PDA

View Full Version : Van ruilen komt.........



allochthomas
16 maart 2012, 16:24
......een 62 avri strat uit 96:crazyhappy:

Ik zag deze op marktplaats staan en ik kon het niet laten om de beste man een mailtje te sturen of hij misschien interesse had in een ruil met mijn avri52 telecaster(eens een strat junky, altijd een strat junky). Er was gelukkig verderzijdse interesse dus vandaag maar in de trein gesprongen.

De strat is al sinds 98 in zijn bezit en redelijk uitgeleefd. De hardware is geel geworden en er zitten overal krassen en butsen. Mij maakt dat niet zo veel uit, zo'n gitaar is er om bespeeld te worden en een strat hoort imo afgeragt te zijn. Gewicht is precies goed. Gitaar eigenlijk alleen maar overversterkt bespeeld gezien ik de gitaar zelf belangrijker vind dan de electronica(zolang de het maar doet) gezien je die toch kan swappen. Hij is niet zo mega luid als mijn hw1 strat maar resoneert met elke noot mee. Kortom: de gitaar leeft ook echt en daar zoek ik altijd naar.

Pickups klinken over de giablo best goed maar ik denk dat ik ze toch ga swappen voor een overwound setje lollars of bare knuckles maar dat moet ik nog even aan zien. Eerst wat wel gaat gebeuren is een setje 011 snaren er op leggen want deze 010 spelen als elastiekjes:seriousf:

Even snel wat foto's gemaakt:
https://lh3.googleusercontent.com/-C08eS5HEqVs/T2Na6YqO6TI/AAAAAAAAANI/NnmUfq6yarI/s1024/IMG_2806.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-Eoy7ZFJ9onw/T2NbGJoI2eI/AAAAAAAAANQ/8S8he4hvDuM/s1024/IMG_2807.JPG
De finish is in het echt een stuk geeler.

Hendriks
16 maart 2012, 16:41
Heel mooi Thomas , lekker kleurtje ook.

TimS
16 maart 2012, 16:52
Mooi ding! Ik probeer trouwens op het moment m'n strat juist te verkopen om een Telecaster te kunnen kopen :)

spam: ik heb nog een setje Suhr V60LP liggen

Jasper.
16 maart 2012, 16:52
Mooi plankje hoor! Ik hou altijd wel van vergeeld wit.
Is die tele met die pin-up nu weg? Zonde, dat was ook een erg leuke gitaar.

allochthomas
16 maart 2012, 17:02
Die tele is nu weg ja. Ik ben na al die tijd tot de conclusie gekomen dat het enige dat altijd in mn collectie is gebleven een strat is.

@TimS: ik heb ook even zitten twijfelen bij die van jou maar deze vond ik toch geiler:D(en hij komt ook uit 96)

wireman
16 maart 2012, 17:11
Mooi man!! Ik heb de 57/62 pickups er ook uit gehaald voor overwound pups.. Bleek een groot succes! Erg coole strat! gefeliciteerd!

Venlonaer
16 maart 2012, 19:08
Mooi classic!:ok:

soundbound
16 maart 2012, 19:31
gave plank!! En natural relic is toch het allermooiste in mijn ogen!!

YannickH
16 maart 2012, 21:34
ik vond je tele mooier man! het was toch die tele met de pinup erop he?
toch veel stratplezier gewenst:)

macwilliams
16 maart 2012, 22:13
Het is een mooie strat maar ook ik vond de tele mooier. Toch veul plezier dr met jongen :)

allochthomas
16 maart 2012, 23:26
Mooier of niet, tis gewoon zonde om zo'n gitaar als bij gitaar te behandelen. Ik had het er met die kerel ook nog even over en die zei dat je toch altijd weer terug blijft komen bij wat je gewend bent. De tele was echt vet maar deze strat voelde vanaf het begin al meteen natuurlijk.

Morgen het fretboard even lekker inwrijven met lemon oil, schakeling even checken(de brug en midden singlecoil staan out of fase), de brug goed vast zetten en dikkere snaren er op leggen. Uiteraard ook meteen kijken naar een nieuwe pinup sticker:ok:

The Running Man
17 maart 2012, 11:54
......een 62 avri strat uit 96:crazyhappy:

Ik zag deze op marktplaats staan en ik kon het niet laten om de beste man een mailtje te sturen of hij misschien interesse had in een ruil met mijn avri52 telecaster(eens een strat junky, altijd een strat junky). Er was gelukkig verderzijdse interesse dus vandaag maar in de trein gesprongen.

