PDA

View Full Version : Hoeveel uur/minuten speel jij per dag?



Strat91
14 maart 2012, 17:42
Hoeveel uur / minuten speel jij per dag gitaar?

Dippides
14 maart 2012, 18:27
30 á 60 minuten

grayfink
14 maart 2012, 18:58
Tja, door de week heel weinig. Na het werk eisen, eten, afwassen en mijn kinderen mijn aandacht en daarna plof ik lusteloos op de bank, als ik niet ga tennissen of tafeltennissen. Nu ik in een bandje zit ben ik in het weekend altijd wel een poosje bezig, gemiddeld zal het 20 minuten per dag zijn, misschien iets meer. Ik zou graag meer tijd er in steken, en dan zou ik ook een stuk beter en zekerder zijn vermoed ik. Ach ja.

LGK
14 maart 2012, 20:43
Als het ff kan langer dan een uur. Maar sowieso een uur.
Zondag of Zaterdag kan het nog wel is oplopen naar 3 of 4 uurtjes...

Grz

Tabula Rasa
14 maart 2012, 20:48
Tjaa.. 32 uurige baan, vrouw die minimaal 50 uur werkt, klein kindje, huishouden.... Als ik gemiddeld aan 10 minuten per dag kom zit ik denk ik al hoog in mijn schatting. 20 jaar geleden, toen ik 15 was was het minimaal 3 uur per dag.

Watchmaker
14 maart 2012, 21:07
Zelfde probleem. Vanavond een uur klassiek en vijf kwartier elektrisch, voor het eerst deze week. In het weekend kom ik er altijd wel enkele uren aan toe.

grayfink
14 maart 2012, 21:12
Hmm, als ik bedenk hoeveel flauwekul ik op dit forum schrijf en lees heb ik eigenlijk tijd zat. :confused:

LGK
14 maart 2012, 21:17
Hmm, als ik bedenk hoeveel flauwekul ik op dit forum schrijf en lees heb ik eigenlijk tijd zat. :confused:

Hahah, ja mensen! Minder achter de comp, meer spelen!! ;)

Tabula Rasa
14 maart 2012, 21:17
Hmm, als ik bedenk hoeveel flauwekul ik op dit forum schrijf en lees heb ik eigenlijk tijd zat. :confused:

ja, hier ook, maar gitarspelen lukt toch niet lekker als je iedere keer voor iedere kutsmoes naar de kinderkamer moet lopen etc. GN heb ik gewoon standaard open staan op de laptop die altijd wel rondslingert, dus tijdens koken, vaatwasser inruimen, bankhangen..... eigenlijk vrij kansloos.

da Liks
14 maart 2012, 21:20
ja, hier ook, maar gitarspelen lukt toch niet lekker als je iedere keer voor iedere kutsmoes naar de kinderkamer moet lopen etc. GN heb ik gewoon standaard open staan op de laptop die altijd wel rondslingert, dus tijdens koken, vaatwasser inruimen, bankhangen..... eigenlijk vrij kansloos.

zelfde hier... erg he..

Brewskie
14 maart 2012, 22:42
Soms als we een film kijken en een kind komt uit bed ivm een droom, of plassen, of zeurpieterij, dan gaat mijn vriendin met ze mee en pak ik snel 5 minuten per onderbreking. Laatst had ik tijdens een film 15 minuten speeltijd :ok:

Als iedereen naar bed is en ik eigenlijk ook aan bed toe ben pak ik 'm nog wel eens onversterkt op en dan zit ik zo argeloos nog een half uurtje te tokkelen. Gemiddeld een uur per dag, denk ik.

fastfolkert
14 maart 2012, 22:45
Half uurtje per dag, afwisselend electrisch versterkt op zolder, electrisch unplugged op de bank en akoestisch op de bank.
Behalve donderdagavond: dan repeteren van 20:30 tot 23:00 :punk: Biertje erbij.

beruk
14 maart 2012, 23:13
Da's de enige zegen van werkeloos zijn. Spelen als een malle! Zeker twee uur per dag. Ghosternokken, ik dreig er nog wat van te kunnen ook.....

