PDA

View Full Version : Vintage jimi hendrix summer of love stratocaster



wood
17 maart 2012, 09:46
Hey,

Ik heb afgelopen weekend bij Kees Dee de Vintage Icon V6 MRHDX gekocht. Het is een Thomas Blug signature
strat van Vintage. De gitaar is gebaseerd op de Fender Monetery Pop strat die Jimi Hendrix gebruikt.
De gitaar klinkt erg goed, hij heeft een dikke hals waardoor je een betere toon hebt en de fretten zijn erg goed
waardoor hij ook overal goed te bespelen is en zuiver klinkt. De gitaar is wel wat duurder dan de andere gitaren van
Vintage maar dat maakt hem een serieus instrument. Misschien wel beter dan sommige Fenders!?




http://www.youtube.com/watch?v=JzkEWg8phW0

Tabula Rasa
17 maart 2012, 10:01
Jammer van die lak en slagplaat. In een normale kleur zou ie te gek zijn.

zoon van Piet
17 maart 2012, 10:53
Het lot van die gitaar van Jimi was dat ie in de fik ging... ;)

( en erger: uiteindelijk belandde het ding bij Frank Zappa..)

Ik snap dat Vintage/Blug niet kozen voor een heuse omgedraaide linkshandige strat. Maar alleen een omgekeerde kop is een beetje vreemd. Zeker als je in aanmerking neemt dat hele volksstammen Jimifanaten zich focussen op de rol die het omgekeerd gekantelde zou hebben gespeeld in de sound van de man. Beetje jammer dat het brugelement hier gewoon standaard strat is.
Maar het ding zal vast prima wezen en als jij zo het podium op durft: doen! :)

Mitch
17 maart 2012, 10:56
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!
Hoewel het niets voor mij is, vind ik het wel een leuk idee van Vintage, die quasi signature gitaren.
Ik vraag me wel af of onderstaand nou een beetje naïef is of overgenomen verkooppraat:

De gitaar is wel wat duurder dan de andere gitaren van
Vintage maar dat maakt hem een serieus instrument.
Een andere afwerking kost iets meer tijd, dus geld en prijstechnisch moet je dergelijke gitaren ook nét wat verder weg zetten van de standaard gitaren van hetzelfde merk. Da's gewoon common marketing sense.

arjanb01
17 maart 2012, 10:59
Waaauw, wat kostte die summer of love strat?
Ik zit wel een beetje te gassen op dat ding, en hij klinkt serieus goed! Mooie sound heb je op dat filmpje!

Tabula Rasa
17 maart 2012, 11:01
Vergeet ook niet dat de hals wat dikker is volgens TS. Een wat dikkere hals heeft een serieuze impact op het geluid.

Pepe
17 maart 2012, 11:04
IK vind um er wel kek uitzien en wat ZvP zegt, als low profile niet je ding is...
Het geluid is me even teveel bite en te weinig warm rond maar zoveel mensen zoveel smaken.

Orpheo
17 maart 2012, 11:27
volgens mij was het een sunburst-strat die hendrix in die fik zette die bij zappa belandt is.

zoon van Piet
17 maart 2012, 11:35
Nee hoor!
http://www.stratcollector.com/images/news/80hendrix/hendrixatmonterey.gif
en daar gaat ie:
http://www.pcs.org/assets/uploads/jimi-hendrix-monterey-pop-festival-june-17-19671.jpg

Watchmaker
17 maart 2012, 11:37
volgens mij was het een sunburst-strat die hendrix in die fik zette die bij zappa belandt is.

Zie ook die foto nog wel voor me, sunburst inderdaad. Volgens mij heeft Dweezil 'm nu.

...whoops... ;)

Maar ik weet vrij zeker dat ik een keer foto's van een afgefikte sunburst heb gezien, kan zijn dat-ie de grap ooit nog eens uithaalde...

Tabula Rasa
17 maart 2012, 11:41
Dweezil heeft inderdaad een afgefikte sunburst van Hendrix, voor zover ik weet heeft dat ding een lefty hals gehad met RW toets (naderhand erop gezet)

wood
17 maart 2012, 11:55
Waaauw, wat kostte die summer of love strat?
Ik zit wel een beetje te gassen op dat ding, en hij klinkt serieus goed! Mooie sound heb je op dat filmpje!

