PDA

View Full Version : Elementen



SiNiSTRaL
7 juni 2003, 19:36
helleuh
ik heb dus nu hoogstwaarschijnlijk weer werk (en daarmee gemoeid misschien wel geld) en ik wil de elementen in mijn epi explorer goth vervangen...
ik twijfel tussen een zakk wylde pakketje (emg 81+85 met alle electronica nieuw erbij)
Gibson 500t 486r/489r elementen....
ik speel voornamelijk thrashmetal/rock/soms beetje blackmetal en andere zooi :)

wat zou u aanraden en waarom?

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 19:51
in een explorer hoort gibson spul hè :) Ik vind het geluid van mensen die met een emg81 spelen over het algemeen ook te schel.... ik zou voor de gibson elementen gaan denk ik dan.

Negative K3 fan
7 juni 2003, 20:05
en eergisteren zei je nog dat je een 500t/498(ofzo) combi in je exploirer had zitten dikke nerd

mijn tip: koop bill lawrence!

Phoenix Rising
7 juni 2003, 20:31
Weet je wat je moet doen, je moet ff een meel sturen naar Jay Cal om te vragen wat hij erin heeft, hij heeft een explorer goth, wel gibson, maar die klinkt echt super.

BLOK182
7 juni 2003, 20:33
Jay heeft de standaardelementen van de gothic erin zitten. Dus ehm 496t + 500T of zoiets? Naja het staat gewoon op de Gibsonsite. Nog ff een paar dichte EMG-look kapjes erop en hijs af!

Phoenix Rising
7 juni 2003, 20:35
dan zou ik die erin doen

BLOK182
7 juni 2003, 20:57
heb trouwens die goth explorer gecheckt, bruut ding hoor. Klonk lekker, wat donkerder dan een LP Classic, die dezelfde elementen heeft, maar wel goed. Trouwens, clean en met lichtje overdrive speelde het ook lekker, heb er ff op zich tokkelen en bluesen. Best wel maf gezicht :-)

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 09:20
heb trouwens die goth explorer gecheckt, bruut ding hoor. Klonk lekker, wat donkerder dan een LP Classic, die dezelfde elementen heeft, maar wel goed. Trouwens, clean en met lichtje overdrive speelde het ook lekker, heb er ff op zich tokkelen en bluesen. Best wel maf gezicht :-)
hehe, daar vroeg ik nie om he ;)

Negative K3 fan
8 juni 2003, 09:37
is de gibson variant ook van swamp ash?

Anders Destium
8 juni 2003, 10:43
Nope, mahonie (Zoals het hoort...)

http://www.gibson.com/products/gibson/xfactor/GothicExplorer.html

jorrit
8 juni 2003, 10:46
lijkt me allebij vet klinken. k heb een emg 81 (goh dat wist je nog niet...) en ga dr na de vakantie een emg 85 bij kopen.....

maar dude je kent die jay cal toch? bespeel zijn exp. kijk of je helemaal tevreden bent over het geluid wat daar uit komen zo niet ga je voor iets anders....

Negative K3 fan
8 juni 2003, 10:56
maar er zit een vrij groot klankverschil tussen swamp ash en mahonie... dus waarschijnlijk zullen de elementen in beidee gitaren anders uit de verf komen.

Anders Destium
8 juni 2003, 11:10
Ik zou er zelf EMG's inzetten als je op zoek bent naar het 'Tallica geluid... trouwens, die passen ook geweldig qua looks bij je gitaar (is ook belangrijk...).

gerrekat
8 juni 2003, 11:50
metallica gebruikte op hun beste albums Marshall JCM800's met Seymour Duncan Invaders PU's!

Op MOP gebruikten ze ipc JCM800's Mesa Mark VI en Mark IIc+

Pas op AJFA zijn ze met EMG's gaan spelen!

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 12:21
lennart: de epi's zijn ook van mahony....of swamp ash moet rood zijn...

jorrit
8 juni 2003, 12:23
lennart mahony wat zit je nou te zeuren over swamp ash!! heeft toch helemaal niets met dit topic te maken???

Negative K3 fan
8 juni 2003, 12:26
jullie hebben gelijk, idd mahonie, ik was verward met een andere gitaar, ik weet alleen niet meer welke :)

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 17:46
sucka
http://www.smilies.nl/rough/headshot.gif


maar heeft niemand nog advies? (pas 2 zinnige comments ofzo tot nu toe...)