Robin...
14 maart 2012, 23:24
Gemiddeld zo'n 3-4 uur per dag. Maar dat loopt ook snel op als je druk met je bandje bezig bent. En daarna nog lesgeven en dan komen nog de jamsessie's en optredens erbij. Maar als ik thuis ben dan zit ik weer te oefenen en riffjes te verzinnen, dus het houd nooit op maar dat vind ik ook zeker niet erg.

Dippides
14 maart 2012, 23:36
Hahah, ja mensen! Minder achter de comp, meer spelen!! ;) Tja, ik kan (in principe) en wil graag meer spelen. Maar ik beperkt het voornamelijk omdat ik het hinderlijk vindt voor anderen, mijn gezin, de buren....

Mijn gezin en en m'n buren hebben niet mijn smaak van muziek en ik ben ook geen virtuoos.

Verder als ik elke dag een paar uur speel en volle dagen werk, zie ik m'n gezin eigenlijk zo goed als niet meer doordeweeks.

daghengst
16 maart 2012, 09:47
Soms als we een film kijken en een kind komt uit bed ivm een droom, of plassen, of zeurpieterij, dan gaat mijn vriendin met ze mee en pak ik snel 5 minuten per onderbreking. Laatst had ik tijdens een film 15 minuten speeltijd :ok:

Als iedereen naar bed is en ik eigenlijk ook aan bed toe ben pak ik 'm nog wel eens onversterkt op en dan zit ik zo argeloos nog een half uurtje te tokkelen. Gemiddeld een uur per dag, denk ik.

Zo doe ik dat ook, onversterkt met de elektrische op de bank tokkelend, riffjes spelend, etc. Af en toe krijg ik wel een v#@&e blik toegeworpen.... Na 11 uur 's avonds (als iedereen naar bed is) begint dan echt pas mijn tijd; dan daal ik af naar de kelder en gaat ie op versterkt, meestal tot een uur of half 1, half 2 soms. 's Morgens om 6, als de kleine onze kamer binnenkomt, zijn natuurlijk schokmomentjes...

Beginnertjekb
16 maart 2012, 10:59
1 uur of anderhalf uur, komt ervan als je teveel tijd hebt;)

RogerRabbit
16 maart 2012, 14:02
Na 11 uur 's avonds (als iedereen naar bed is) begint dan echt pas mijn tijd; dan daal ik af naar de kelder en gaat ie op versterkt, meestal tot een uur of half 1, half 2 soms. 's Morgens om 6, als de kleine onze kamer binnenkomt, zijn natuurlijk schokmomentjes...

Same here .... Tot ongeveer 22:30 uur televisie kijken met het vrouwtje. Als zij dan naar bed gaat, wil ik al snel nog tot 0:30 - 1:00 gaan gitaren (ben ik 's morgens dan weer minder blij mee). Aangezien ik ook nog 5 a 6 keer per week ga hardlopen (van 17:45 tot 19:15) en ik op woensdagavond mijn vaste snookeravondje heb, zijn al mijn uurtjes zowat volgepland ... pfff. Kijk altijd uit naar het weekend als ik nog wat meer kan spelen.

ThaBluesBreaker
16 maart 2012, 14:29
Ligt eraan, op elke verdieping van het huis staan gitaren. Als ik tv kijken zit ik meestal ook tegelijkertijd te pingelen

smullie
16 maart 2012, 14:44
Per dag minstens een half uur minder dan ik zou willen...