De gitaar is 525 euro, het geluid van de gitaar heeft wel echt een vintage karakter. Wat ook belangrijk is is dat een gitaar reageert op je speel en dat je dan ook voelt tijdens het spelen dus niet alleen hoort. Zeker de moeite waard om te checken.
Ik vind hem er tof uit zien, vandaar dat ik hem ging proberen. Denk ook dat als je een duurdere gitaar koopt van wat minder populair merk je meer kwaliteit krijgt voor dezelfde prijs omdat die merken zit nog moeten bewijzen

Duhsjaak
17 maart 2012, 12:05
Hi
Of dat ding visueel in de smaak valt of niet is nog weer wat anders. Ik vond het origineel namelijk ook ehm.... Ik vind het geluid serieus leuk in de buurt komen van het Summer of love geluid. Ietsjes hoog af en you're there zou ik denken.

Leuke aanschaf! Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet, Gus

stevierayfan
17 maart 2012, 12:09
Mooi ding man!!
ik ga denk ik de vintage paradise kopen want de monterey hebk al.....

wood
17 maart 2012, 12:21
Mooi ding man!!
ik ga denk ik de vintage paradise kopen want de monterey hebk al.....

Die heb ook wel eens in mijn handen gehad maar de akoestiek van de winkel was te slecht om hem te beoordelen.
Hij zag er wel goed uit voor dat geld. Alleen de 009 snaren zou ik meteen vervangen voor 010. Ik vind persoonlijk
een gitaar beter klinken als je er op moet werken.

frekie
17 maart 2012, 12:25
http://www.youtube.com/watch?v=Qut6Pw0FdTk

stevierayfan
17 maart 2012, 12:39
Die heb ook wel eens in mijn handen gehad maar de akoestiek van de winkel was te slecht om hem te beoordelen.
Hij zag er wel goed uit voor dat geld. Alleen de 009 snaren zou ik meteen vervangen voor 010. Ik vind persoonlijk
een gitaar beter klinken als je er op moet werken.

10??
nee ik speel meestal 11 en af en toe 12.
maar je heb wel gelijk van dat werken op de gitaar anders klinkt het zou snugger...

Babelouba
17 maart 2012, 12:51
http://www.youtube.com/watch?v=JzkEWg8phW0

Waarom kap je Little Wing net af wanneer het leuk begint te worden!
Ik ben heel benieuwd hoe je hem helemaal speelt! Ik eis een volledige versie!

Orpheo
17 maart 2012, 21:24
http://www.youtube.com/watch?v=Qut6Pw0FdTk


wat jij kan, kan ik ook, een zinloos clipje posten zonder uitleg oid.

Mitch
17 maart 2012, 21:28
In het uur ervóór was er even onduidelijkheid welke gitaar er nou in de fik was gegaan en frekie post voor de volledigheid het filmpje met het bewuste fragment. Lijkt me niet zo'n rare post :dontgeti:

stevierayfan
17 maart 2012, 21:31
Klopt gelijk in..

sjoerd5
17 maart 2012, 23:59
Alleen de 009 snaren zou ik meteen vervangen voor 010. Ik vind persoonlijk
een gitaar beter klinken als je er op moet werken.

010 is nog steeds geen werken hoor...:makeup:

allochthomas
18 maart 2012, 00:32
Ik speel met 012 in standaard tuning, 010 zijn elastiekjes voor mij:seriousf:

stevierayfan
18 maart 2012, 09:36
Ik speel met 012 in standaard tuning, 010 zijn elastiekjes voor mij:seriousf:

Haha, ik ook 12 in standaard tuning en 13 in Eb.... mijn buurman speelt op 8 en ik ging ff zijn gitaar afstellen toen brak een snaar wanneer ik bende tja nadeel van dunne snaren(hij heeft natuurlijk wel nieuwe snaren gekregen zo aardig ben ik dan ook wel.

zoon van Piet
18 maart 2012, 11:59
En een clipje van Hendrix is noooooit zinloos! ;)

Dit is bovendien een heus hoogtepunt in de pophistorie: Hendrix was al beroemd in Europa, maar werd op Monterey voorgesteld aan het Amerikaanse hippievolk.. hij kwam, zag, stak zn gitaar in de fik en overwon. Zoiets als dit hadden ze in de VS nog nooit gezien of gehoord.
Hoogtepunt voor mij is het moment dat ie zn marshall neukt en dat er twee roadies achter die stack staan om de kasten overeind te houden..