Anders Destium
8 juni 2003, 17:56
Nou je kunt of de Gibson's erop knallen

of EMG81/EMG85

of SD Invaders

of natuurlijk ToneZone/AirNorton (mijn ideale combi)

Probleem hiervan is wel dat het vooral vet klinkt (Air Norton geeft wel prachtig clean trouwens)

Maar je kunt ook alleen het brugelement vervangen :)

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 18:17
sja, maar als ik de emg 81 dan erin zou zetten heb ik weer zo;n outputverschil
:D

Anders Destium
8 juni 2003, 18:31
DAN DOE JE DAT TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eigenwijze gasten hier altijd....

Wat waren je eigen plannen?

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 20:25
uhh zakk setje...(81+85)

Anders Destium
8 juni 2003, 20:52
Dan doe je dat toch :) , je geluid zal er niet op achteruit gaan :wink:

maestro_nl
8 juni 2003, 22:17
De Joe Barden humbuckers klinken strakker dan de DiMarzio PafPro, Breed, Steve's Special, Dual Sound(Super Distortion), Evolution, Gibson 57(+), Seth Lover, Harry Hauessel etc...

De 89(85) ook getest van EMG maar na een tijdje kom je er achter dat dit het ook niet is hoor... idd vlak, plat, boring etc...

Enige wat behoorlijk in de buurt van de super strakke en dynamische(!) Joe Bardens komt is een Bill Lawrence L-500XL (USA).
En kost maar 1/3 van een Joe Barden en zelfs minder dan een DiMarzio, laat staan EMG.

Soulflyhigh
8 juni 2003, 22:22
Ey Sinis je kan natuurlijk ook nog een EMG 60 in de brug gooien :wink: Hetfield!

Anders Destium
8 juni 2003, 23:25
De Joe Barden humbuckers klinken strakker dan de DiMarzio PafPro, Breed, Steve's Special, Dual Sound(Super Distortion), Evolution, Gibson 57(+), Seth Lover, Harry Hauessel etc...

De 89(85) ook getest van EMG maar na een tijdje kom je er achter dat dit het ook niet is hoor... idd vlak, plat, boring etc...

Enige wat behoorlijk in de buurt van de super strakke en dynamische(!) Joe Bardens komt is een Bill Lawrence L-500XL (USA).
En kost maar 1/3 van een Joe Barden en zelfs minder dan een DiMarzio, laat staan EMG.

Het is natuurlijk niet voor niets dat je zowel de ToneZone, Full Shred als Invader buiten beschouwing laat :wink: Dit zijn de elementen waar ik me het prettigst bij voel, en dan een Dimarzio Air Norton voor de mooie cleane tonen vanuit de halspositie :)

BLOK182
9 juni 2003, 19:41
Ey Sinis je kan natuurlijk ook nog een EMG 60 in de brug gooien :wink: Hetfield!
Ehm, was Hetfield niet 60 in nek en 81 in brug?

Teletone
9 juni 2003, 21:05
Heb niet veel op EMG's gespeeld maar ik heb een LP Studio Lite met 500T en 496R en die klinken volgens mij wat eh... neuziger. Meer een Gibson geluid iig. EMG klinken wat strakker.
Succes met kiezen!

Soulflyhigh
9 juni 2003, 21:58
Ey Sinis je kan natuurlijk ook nog een EMG 60 in de brug gooien :wink: Hetfield!
Ehm, was Hetfield niet 60 in nek en 81 in brug?
och fuck foutje :-D

dml
10 juni 2003, 04:19
Helaas, de Epi LP's zijn van Alder (Strat!!), al dan niet met een mahony of flinterdun maple topje. De halzen zijn wel van mahony.

SiNiSTRaL
10 juni 2003, 22:22
Helaas, de Epi LP's zijn van Alder (Strat!!), al dan niet met een mahony of flinterdun maple topje. De halzen zijn wel van mahony.
alleen hebben we het hier over de (gothic) explorer van epi...

7th heaven
15 juni 2003, 14:22
DAN DOE JE DAT TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eigenwijze gasten hier altijd....

Wat waren je eigen plannen?

iedereen op deze forums zijn eigenwijs de een iets meer dan de ander alleen ( k3 zeropositief fan)?

Negative K3 fan
15 juni 2003, 14:29
ik ben zo eigenwijs!

Negative K3 fan
15 juni 2003, 14:30
wil je in het vervolgn mij een plezier doen en niet op die manier over aids praten, ik heb in mijn omgeving al genoeg leed gezien van die ziekte...

Nicci
15 juni 2003, 18:28
ik wist niet dat dat in Haaksbergen zoveel voorkwam?

Negative K3 fan
15 juni 2003, 20:44
grappig hoor

jorrit
18 juni 2003, 09:10
ik wist niet dat dat in Haaksbergen zoveel voorkwam?

whahahaha lol!

maar verder vind ik ook dat je niet met ziektes moet gaan schelden hier of ergens anders tenzij je ze zelf hebt......