PDA

View Full Version : Losse effecten op een Spider IV 75



flamed28
13 maart 2012, 20:25
Hey mensen,

Ik heb nu bijna een jaar een Line 6 spider IV 75 en ik zou graag iets weten.
Zou ik losse effectpedalen op deze versterker kunnen aansluiten?
Het is namelijk een modeling versterker en ik zou daarom niet weten hoe die zou reageren op analoge effecten bovenop de aanwezige digitale effecten :???:

Alvast bedankt,

Stephan

joeyonfire
13 maart 2012, 20:33
Maatje van mij heeft ook een Spider, ik geloof de III. Heb daar wel eens bezig geweest met mijn pedalen. Het gaat wel maar ik bleef het nét niet gevoel houden.

Maar waarom wil je losse pedalen aansluiten op een versterker die alles digitaal aan boord heeft? Bevallen de effecten je niet?

flamed28
13 maart 2012, 20:55
Naja, de effecten die erop zitten vind ik redelijk.
Je kan ze tweaken, dit doe ik dus altijd, maar dit kost tijd.
Je kan ook maar 4 presets opslaan op 1 bank, die je weer los op je versterker moet indrukken, wat een beetje remt, je kan niet door blijven spelen.
Er zijn een soort foot controls voor, maar die zijn 100 en 200 euro. Voor dat geld kan ik beter een analoge wah, chorus en misschien distortion halen, denk ik. Die foot controls zorgen alleen voor vermakkelijking en uitbreiding van t gebruik van de versterkeropties.

En daarbij hoor ik altijd meer postiefs over analoog dan over digitaal (kan ook komen omdat gitaristen misschien zo conservatief als de pest zijn :p), en daardoor knaagt t een beetje in ieder geval íets analoogs aan te schaffen. Maar dan wil ik eerst weten of dat kan op die versterker, anders haal ik gewoon één van die foot controls.

allochthomas
13 maart 2012, 21:04
geld sparen, spider verkopen en een fatsoenlijke versterker kopen.

Midwolda
13 maart 2012, 21:08
geld sparen, spider verkopen en een fatsoenlijke versterker kopen.

:seriousf: Was alles maar zo simpel. :ok:

flamed28
13 maart 2012, 21:12
Haha, tis maar thuisgebruik hè. Ik zal nog wel even wachten met een buizen- of transistorbakkie te halen.
Ik heb deze gehaald omdat ik toen net 2 jaar speelde en nog op zoek was naar mn geluid, en dat ben k nog steeds (pas bijna een jaartje verder).
Toen ik de handleiding van deze versterker zag stonden daar de versterkers bij waar de versterkermodelaties op gebaseerd waren, dus dat leek me wel handig daarbij.
Als ik weet wat me aanstaat zal ik pas een grote bak kopen.

joeyonfire
13 maart 2012, 21:19
Er zijn een soort foot controls voor, maar die zijn 100 en 200 euro. Voor dat geld kan ik beter een analoge wah, chorus en misschien distortion halen, denk ik. Die foot controls zorgen alleen voor vermakkelijking en uitbreiding van t gebruik van de versterkeropties.

Ik geloof niet dat je voor €200,- een fatsoenlijke Wahwah, chorus én distortion vindt.


geld sparen, spider verkopen en een fatsoenlijke versterker kopen.
Dit was dan ook gelijk mijn eerste gedachte.

In dat opzicht denk ik uit eindelijk dat je voor deze controller (http://www.thomann.de/nl/line6_fbv_express_usb.htm) minder kwijt bent.

flamed28
13 maart 2012, 21:29
Ik geloof niet dat je voor €200,- een fatsoenlijke Wahwah, chorus én distortion vindt.