Luke-wannabe
18 maart 2012, 12:12
http://www.youtube.com/watch?v=JzkEWg8phW0
Kicke gitaartje hoor, maar ik vond je soundje op de Inside Out Showcase in de 013 pas een stuk lekkerder!!

Exi
18 maart 2012, 12:41
Ik had twee jaar geleden zo'n gerelicte Vintage V6 nieuw gekocht voor €148,50, om te kijken of het wat is.
Als op deze gitaar van > €500,- dezelfde hardware zit, dan heb je er een flink bedragje voor betaald naar mijn mening.
Ok, de hardware is niet slecht, maar ik vind het zeker geen Fender kwaliteit. Ik vond de Squier Classic Vibe bijvoorbeeld vele malen lekkerder spelen.
voor dat geld zou ik eerder voor een tweedehands Fender gaan.

Orpheo
18 maart 2012, 13:09
In het uur ervóór was er even onduidelijkheid welke gitaar er nou in de fik was gegaan en frekie post voor de volledigheid het filmpje met het bewuste fragment. Lijkt me niet zo'n rare post :dontgeti:

het was zinvol(ler) geweest als ie ook had verteld dat hendrix blijkbaar meerdere strats in de hens heeft gestoken, en dat op dat bewuste festival die strat met bloemetjesbehang een nieuw kleurtje kreeg. Maar akkoord, ik was wellicht iets te fel in m'n bewoording. excuus.

thomas_lc
18 maart 2012, 18:46
hmm waar hangt deze gitaar nog meer? ik heb in dort bij een gitaarboer de jimi hendrix in olympic white gespeeld die was echt bijzonder slecht, was geen fatsoenlijke noot uit te krijgen en dat ding staat er inmiddels al 3 jaar..

wood
19 maart 2012, 10:11
Ik had twee jaar geleden zo'n gerelicte Vintage V6 nieuw gekocht voor €148,50, om te kijken of het wat is.
Als op deze gitaar van > €500,- dezelfde hardware zit, dan heb je er een flink bedragje voor betaald naar mijn mening.
Ok, de hardware is niet slecht, maar ik vind het zeker geen Fender kwaliteit. Ik vond de Squier Classic Vibe bijvoorbeeld vele malen lekkerder spelen.
voor dat geld zou ik eerder voor een tweedehands Fender gaan.

De standaard v6 kost volgens mij rond de 300 of 350 euro, dat is wel een andere gitaar. De nek is heel anders en de elementen geloof ik ook. Ik heb daar 1 keer een goede van in mijn handen gehad op de beurs en verder niet zulke goede in de winkel. Dat kan
ook komen omdat ze in de meeste winkels gitaren niet goed afstellen. Ook is de kwaliteit jammer genoeg niet constant in die prijs
klasse. Deze voelt toch echt wel goed aan, heb een hoop gitaren in mijn handen gehad, ook Fender, ook daar is de ene gitaar goed en de andere niet.

BobvanKempen
19 maart 2012, 11:04
Ik vind hem heel erg vet, gefeliciteerd.

frekie
19 maart 2012, 11:47
wat jij kan, kan ik ook, een zinloos clipje posten zonder uitleg oid.

Weer eens met het verkeerde been uit bed gestapt Orph? :cheerup:

Ik dacht dat Hendrix de rest van dat optreden op een zwarte Strat speelde dus deze geverfde alleen gebruikte voor Wild Thing. Die geverfde was dus niet zijn favoriete speelgitaar.

Het beste muziek optreden op dat festival was wmb overigens Otis Redding met op gitaar Steve Cropper :punk: