PDA

View Full Version : Ik heb een gitaar gestolen!



Fransln
13 maart 2012, 22:21
Ik heb een gitaar gestolen..............en wel van mijn eigen zoontje...................nadat ik hem eerst voor hem had gekocht. Beter gezegd ik steel hem elke avond als hij slaapt en hang hem daarna weer braaf terug.

Maar afgezien daarvan had ik nooit verwacht van een gitaar met de aanschafwaarde 20 keer zo laag als mijn eigen Gibson zoveel plezier te hebben. Misschien wel meer als van mijn eigen gitaar. Speelt ontzettend makkelijk dankzij de 'scale' van 22,75 inch. Opdrukken is een waar feest. Klinkt eigenlijk ook erg lekker, al denk ik stiekem wel na over een 'upgrade' qua elementen. Speelt verder erg licht en weegt niet meer dan 2,65 kg.

Merkwaardig dat je na een jarenlange speurtocht langs alle dure merken (Gibson, Fender , Haar, PRS) toch zoveel (en misschien wel meer) voldoening haalt uit een goedkoop gitaartje. Hoeft er ook niet al te zuinig mee te zijn en zeer makkelijk mee te nemen.

Afijn, ik wou het genoegen slechts even delen. Het gaat trouwens over een Squier mini, 2e hands opgepikt via marktplaats.

Groet Frans

Iemand trouwens enig idee wat voor hout er onder de zwarte lak zit? Er doen nogal verschillende verhalen de ronde.

beruk
14 maart 2012, 00:17
Volgens de fender site laminated hardwood. Mulitplex dus. Van hard hout......:???:

SantaX
14 maart 2012, 01:24
Hehe, doet me denken aan de discussie rond de stradivarius violen. Tot nu toe is geen enkele expert erin geslaagd om uit een groep van 4 of meer instrumenten de instrumenten te herkennen. Heel vaak zie je dat ze moderne kiezen als de stradivarius. Toch dichten we die instrumenten een bijzondere klank/bespeelbaarheid toe. Wat wel een feit is, is dat ze allemaal gemaakt zijn uit bijzonder 'dense/dicht' hout. Geperst hout zou het zomaar eens kunnen zijn.... Qua klank.
Edit: kleine toevoeging, linkje naar een bericht over dat Nederlandse onderzoek: http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080701221447.htm

hoofd
14 maart 2012, 11:11
Ha, mooi om te horen dat zo'n Squier Mini helemaal niet tegenvalt. Ik zit er al een tijd over te denken die gitaar te kopen, vanwege die kleinere hals. Maar dan in het roze, een kinderding moet er wel lullig uitzien.
Kun je wellicht wat meer vertellen over de klank van de gitaar en de mogelijkheden van de elementen, hoe behoorlijk klinkt het allemaal en heb je er wel eens op degelijk volume staan rammen?

frekie
14 maart 2012, 12:11
Het kon de korte schaallengte wel eens zijn dus lage snaarspanning en alles zit lekker dichtbij. Niet iedereen heeft grote handen. Opvallend weinig aanbod in deze categorie vind ik, Squier Duo-Sonic, Ibanez Mikro, Squier mini Strat. Kom op heren fabrikanten, de jeugd heeft de toekomst!

Frans3134
14 maart 2012, 20:26
@hoofd Klinkt op luid huiskamer volume op een Koch Se Classic erg goed. Klank als Stratocaster, schakelmogelijkheden ook als Strat. Staat wel aardig linkje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=o41GiTNEEYE

@frekie Helemaal met je eens en niet alleen de jeugd ook de wat kleiner geschapen heren:punk: Er is ooit een Fender junior stratocaster gemaakt met volgens mij dezelfde scale maar die valt nergens te vinden.

frekie
15 maart 2012, 12:40
Ik heb een Westone Concord I, 24 inch schaallengte, 2 single coils, vaste brug. Heerlijk bluesgitaartje en eigenlijk al vintage, early 80s. Zag er laatst nog 1 langskomen voor weinig maar heb ik laten lopen, je moet een keer ophouden.