Die distortion is niet per se nodig. En ik speel denk net niet lang genoeg om een Wahwah en een chorus van boven de 200 te kopen.
Ja ik had die al op het oog, maar wilde effe checken of ik bovenstaande kon aansluiten op het door bijna-iedereen-gehate-spinnetje.
Ze hadden het niet die naam moeten geven, als je kijkt naar hoeveel mensen bang zijn voor spinnen :p
Ik zal, mocht ik mezelf t waard vinden, ooit nog wel ns kijken naar een buizen- of transistorbakkie

iWishmaster
13 maart 2012, 21:57
Misschien een rare vraag ... Maar wat wil je met meer dan 4 presents? Ik kan me zo vrij weinig nummers voorstellen waar je meer dan 4 verschillende geluiden en effecten afwisselend nodig hebt.

flamed28
13 maart 2012, 22:09
Haha nee klopt, ik gebruik er ook meestal maar 2 per liedje ofzo.
Maar t blijft onhandig om weer terug naar mn versterker te lopen en de knop in te drukken.
Maar ja, misschien is er helemaal geen rede om analoge effecten te halen op een digitale versterker.
Ik wilde alleen weten of het mogelijk was haha, dat het ding niet vreemd ging doen, omdat ik overwoog zoiets te doen.
En om te kijken of ik zelf ook het verschil merk tussen bijvoorbeeld een analoge choruspedaal en het digitale choruseffect op mn versterker, en dan misschien gelijk om raak en niks anders meer wil.

wiltin
14 maart 2012, 08:05
Ik gebruikte op mijn Spider Deze footswitch http://www.rockpalace.com/product/Line-6-FBV2 hiermee kun je door 4 ingestelde presets scrollen. Enige nadeel is dat je even in de gaten moet houden in welke preset je staat. Linker switch is terug schakelen rechter switch vooruit.

iWishmaster
14 maart 2012, 09:23
Haha nee klopt, ik gebruik er ook meestal maar 2 per liedje ofzo.
Maar t blijft onhandig om weer terug naar mn versterker te lopen en de knop in te drukken.
Maar ja, misschien is er helemaal geen rede om analoge effecten te halen op een digitale versterker.
Ik wilde alleen weten of het mogelijk was haha, dat het ding niet vreemd ging doen, omdat ik overwoog zoiets te doen.
En om te kijken of ik zelf ook het verschil merk tussen bijvoorbeeld een analoge choruspedaal en het digitale choruseffect op mn versterker, en dan misschien gelijk om raak en niks anders meer wil.

Wat wiltin ookal zegt: die footswitch gebruikte ik ook bij mijn oude spider II, werkt perfect. Als je handig bent kun je die misschien ook wel zelf maken voor een tientje, want het kan nooit ingewikkeld zijn.

Maar het gaat sowieso niet vreemd doen hoor, effecten op je Line 6 aansluiten, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Een Wah is sowieso een leuke toevoeging voor elke gitarist ongeacht je versterker. Zelf vond ik distortion pedalen niet goed klinken op mijn Spider II: sowieso had die er moeite meer als je er 'teveel' signaal instopte, dus als je dat gaat proberen, neem je eigen versterker mee met testen! De chorus in de Spiders vond ik niet veel soeps, dus wellicht dat het iets beter zal klinken als je een losse koopt, maar persoonlijk zou ik die centen nog even in mijn zak houden en straks een leuk buizenversterkertje kopen.

flamed28
14 maart 2012, 18:32
OK, dank jullie wel voor de info :)
Ik zal nog wel kijken wat ik ga doen: Sparen of een leuk wahtje kopen als ik er een tegenkom en t niet kan laten.

grayfink
14 maart 2012, 18:49
Nou, een leuke wah kan ook op je volgende versterker, dat lijkt me geen slechte optie.
Maar verder? Lekker doorsparen en wanneer je aan je volgende versterker toe bent kunnen wij niet beoordelen, voor alleen thuisgebruik kun je nog wel een tijdje met je Spider vooruit lijkt mij.
Maar ja, wie ben ik. Ik weet ook niks.

o0rollo0o
14 maart 2012, 22:20
Ik zal, mocht ik mezelf t waard vinden, ooit nog wel ns kijken naar een buizen- of transistorbakkie

Je heb nu al een transistor dus waarom zou je weer een transistor willen kopen later:s?

flamed28
14 maart 2012, 22:22
Oh sorry foutje, dacht ff datie volledig digitaal was.
Bedankt voor de verbetering :)

Martijn-w
14 maart 2012, 22:58
Een chipje in je digitale versterker is een grote brok transistors. Maar de eindversterking heb je toch nog altijd wat losse transistors voor.