PDA

View Full Version : Probleem met versterker



Sjors1994
16 maart 2012, 19:48
Hallo,

Sinds ongeveer een week heb ik een probleem met m'n versterker,
Als ik aan het spelen ben, en ik zet hem op standby, en na een half uur weer aan zet, komt er geen geluid meer uit.
Als ik hem helemaal uitzet, dus niet op standby, en dan na een half uur weer aan zet doet hij het wel.
Maar het lijkt me nou niet zo goed om 'm altijd gelijk helemaal uit te zetten

Op het moment dat 'ie het niet meer doet heeft helemaal aan en uit zetten ook geen nut, dan moet ik minimaal een half uur wachten voordat die het weer doet.

Het gaat om een Blackstar HT-60 Stage

Sorry als ik het onduidelijk uit heb gelegd maar ik weet niet hoe ik het anders duidelijk kan maken.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Alvast bedankt.
Sjors

2550
16 maart 2012, 20:17
Als ik hem helemaal uitzet, dus niet op standby, en dan na een half uur weer aan zet doet hij het wel.
Maar het lijkt me nou niet zo goed om 'm altijd gelijk helemaal uit te zetten


Helemaal uitzetten is beter of gewoon aan laten staan, waar moeten anders alle vrije electrons heen...
Je heb ook best kans dat je standby het probleem is, dat hij niet goed meer sluit. Er zijn nl weinig schakelaars die echt 500VDC volgens de spec mogen uitschakelen.

cluseau
16 maart 2012, 22:25
Als ik aan het spelen ben, en ik zet hem op standby, en na een half uur weer aan zet, komt er geen geluid meer uit.

Lijkt een beetje op een uitgefikte switch wat ik niet zo gek vind. Tijdens het schakelen kunnen hoge stroompieken ontstaan die ten koste gaan van de zwakste schakel.

We gaan niet weer die discussie over de standbyswitch oprakelen hoor. Als je de zoekfunctie gebruikt zijn er een aantal topics waar dit uitvoerig is besproken. Er schijnen een aantal handige verkopers te zijn die het allemaal goed weten en de argeloze gebruiker weten te overtuigen. Verder ben ik het helemaal eens met 2550. Als je langer dan een half uur je amp niet gebruikt zet hem dan gewoon uit en laat de standby met rust. Kortere pauzes lekker helemaal aanlaten.

Eko
17 maart 2012, 14:04
Gewoon even de winkel bellen waar je hem vandaan hebt. Er zit , lijkt me , nog wel garantie op. Misschien kun je voor een eenvoudige check zo terecht. Anders kun je in ieder geval even melden dat je de storing hebt en een afspraak maken.
Het leuke van storingen is dat je het aan de buitenkant vaak niet ziet. Daarom zijn er reparateurs...