwekkend!

bass blom
17 maart 2012, 12:43
voor de poorten van de hel weggesleept, wat een helden, de reparateur en de klant :cheerup:

ijzerbroot1
17 maart 2012, 13:36
Prachtig stukje werk, maar godallemachtig, wat zal de rekening wel niet zijn??

barno
17 maart 2012, 14:43
Ik vind het toch een beetje rare manier van werken, al dat geknutsel en gelijm van verschillende stukken hout. Mij lijkt het dat andere bouwers zouden kiezen voor het maken van een clean cut en toevoegen van één stuk hout icm houten pluggen

bouwers, spreek me tegen, want ik ben geen ervaringsdeskundige op dit vlak

wietse
17 maart 2012, 15:58
Ik vind het toch een beetje rare manier van werken, al dat geknutsel en gelijm van verschillende stukken hout. Mij lijkt het dat andere bouwers zouden kiezen voor het maken van een clean cut en toevoegen van één stuk hout icm houten pluggen

dat was ook mijn idee en dan alleen dat lange stuk achterop eventueel nog opvullen met een los stuk, het blijft een knap stukje werk maar ik vind de werkwijze wel vreemd.

Ike57
17 maart 2012, 16:09
Ik vind het toch een beetje rare manier van werken, al dat geknutsel en gelijm van verschillende stukken hout. Mij lijkt het dat andere bouwers zouden kiezen voor het maken van een clean cut en toevoegen van één stuk hout icm houten pluggen

bouwers, spreek me tegen, want ik ben geen ervaringsdeskundige op dit vlak

Eén grote clean cut valt denk ik niet mee als je om de truss rod heen wilt werken. Ik zou zelf niet op dit idee zijn gekomen maar het resultaat ziet er erg mooi uit.

muziekschuur
17 maart 2012, 16:23
Op deze manier is er meer kontakt oppervlak?

Mitch
17 maart 2012, 16:47
Vakidioten: ik houd ervan :ok:

Tabula Rasa
17 maart 2012, 16:48
Ik hoop altijd zoiets in die staat voor een prikkie te vinden op ebay of MP, maar helaas.

Ukeloeder
17 maart 2012, 17:16
Vakidioten: ik hout ervan :ok:

Let een beetje op je spelling ja?!

Tabula Rasa
17 maart 2012, 17:49
Hij let erop. Da's juist de grap. Een houtbewerker houT van hout

Ukeloeder
17 maart 2012, 19:07
Ja... jammer. Die "t" was een correctie van mij.

Tabula Rasa
17 maart 2012, 20:19
Ja... jammer. Die "t" was een correctie van mij.

Oh, had ik niet gezien. Zoals Mitch het schrijft is het correct. Ik hou en ik houd zijn beiden goed.

Orpheo
17 maart 2012, 21:10
hij geeft in het topic aan het hoe en wat; het idee is dat rechte vlakken en hoeken de constructie verzwakken, dat dus juist daar breuken e.d. ontstaan. dan liever meer blokjes ipv een grote. en de schade was gewoon immens (en) intens.

stevierayfan
17 maart 2012, 21:39
Best knap gedaan maar idd vreemde maar erg slimme werk wijze.
en verder mooi opgelost... kwou dat ik het kon

Henri H
17 maart 2012, 23:27
Wat een mooie gitaar ook!

'k Heb altijd een zwak voor dit soort gitaren gehad, Washburn heeft ook een paar van die mooie (Explorer?) modellen, erg mooi.

Ukeloeder
17 maart 2012, 23:29
Oh, had ik niet gezien. Zoals Mitch het schrijft is het correct. Ik hou en ik houd zijn beiden goed.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQa5A-qmmfi0LvIgozmJKwuFL70dd5zAH4BQ41zoWhpAbNpojHI

Dan ook nog even on topic; met name het spuitwerk van de hals na reparatie (voor zover je kunt oordelen op basis van deze fototjes) vond ik kunstig gedaan. Ik verwachtte ook een recht gesneden inzet te gaan zien in de reparatie, maar denk dat de klus inderdaad bemoeilijkt werd door de TR. Waarom niet eerst de toets eraf gehaald werd om werkruimte te creëren is me niet duidelijk. Maar ik ben gelukkig nog nooit zo'n klus of sxhade tegengekomen.
Even afkloppen...

groovieguitarguus
17 maart 2012, 23:35
Heel gaaf om te zien!!! Gaaf hoor!!!!

wireman
20 maart 2012, 20:16
Ik had het al op je facebook gezien... Ik heb er totaal geen verstand van, maar het eindresultaat is prachtig!

ccc
20 maart 2012, 22:39
Love it !
Maar had het allang gezien op het Hamer board - gelukkig was mijn '77 Sunburst (0069) in betere staat.

mesaman
21 maart 2012, 00:04
vraag de eerste de beste goede houtbewerker,hij is niet totaal overstuur voor zn klusje. ik vind het niet schandalig moeilijk ofzo, wel leuk dat ze er wat van proberen te maken.

mikeyaxeman
21 maart 2012, 01:27
Volgens mij had ik deze ook al eens een keer gezien toen ik op neckcrack reparaties zat te googlen.
Erg knap gedaan! :ok:

Ace 1.15.19
21 maart 2012, 02:17
Mooi vakmanschap. :)

Bijl
21 maart 2012, 08:50
Prachtig stukje werk, maar godallemachtig, wat zal de rekening wel niet zijn??

Ik zag zo'n ook soort opmerking langskomen in het amerikaanse forum. De restaurateur geeft een "normale" rekening aan de klant en brengt niet de volledige tijd in rekening. Dit uit liefde voor de gitaar zelf, en omdat hij het gewoon een leuke uitdaging vond om zijn vaardigheden op los te laten.

reckless_life
22 maart 2012, 10:58
Ik zag zo'n ook soort opmerking langskomen in het amerikaanse forum. De restaurateur geeft een "normale" rekening aan de klant en brengt niet de volledige tijd in rekening. Dit uit liefde voor de gitaar zelf, en omdat hij het gewoon een leuke uitdaging vond om zijn vaardigheden op los te laten.

Ik wil ook wel zo'n restaurateur dan :)