PDA

View Full Version : Buizenamp die clean blijft op hoog volume



keithfan
14 maart 2012, 11:24
Hallo allemaal,

Ik speel veel blues-rock-(pop). Nu ben ik op zoek naar een goede buizenversterker (voor die stijl muziek) die zo lang mogelijk clean blijft op een hoog volume? Heeft iemand goede tips, ideeën of ervaringen?

bass blom
14 maart 2012, 11:27
fender twin

Kingfisher
14 maart 2012, 11:31
Fender Twin x10 (wel anti-hernia verzekering aangaan) voor sprankelend clean
Mesa Boogie Express 5:50 (niet de 5:25) voor blue clean

ellisvertellis
14 maart 2012, 11:37
Mijn Fender Blues Deville 410 blijft heel erg lang clean. In al die jaren ben ik er niet 1 keer in geslaagd hem te laten oversturen door het volume op te drijven.
Uiteraard een Twin, zoals hierboven vermeld staat, die staat erom bekend.
Mocht je interesse hebben, ik doe mijn Deville weg, wegens teveel power! :seriousf: PM dan maar..

Marc Oblivian
14 maart 2012, 11:44
(oude) Hiwatt?
Ook net wat voor muziek je ermee wilt spelen uiteraard....

ellisvertellis
14 maart 2012, 12:03
Iets lichter en goedkoper: vorige keer een pro reverb naast een Kustom Defender 50 watter getest met dezelfde speaker: Die Defender bleef heeel erg lang clean als je de mastervolume bypasste, leuke feature op die amp! Lichtgewicht en niet duur. Check it out! http://www.kustom.com/product_family.aspx?TypeID=2&FamilyID=75&Tab=0

Bijl
14 maart 2012, 12:03
Mesa F50, ENGL Thunder

The Running Man
14 maart 2012, 12:28
fender twin

Clean en karakter

En gratis work-out ....

Sj03rd
14 maart 2012, 12:30
Carr Rambler...

jannest
14 maart 2012, 13:36
fender supertwin !!!!

ook bekend onder de naam hernia

Toaster
14 maart 2012, 20:15
Mesa F50, Music Man versterkers, Fender Pro Reverb, Twin reverb, Showman
Vox AC 50, Vox AC 30 ( vervormt wel na een tijdje maar dan is het al hard hoor.
Koch. Marshall Superbass.
Ik heb het eigenlijk ook allemaal gehad of heb het nog. Ik speel ook graag lang en hard clean. Maar het ligt er maar net aan wat je wil horen en wat voor stijl je speelt. Ik heb ook zoveel om daarin af te kunnen wisselen.

Wat betreft prijs kwaliteit is de Mesa F50 en de Music Man een ontzettende positieve uitschieter in deze rij versterkers. Ik zelf vind de Twin en de Koch minder....
Alleen een blackface twin is goed. Maar die zal je niet snel vinden...

big dooley
15 maart 2012, 08:47
marshall major... maar dan moet je heul diep in de buidel tasten...
VBA400 zou ook een goeie zijn...

Sanderltd
15 maart 2012, 09:32
Roland JC120. Wie écht clean wilt, wilt een JC120. De vraag is alleen vaak of mensen écht clean willen.

PeeVee
19 maart 2012, 12:16
Naast de Twin Reverb zijn er nog wel wat kings of clean:
Fender Quad Reverb
Fender Super Six
Fender Dual Showman (met 2 x 15" JBL)

ellisvertellis
19 maart 2012, 13:03
Naast de Twin Reverb zijn er nog wel wat kings of clean:
Fender Quad Reverb
Fender Super Six
Fender Dual Showman (met 2 x 15" JBL)

Ja, en allen om ter zwaarste... :)

bass blom
19 maart 2012, 13:07
die laatste zou ik wel weer eens willen horen, erg fijne herinneringen aan :p

Eko
19 maart 2012, 13:36
De trend van de laatste jaren is lagere wattage gebruiken. Een twin is alles behalve dat. Een twin op hogere volumes is goed genoeg om het aantal Db`s te evenaren van een F16 tijdens de start. Dat wil je ook niet meemaken in een kroeg als publiek.
De lagere wattages zijn populair geworden sinds de in-ear systemen zijn opgekomen. Als je zingt en je kunt de microfoon wat verder open zetten dan kun je rustiger zingen en belast je de stembanden wat minder. Met een 100Watt amp ( open ) achter je gaat dat niet en moet je de microfoon knijpen waardoor je heel hard moet zingen.
Als je niet zingt en je amp toch zo ver open zet dwing je diegene die wel zingt om zo hard te schreeuwen. Ook is het voor een geluidsman een drama om zo te werken. Je bent dan nogal snel de lastpak van het geheel. Toch is en blijft de twin 1 van de mooiste amps om over te spelen. Niet om te sjouwen..........
Een clean geluid kan ook door een 30 watt amp minder open te zetten. Of een transistor zoals bv een Tech 21.

muziekschuur
19 maart 2012, 13:48
Een Rivera?
Een Mesa Boogie Strategy 400?
Fender Twin
Hiwatt

keithfan
21 maart 2012, 11:30
En als je alleen naar tops gaat kijken? En met ook een hoge wattage?

Thyrif
21 maart 2012, 12:10
Wellicht ook nog slim om de Laneys mee te nemen. Een VC30 of Lionheart lijkt me een heerlijke amp voor jouw stijl.
Daarnaast nog even de usual suspects: Mesa (F), Fender, Hiwatt, Vox, Koch.
Ga je trouwens voor een top of combo?

yavin
21 maart 2012, 12:33
Dacht ook gelijk al aan een Hiwatt...