De strat is al sinds 98 in zijn bezit en redelijk uitgeleefd. De hardware is geel geworden en er zitten overal krassen en butsen. Mij maakt dat niet zo veel uit, zo'n gitaar is er om bespeeld te worden en een strat hoort imo afgeragt te zijn. Gewicht is precies goed. Gitaar eigenlijk alleen maar overversterkt bespeeld gezien ik de gitaar zelf belangrijker vind dan de electronica(zolang de het maar doet) gezien je die toch kan swappen. Hij is niet zo mega luid als mijn hw1 strat maar resoneert met elke noot mee. Kortom: de gitaar leeft ook echt en daar zoek ik altijd naar.

Pickups klinken over de giablo best goed maar ik denk dat ik ze toch ga swappen voor een overwound setje lollars of bare knuckles maar dat moet ik nog even aan zien. Eerst wat wel gaat gebeuren is een setje 011 snaren er op leggen want deze 010 spelen als elastiekjes:seriousf:

Even snel wat foto's gemaakt:
https://lh3.googleusercontent.com/-C08eS5HEqVs/T2Na6YqO6TI/AAAAAAAAANI/NnmUfq6yarI/s1024/IMG_2806.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-Eoy7ZFJ9onw/T2NbGJoI2eI/AAAAAAAAANQ/8S8he4hvDuM/s1024/IMG_2807.JPG
De finish is in het echt een stuk geeler.

Ik vind hem erg gaaf Thomas
Veel plezier er mee

allochthomas
17 maart 2012, 13:59
Zo, dikkere snaren er op, brug vast gezet en het fretboard goed schoongemaakt. Met de electronika zelf is niet geknoeit maar ik vermoed dat de eigenaar er een andere pre loaded slagplaat op gezet heeft gezien de wires bij de aarde en jack anders zijn.

De pickups klinken clean lekker funky en met wat overdrive deed het me denken aan rory gallagher. Toch ga ik ze vervangen gezien ik pickups met wat meer ballen wil. Ook ga ik de wiring aanpassen naar 50's wiring gezien de pickups te modderig worden als ik de volume knop terug draai. Nou is de vraag: welke pickups ga ik er in zetten?

YannickH
17 maart 2012, 14:17
hej thomas, waar haal jij die pin-up stickers?

allochthomas
17 maart 2012, 15:37
Ik bestel ze gewoon via ebay

Henri H
17 maart 2012, 19:49
Tele was gaaf idd (edit: wel erg zwaar!), maar deze mag er ook zijn!

Gefeliciteerd!

allochthomas
18 maart 2012, 22:55
Stickers zijn inmiddels besteld en zullen deze week aankomen:)

Zit nog steeds te twijfelen over welke pickups ik moet nemen. Ik heb een setje bare knuckle irish tour gezien op mp die erg interresant klinken maar aan de andere kant lijk de bare knuckle the sinner set ook wel erg gaaf gezien die zeker op de brug pickup lekker veel bottom end en ballen geeft.

Valt me trouwens op dat de 62ri en de hw1 vrij verschillend klinken. De hw1 klinkt wat dieper en moderner waar de 62ri meer vintage klinkt en meer in het hoog zingt.

Fiendish
18 maart 2012, 23:34
Als je voor een Sinner set gaat, realiseer je dan wel goed hoe hot die set is.
Ik zou eerder voor die Irish Tours gaan, of je moet alleen Metal spelen, dan is The Sinner perfect.

allochthomas
19 maart 2012, 00:41
Ik denk dat het idd de irish tour gaat worden, kan later nog altijd een andere brug pickup er in zetten.

Ben er trouwens achter gekomen wat die witte vlek op de horn is: tipex met daar onder gewoon slijtage. Toen ik er met een plectrum overheen ging begon het af te brokkelen. Meteen alle resten maar verwijderd gezien er onder toch gewoon natuurlijke slijtage zit.

allochthomas
19 maart 2012, 11:17
https://lh5.googleusercontent.com/-e80rgUsijiI/T2cGlp5PmJI/AAAAAAAAANg/6zB4QqmmiaU/s720/IMG_2818.JPG
Alle tipp-ex voorzichtig verwijder met een plectrum, zit ook nog een plekje op de achterkant rond die hoogte. Echt zonde om dat zo proberen weg te werken.