PDA

View Full Version : gitaar finishen



jordiboonie
15 maart 2012, 22:38
hallo, in een vorige topic heb ik gezegd dat ik een red special ga bouwen, maar het houtbewerkingsgedeelte laat ik iemand anders doen. want ik heb te weinig tijd, jammer. Ik heb nu een vraag over lak omdat ik Rambo lak in de winkel zag staan en daar stond op krasbestendig. moet ik nu nog steeds blanke lak gebruiken of niet????

Mattia
15 maart 2012, 23:17
Lees je even goed in in finishing. Zit een heel topic over, bovenaan het gewone gedeelte van de zelfbouwsite.

Korte versie: als je geen spray setup wil kopen en kleurtjes wil, ga naar Guitarsupplies.nl (bijvoorbeeld) en koop een paar spuitbussen goede nitrolak. Tips en hints over goed aanbrengen, voorbereiding oppervlak, polijsten, etc. in voorgenoemde topic (de Lak FAQ) te vinden.

D3nnis
16 maart 2012, 09:45
Als je een echte red special gaat bouwen, kijk dan ook eens naar Rustins Plastic Coating. Zou ook op de red special van Brian May zitten. Ik vind het zelf wel prettig werken, maar ben ook niet veel anders gewend, en het geeft best wel een lekkere laklaag (maar dat is persoonlijk, ik houd niet van nitro, omdat een gitaar met nitro lak er bij mij in 2 weken niet meer uitziet vanwege doffe plekken).

Overigens, je hebt weinig tijd voor het houtwerk, maar wel tijd voor het lakken + schuren?

jordiboonie
21 maart 2012, 21:45
ik zal op zoek gaan naar die lak, maar als filler had ik gelezen dat je ook kneedbaar hout met water kunt vermengen.
wat is de ver houding van kneedbaar hout:water