Montecristo
31 maart 2012, 12:59
Heel herkenbaar dit allemaal. Toen ik begon op mijn negende was het verplicht uurtje per dag vanwege les. Toe ik de smaak te pakken kreeg was het gemiddeld zo 4/5 uur per dag. Ik heb echt dagen/weken/maanden gehad dat ik alleen maar gitaar speelde. Mijn beste vriend in de buurt startte rond dezelfde tijd, dus mijn complete leven draaide om gitaren en muziek.... heerlijk! Dit was ongeveer van mijn 10e tot mijn 15e. Toen kwamen de bandjes en werd de tijd gedurende de eerste paar jaar misschien nog wel hoger. Tegenwoordig, we zeggen/schrijven 22 jaar verder na de start, ben ik blij als ik aan gemiddeld een uur per dag kom.
Dus voor alle jonkies geniet van de tijd die je hebt en spelen, spelen, spelluh! Ik kwam laatst een mooie spreuk tegen ergens op het net: less e-bay, more mel bay :rockon:

Eko
31 maart 2012, 13:20
Gemidddels 2-3 uur. Elke avond vanaf een uur of 7 kijken vrouw en dochter kansloze televisie ( soaps.....) en zit ik boven in m`n muziekkamer. Om 22.30 vallenbij vrouwlief de ogen dicht en gaat ze pitten. Haal ik van boven nog een acoustische gitaar en speel tot ca 00.30 nog even tijdens tv kijken.

Tabula Rasa
31 maart 2012, 13:38
Gemidddels 2-3 uur. Elke avond vanaf een uur of 7 kijken vrouw en dochter kansloze televisie ( soaps.....) en zit ik boven in m`n muziekkamer. Om 22.30 vallenbij vrouwlief de ogen dicht en gaat ze pitten. Haal ik van boven nog een acoustische gitaar en speel tot ca 00.30 nog even tijdens tv kijken.
Goed voor je huwelijk. In ieder geval geen tijd om ruzie te maken. Net ff 5 minuten gespeeld en toen wilde de kleine weer naar Thomas de Stoomlocomotief kijken en mocht ik geen lawaai meer maken.

obiwanjacobi
2 april 2012, 16:34
Ik speel de laatste tijd onversterkt electrisch tijdens het tv kijken. Gewoon abstracte patroon oefeningen, stretches of scales. Niks waar je je hoofd bij nodig hebt. Ik weet nog niet of ik nu echt beter wordt of dat ik gewoon zit te herkauwen wat ik al kan... ;-)

tux2
7 april 2012, 19:50
Door de weeks iedere dag van ongeveer 21:00-22:30u. Met de koptelefoon op.
Zaterdags en Zondags ckers wel 3 uur per dag, lekker spelen over mijn Princenton Reverb (1977).

Gr.
Tux

Riny
8 april 2012, 12:04
Gemiddeld 2 tot 3 uur p/dag en dan 's avonds als ook mijn vrouw naar niets bijdragende uitzendingen kijken gitaar- gymnastiek 1,5 uur.
Dus bij elkaar zo'n 4,5 uur p/dag want moet 15 jaar gitaar- stop inhalen.

Playing my guitar, What else?
Is there something more than?

ghost-rider2006
8 april 2012, 14:05
uurtje per dag lukt wel.. zou wel meer willen maar ja normale leven moet ook he..

En zou wel met andere samen willen spelen maar nog te vroeg denk ik net een jaar bezig en zo een virtuoos ben ik nou ook weer niet,,

lees er veel over en probeer wat,,

Mr.Fingers
8 april 2012, 16:37
altijd 5 minuten te weinig...

angel-eyes18
29 april 2012, 10:51
Ik als beginner zou elke dag moeten spelen maar heb daar niet altijd tijd voor , ben nu bezig uit een bleus en rock boek van Loek van der Knaap en als ik Zaterdags een riffie heb geleerd (ik ben al bij riffie 19:cooler:) en ik speel 3 dagen niet ben ik het bijna al weer vergeten.
Mijn docent zegt beter elke dag 5 minuten dan 2 x in de week een uur.
Maar over het algemeen speel ik met enige regelmaat.

