PDA

View Full Version : My Propane - Mood (premastered)



Analie-G
16 maart 2012, 13:21
Hoi,
Hierbij een track van onze eerste album waar we druk mee bezig zijn...geproduceerd door Joost van den Broek (After Forever , Stream Of Passion , Ellen Ten Damne etc...)

Heerlijk met de Axe opgenomen......Joost zelf neemt mega veel vette producties op met meestal alleen maar buizenamp , maar de Axe vond hij eigenlijk veel toffer : gemak , geluids consistentie , makkelijk om meerdere amp sounds op te nemen , geen geklooi met mic settings etc.....maar nooit een woord van hem gehoord dat het bijv te dun , `nep` digitaal ofzo zou klinken !
en daarnaast het allerbelangrijkste :

Gitaarsound past zo makkelijk in de mix, is eigenlijk niks aan gebeurt qua eq etc....

maar goed , hierbij :

http://soundcloud.com/anandmahangoe/my-propane-mood

Grtzzz,
A+

HaroldA
16 maart 2012, 14:28
Is het een premaster, of een pre-mix?

Wat (hoorbare) basgitaar zou het misschien wel aanvullen. Ik neem aan dat er wel bas ingespeeld is?

De Axe klinkt inderdaad wel netjes en zit goed in de mix maar maakt het geheel ook wel iets te braaf, IMHO. Misschien dat een echte basgitaar er nog wat leven in kan krijgen?


Goede zanger trouwens! :ok:

Analie-G
16 maart 2012, 15:50
Is het een premaster, of een pre-mix?

Wat (hoorbare) basgitaar zou het misschien wel aanvullen. Ik neem aan dat er wel bas ingespeeld is?

De Axe klinkt inderdaad wel netjes en zit goed in de mix maar maakt het geheel ook wel iets te braaf, IMHO. Misschien dat een echte basgitaar er nog wat leven in kan krijgen?


Goede zanger trouwens! :ok:

Hoi Harold,
is een pre master , er zit wel degelijk een echte bas in...al het laag wat je hoort is van de bas...mijn gitaar heeft praktisch niks wat in zijn lage frequentie komt ............ik hoor overal wel duidelijk een basgitaar dus mischien ligt het aan je installatie of gewoon smaak verschil.....en git + bas spelen de meeste riffs samen en vormen dus 1 sound....etc

Braaf , begrijp ik niet echt......wij maken gewoon mooie , vette muziek zonder megazware , ruige gitaar oversturing....das het enige wat ik kan bedenken...maar goed, wij en zekers de producer is er dik tevreden mee dus , zal ook wel gewoon een smaak kwestie zijn.....

Thanks !
A+

HaroldA
16 maart 2012, 16:02
er zit wel degelijk een echte bas in...al het laag wat je hoort is van de bas...

Een basgitaar heeft veel meer dan alleen maar laag. De ronk zit in het laag-mid en details in het hoog, jammer dat die helemaal wegvallen. Multibandcompressor te stijf afgesteld op het laag?

Ik luister hier op m'n werk met redelijk goede in-ear doppen en bij andere producties zijn basgitaren altijd wel goed hoorbaar, dus vandaar mijn vraag. Misschien dat het bij het masteren weer tot leven komt, maar vaak vlakt een master alleen nog maar meer af...


Iets met 2ct.

DemolitionColorScheme
16 maart 2012, 16:08
Mag inderdaad wel wat meer low-mids hebben, maar voor de rest klinkt het echt prima! Goede zang, inderdaad! Mooi geheel.

Analie-G
16 maart 2012, 16:25
Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor als we alle 10 songs compleet hebben en voordat het naar een masterings bedrijf gaat.......

Sound waar zowel de band als producer voor gaan is een beetje Deftones - Diamonds Eyes clip.............heb em net nogmaals beluisterd en qua basgitaar zit het toch wel een beetje in hetzelfde straatje...........Bas is bij ons inderdaad voornamelijk naar het laag gebracht zonder mid / hoog omdat daar de gitaren en keys zitten.......ik weet niet precies want zit er niet bij tijdens het mixen etc......anyhow : al met al zijn we dik tevreden want het geheel heeft ons geen cent gekost qua opnames , mixen......alleen het mastering (waarschijnlijk in de USA) zal ons geld kosten maar voor de rest , alles is gewoon thuis gedaan :)

Thanks,
A+

HaroldA
16 maart 2012, 16:27
Ik kan je Brett van Tower Studio (http://towerstudio.net) aanraden als masteraar: schitterende kerel, goedkoop, werkt snel en klinkt perfect!

Analie-G
16 maart 2012, 16:30
Thanks man ,ik zal zijn naam doorgeven aan onze zanger die ook een megavette masteringsstudio kent in de USA....wie weet !

Terminus
16 maart 2012, 18:53
Hoi Harold,
is een pre master , er zit wel degelijk een echte bas in...al het laag wat je hoort is van de bas...mijn gitaar heeft praktisch niks wat in zijn lage frequentie komt ............ik hoor overal wel duidelijk een basgitaar dus mischien ligt het aan je installatie of gewoon smaak verschil.....en git + bas spelen de meeste riffs samen en vormen dus 1 sound....etc

Braaf , begrijp ik niet echt......wij maken gewoon mooie , vette muziek zonder megazware , ruige gitaar oversturing....das het enige wat ik kan bedenken...maar goed, wij en zekers de producer is er dik tevreden mee dus , zal ook wel gewoon een smaak kwestie zijn.....

