PDA

View Full Version : Punk Sound ?



punkfreak
7 juni 2003, 20:14
Welk pedaaltje zou ik mij het beste aanschaffen voor vette punk sound. Maar dat ik toch kan overschakelen naar iets meer hardcore achtig !! ?? prijs rond de 100 euro ?

Negative K3 fan
7 juni 2003, 20:17
de DOD punkfier hgahahahahahahahaha :-D

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 20:23
een boss ds2 geeft je een echt punkgeluid.

BLOK182
7 juni 2003, 20:41
Met een Boss OD2 maak je wel een leuke punkscheur. Heb er nog eentje te koop, mocht je geinteresseerd zijn, mail maar.

Mitch
7 juni 2003, 22:16
Of de Punkpedal re-issue, klinkt net zo goed als het origineel.
Via USB kan je die dan upgraden tot hardcore
:chicken:

B108
7 juni 2003, 22:37
Met de Boss DS-2 kan je inderdaad een leuk punkgeluid bekomen
en ook leuk voor grunge,...

punkfreak
8 juni 2003, 18:11
Of de Punkpedal re-issue, klinkt net zo goed als het origineel.
Via USB kan je die dan upgraden tot hardcore
:chicken:welk pedaal bedoel je ? welk merk ?

Bins
8 juni 2003, 18:21
Hij zit met je te fokken...

De Boss ds-2 komen heel bruikbare geluiden uit. Het kwam bij mij neer op de ds-2 vs. de ProCo Rat. Ik heb voor die laatste gekozen, omdat hij wat "rauwer/minder plastic-achtig" klinkt. De andere gitarist van mijn band vond de ds-2 weer net ff mooier klinken.
Ik denk wel dat een ds-2 voor jouw doeleinden veelzijdiger is. Ik haal uit de Rat eigenlijk maar 1 bruikbare sound voor punk/rock, maar beter een goeie, dan een paar "aardige".

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 19:07
ik heb een paar dagen een ds2 gehad en vond 'm voor punk echt super. Niet een 'aardig' geluid maar gewoon een super punk geluid. Alleen aangezien ik geen punk speel had ik er dus helemaal niets aan. Ik heb liever een 'smoothe' rocksound en daar heb ik m'n versterker's distortion voor. Pedaaltje snel weer teruggegeven dus :)

treblemaster
10 juni 2003, 19:38
Probeer anders ook eens de Danelectro daddy'o overdrive (zit een beetje tussen overdrive en distortion in). Goed voor een rauw punk geluid en niet al te zware hardcore (perfect voor old school hardcore ala Minor Threat/Black Flag tec.).
Ik heb ook een danelectro pastrami overdrive. Is wel van plastic, maar een beter black flag geluid krijg je niet. Is een soort overdrive met een fleugje fuzz voor een echt "over the top" geluid. Overigens vond ik mijn daddy'o met een valvestate iets minder klinken.....

treblemaster
10 juni 2003, 19:39
Oh ja, ben de MXR distortion + nog vergeten. OOk erg goed voor een rauw punk geluid (ik vind zelf de daddy'o iets mooier klinken, maar dat is persoonlijk). Turborat heb ik ook lange tijd gebruik en is ook erg geschikt.

green_day
11 juni 2003, 21:33
ja ik kan je die boss ds-2 aanraden hoor! 2 modes erg netjes.. vooral turbo mode 2 is super.. dan die pots net even over de 12 uur zetten zeg maar.. heerlijk! oja.. ik gebruik hem als boost pedaal op mijn "overdrive" kanaal.. op mijn clean kanaal klinkt hij enorm stink, of ik nou een ska achtig clean kies of een heeel zacht/dof clean.

doemschaap
12 juni 2003, 18:11
kheb een tijdje een mt2 gebruikt voor punk:) op zich best goed te doen, het hoog een flink eind terugdraaien, dan krijg je mer dat botte hardcore geluid ala sick of it all of iets in die richting:)

piet