PDA

View Full Version : Info PU's Yamaha SG2000 1976????



Jan Buurman
16 maart 2012, 21:19
Ik ben op zoek naar info en specs van de originele pickups van mijn Yamaha SG2000 1976.
Ik kan nauwelijks wat vinden?
Heeft iemand tips of zelfs kennis hierover?

HaroldA
16 maart 2012, 23:52
Mijn kennis over de pickups in een oude SG-1000 is dat ze "inspiratieloos" klinken. Niet slecht, maar ook niet goed genoeg voor de gitaar ...

Dat was het al weer.

Jan Buurman
17 maart 2012, 10:22
Mijn eerste indruk is ook niet erg positief. Ik heb de SG2000 nog maar éénmaal op bandsterkte geprobeerd over mijn JCM800 dus ik heb nog niet een heel overtuigend beeld van de PU's. Ik merkte wel snel dat m.n. de brugPU erg microfonisch is...

Tot nu toe heb ik alleen het volgende kunnen vinden.... een AlNiCo V dus....


"The twin-shielded Alnico V humbuckers were covered in black plastic with a cool cover that surrounded the bobbins, but left them and the poles exposed."

Jan Buurman
18 maart 2012, 10:41
Orph... weet jij ook niets??

Rinze
18 maart 2012, 11:06
Er zaten inderdaad van die plastic cover pups op. Een paar jaar geleden wezen kijken bij een bandje waar de gitarist over een SG1200 speelde, hij had het brugelement vervangen. De reden daarvoor was dat ie het originele element niet echt lekker vond. Volgens hem was het ook erg microfonisch. Nu speelde die jongen erg hard en hij stond pal voor zijn versterkers..

Orpheo
18 maart 2012, 12:23
nee ik heb geen idee. ik heb wel wat gehoord her en der, maar het kan echt van alles zijn. even losmaken en fotootjes maken denk ik? multimetertje erbij, dan heb ik alweer meer info. maar... heb je een sg2000 gekocht?! foto foto foto?!?!?????

Jan Buurman
18 maart 2012, 12:46
maar... heb je een sg2000 gekocht?! foto foto foto?!?!?????

KLIK (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152854-Hngd-Sg2000-76-77)


nee ik heb geen idee. ik heb wel wat gehoord her en der, maar het kan echt van alles zijn. even losmaken en fotootjes maken denk ik? multimetertje erbij, dan heb ik alweer meer info.

Ik zal hem sowieso moeten demonteren want die feedback moet eruit. Ik hoop wel dat het gebruikte plastic bestand is tegen de hete was.....

Orpheo
18 maart 2012, 13:11
I stand corrected; heb 'm helemaal over t hoofd gezien!

ik denk dat dat plastic er wel tegen kan. anders even proberen met een beetje warme was. was hoeft niet zo heet te worden om te smelten, graadje of 60 max. me dunkt dat plastic daar tegen kan...?

zoon van Piet
19 maart 2012, 11:03
au bain marie!
Vreemd genoeg heb ik hier nog een pickup liggen van een wat later ( 80's) Yammaha Sg, die een zwarte metalen kapje heeft..

Jan Buurman
19 maart 2012, 16:14
au bain marie!
Vreemd genoeg heb ik hier nog een pickup liggen van een wat later ( 80's) Yammaha Sg, die een zwarte metalen kapje heeft..

Ik waxpot inderdaad altijd in Marie's badje.
Wat betreft het kapje: dat hij van plastic zou zijn heb ik alleen ergens gelezen. Misschien is hij idd van metaal....