Peter3
30 april 2012, 13:33
Minimaal een uur per dag,zit zelf onder de tv kijken vaak te spelen.Ook als ik achter het internet zit, zit ik ook vaak te spelen.
met de band langer ,want dan oefenen we van13.00uur tot 1700uur,met tussen door met pauze.

andyv
30 april 2012, 15:54
Mijn kids zijn al 10 en 13, dus er is wat vrije tijd bij gekomen :)

Echt spelen (met amp) doe ik ongeveer een half uurtje per dag. Wel zit ik 's avonds vaak "droog" gitaar te spelen terwijl we TV kijken :)

doctormetal
30 april 2012, 17:09
Ik probeer wel elke dag te spelen, maar dat lukt niet altijd. Het is nu eigenlijk te weinig om echt vorderingen te maken in mijn gitaarspel.

Ijselrobo 07
30 april 2012, 17:35
op schooldagen zo'n 1 tot 2 uur versterkt, als er wat uren uitvallen en ik dus vroeger thuis ben kan het makkelijk tot 3 uur oplopen. op schooldagen unplugged spelen doe ik 's morgens tussen 8 en 9 voordat ik naar school moet (op dinsdag, woensdag en donderdag) en zo af-en-toe tussen 22.00 en 24.00 als ik nog geen zin heb om te slapen of net een gaaf nummer gehoord heb wat ik wil leren spelen.
op vrije/vakantiedagen kan het makkelijk versterkt tussen de 3 en de 5 uren per dag worden en zo'n uur unplugged :D

Mr.Fingers
30 april 2012, 20:35
5 minuten te weinig

proguitar89
30 april 2012, 22:10
soms af en toe 10 minuten als ik zin heb maar met me tv verslaving zou het nooit langer worden het verbaasde mij dat het deze week veel vlotter ging met akkoorden pakken dan vorige week terwijl ik me gitaar niet eens had aangeraakt om te oefenen

gerwin
9 mei 2012, 22:44
Toch zeker een paar uur per dag. Da's het mooie aan een muziekwinkel;)

Pepe
10 mei 2012, 01:22
Mijn grootste hobby, het ontwerpen van dames ondergoed, trekt een zware wissel in de avonduren maar gelukkig kan je dat prima combineren met een gitaar om je nek dus ik pak mijn uurtjes wel.

Harry
10 mei 2012, 11:49
ik oefen eigenlijk nauwelijks, en dat is te horen ook. Maar ik heb er wel lol in.

lindstrom
10 mei 2012, 18:20
Er gaan dagen / soms weken voorbij zonder te spelen.. maar laatste tijd speel ik wel geregeld.. en als ik dan bezig ben dan varieert dat tussen even kwartiertje plukken tot 2 uur over backingtracks spelen.

Napoje
11 mei 2012, 22:18
per week: 1 à 2 uur serieuze oefeningen. De resterende 3 à 5 uur raggen, beuken, pielen, jammeren. Geen nut, wel heel leuk. The Edge heeft er een heel genre rond gebouwd.

JGD
15 mei 2012, 12:21
ik speel zelf zoveel mogelijk per dag.
sowieso staat er een 1 van de 3 electrische gitaren naast mijn bed, dus zodra de wekker gaat, ben ik aan het spelen, al is het maar loos pingelen, maakt voor de vingers niet uit.
en dan meestal s avonds nog heel lang, again: al is het maar ladders terwijl ik tv kijk.

t komt er op neer dat ik eigenlijk constant met dat ding op mijn schoot zit.
terwijl ik kook soms ook, achter internet, in de tuin, op de plee etc.

ik wil gewoon heel goed worden en blijven ontwikkelen, ook al ben ik "al" 36.
ben ziekelijk gedreven :seriousf:

SABICAS
15 mei 2012, 22:01
Gemiddeld speel ik 45 minuten per dag.. Vooral mij rechter hand trainen, al die flamenco technieken zijn leuk maar je gebruikt soms vingerbewegingen die je niet wist dat ze bestonden...