Thanks !
A+
Ik snap wat je bedoelt, maar die bass is zelfs in het laag niet echt aanwezig. Er is een hobbel in het laag midden ergens die de gitaren erg raar en dozig laat klinken, maar de mix klinkt verder helemaal geweldig. En jullie muziek ook, daar valt gewoon niks op aan te merken. De Diamond Eyes vergelijking snap ik, en stiekem vind ik dit zelfs iets beter dan Diamond Eyes. Maar die bass... fix dat even.

morris
18 maart 2012, 22:09
ik heb dit net even in mijn studio geluisterd om gefundeerd commentaar te geven. Het klinkt super vet, maar er is inderdaad iets mis met de bas. het lijkt wel alsof alles onder de 250 hz is afgekapt. geen body. maar het is moeilijk om vanaf een mp3 commentaar te geven op een mix. de bassdrum heeft overigens ook geen laag. weet je zeker dat dit pre master is? het klinkt allemaal behoorlijk vlak en compressed.

maar qua gitaarsounds is het wel af hoor! complimenten.

Morris

Analie-G
19 maart 2012, 00:26
Hoi Morris & anderen,
Het is zekers een gemixte versie , pre master , bedoel ik mee : ongemasterd.......toch ? En anders heb ik een foute woordkeuze gebruikt ..:)

Wel wordt het een en ander voor ons alwel gecompressed , mischien een tikkeltje soft mastering.....sorry , weet niet precies wat Joost ermee gedaan heeft....

Ik heb op Soundcloud een wav versie geupload , hetgeen toch iets minder klinkt in het laag als mijn originele versie hier.........ik weet niet in hoeverre zoiets nog `bewerkt` wordt bij het uploaden , MAAR ik ga dit zekers in de groep gooien zodat we een goede vergelijking gaan doen met wat andere cds etc om te kijken naar het laag van Basgitaar / bassdrum......

Er staat heel wat op de planning met My Propane dus gaan we zekers zo precies mogelijk te werk....

Bedankt allen !
A+

HaroldA
19 maart 2012, 18:55
Wel wordt het een en ander voor ons alwel gecompressed , mischien een tikkeltje soft mastering.....

Ai, daar gaan een hele hoop masteringstudio's commentaar op leveren: iets wat gecompressed is extra gaan compressen is niet echt fijn.

In een mix die je aanlevert aan de masteringstudio mag je geen eindcompressie of andere effecten gebruiken. Toch?

bass blom
19 maart 2012, 19:09
Ai, daar gaan een hele hoop masteringstudio's commentaar op leveren: iets wat gecompressed is extra gaan compressen is niet echt fijn.

In een mix die je aanlevert aan de masteringstudio mag je geen eindcompressie of andere effecten gebruiken. Toch?

compressie is niet handig, maar geen effecten gaat erg ver. geen galm? en die moet de masteraar dan maar over de stereo mix toevoegen naar smaak? nee zo werkt het niet :D

HaroldA
19 maart 2012, 19:46
compressie is niet handig, maar geen effecten gaat erg ver. geen galm? en die moet de masteraar dan maar over de stereo mix toevoegen naar smaak? nee zo werkt het niet :D

Lijkt me wel ja. Wat als na het masteren de eindgalm ineens veel te had staat? Dan kun je nooit meer terug. Net als met compressie.

bass blom
19 maart 2012, 19:53
Lijkt me wel ja. Wat als na het masteren de eindgalm ineens veel te had staat? Dan kun je nooit meer terug. Net als met compressie.

dat bedoel ik, jij zet zelf galm op wat je wilt, dat hoort niet bij masteren.

HaroldA
19 maart 2012, 20:02
Het gaat toch om een galm op de masterbus, niet op groepen of kanalen?

DemolitionColorScheme
19 maart 2012, 20:07
Het gaat toch om een galm op de masterbus, niet op groepen of kanalen?
Dat is meestal gewoon een vleugje galm voor de gehele mix. De 'effecten galm' doe je bij de mixing stage.

Analie-G
19 maart 2012, 21:31
Oh, dat beetje compressie was puur voor ons om een beetje een masterings feel eraam toe te voegen ...de echte mastering studio krijgt er eentje puur gemixed , geen compressie etc......

HaroldA
20 maart 2012, 11:09
Oh, dat beetje compressie was puur voor ons om een beetje een masterings feel eraam toe te voegen ...de echte mastering studio krijgt er eentje puur gemixed , geen compressie etc......

Zit je ons dus gewoon al 4 dagen voor te liegen met je 'premaster'. :stop: Het is dus gewoon een ruwe master waar we naar luisteren ...

marter544
20 maart 2012, 12:32
Kan het nu niet luisteren, maar ik ga jullie zaterdag wel zien in Atak, dus dan kan ik eens een mooie vergelijking maken..

Analie-G
20 maart 2012, 12:48
Zit je ons dus gewoon al 4 dagen voor te liegen met je 'premaster'. :stop: Het is dus gewoon een ruwe master waar we naar luisteren ...

hahahahaah , dat schreef ik toch boven op reactie van post Morris hahaha , gemixed en ` ongemasterd ` ......zo heet dat toch : een Pre - Mastered versie ???
hahaha , thanks anyhow.......

Analie-G
20 maart 2012, 12:48
Kan het nu niet luisteren, maar ik ga jullie zaterdag wel zien in Atak, dus dan kan ik eens een mooie vergelijking maken..

Cool ! tot dan ............