PDA

View Full Version : Multi effector + drumcomputer + looper ineen?



telecastermaster
13 maart 2012, 17:25
Zijn er apparaten die een multieffect processor combineren met een (eenvoudige) drumcomputer en een looper? Daar zou ik wel geinteresseerd in zijn. Dat lijkt me de ideale songwriters tool.
Ik weet dat mijn Korg Pandora PX-3 dat moet kunnen, maar die die kan slechts 10 seconden loopen.
De Boss BR-880 combineert een drumcomputer met multieffecten voor gitaar, maar heeft geen looper.

Thx

Cageman
13 maart 2012, 18:26
Ik weet wel dat in de Boss Dr Rhythm ook een multieffectding zit voor gitaar en bas. Dit is natuurlijk wel een beetje het omgekeerde van wat jij vraagt, want dit is in essentie een drumcomputer en niet in essentie een multieffect. Of hier ook een looper inzit weet ik niet.

Dreverhaven
13 maart 2012, 18:40
Waarom dan niet gewoon een daw met guitar rig en een vst drumcomputer erin proberen. Ableton Live of zoiets, kun je loopen wat je wil.

peter_heijnen
13 maart 2012, 18:53
Er zijn zooms die dat kunnen, maar mbt maximale looptijden weet ik niet of het over houdt.

telecastermaster
13 maart 2012, 19:04
Boss DR-880 http://www.rockpalace.com/product/Boss-DR880-Dr.-Rhythm
Line6 JM4 http://www.rockpalace.com/product/Line-6-JM4-Looper
Fender Dec http://www.rockpalace.com/product/Fender-G-DEC-3-Fifteen

Het komt allemaal in de buurt maar is het net niet.

Ik had die opmerking over een laptop ook wel verwacht, maar daar heb ik geen behoefte aan.

DemolitionColorScheme
13 maart 2012, 21:48
Waarom dan niet gewoon een daw met guitar rig en een vst drumcomputer erin proberen. Ableton Live of zoiets, kun je loopen wat je wil.
BAM! Dit is exact wat ik wilde voorstellen.

telecastermaster
14 maart 2012, 09:51
Ja, maar het is tamelijk omslachtig om live te loopen met een laptop.

Fragedallic
14 maart 2012, 09:56
http://www.rogerlinndesign.com/adrenalinn-iii.html

weet alleen niet of die een looper functie heeft.

DemolitionColorScheme
14 maart 2012, 10:06
Ja, maar het is tamelijk omslachtig om live te loopen met een laptop.
Niet echt. Ableton Live is nu netjuist een DAW die live het meest wordt gebruikt. Het ligt ook aan je gehele setup, natuurlijk. Ableton Live 8 heeft overigens een interne looper VST erbij gevoegd, voor die klassieke looping die je vind in gitaar-loopers.

arcane
14 maart 2012, 16:45
De Zoom g3 komt overeen met je wensen. Die heeft geloof ik een looptijd van 40 sec. Ik heb het ding zelf ook. Zijn geld echt waard.

refused199
14 maart 2012, 17:05
Een andere optie is de Digitech rp 155/255/355 serie, daar zit bovenstaande ook allemaal in. Als ik me niet vergis hebben de oudere echter een langere loop dan de nieuwe.

onrust nv
14 maart 2012, 17:09
Ik zou voor die electro harmonix 4 sporen looper gaan en dan zon Boss DR-220e of a(erg makkelijk te bedienen EN goegkoop 2e hands +-50 euro) gaan. Want daar kan je behoorlijk wild live mee loopen.

Oh ja de Boss-220a heeft akoestiese drumsamples een de 220e electroniese drumsamples, dus dan kan je kiezen "natuurlijk" of electronies(niet extreem maar van die subtielere simmons geluiden).

mmrizio
15 maart 2012, 09:18
Digitech RPx5x serie: Heeft alles in huis, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je het gemakkelijk tegelijk kunt gebruiken. Ook de ritmes zijn volgens mij beperkt en preset.
Drumcomputers: Boss DR220a/e: Museumstuk. Neem dan een DR550/660 of nieuwer. Ook tientjeswerk, maar kan zoveel meer. Of bv. een Yamaha RY10, dan kun je ook eenvoudig een baslijntje toevoegen.
Misschien kun je het best nog een generatie nieuwer gaan, maar daar ben ik zelf ook niet zo goed thuis. Apparaten worden dan complexer, maar kunnen bv. ook eigen samples meenemen.

hoofd
15 maart 2012, 09:24
Hij heeft een drumcomputer, waar je ook een eenvoudig baslijntje mee kan maken, de Zoom RT-323, ik heb 't zelluf gezien!! Alleen de midi-functie daarvan is zeer beperkt..

Nielsje
15 maart 2012, 09:33
loopen
akoestiese
drumsamples
electroniese

Ik snap het niet. Waarom schrijf je akoestisch en electrisch wel verkeerd (of fonetisch, excuus, foneties, zo je wil), maar schrijf je loopen niet als loepen, en drumsamples niet als drumsempuls?

Dreverhaven
15 maart 2012, 09:48
Daar gaan we weer...

Nielsje
15 maart 2012, 10:09
Oh ja, dit is natuurlijk niet offtopic.. ekskuus!

Dreverhaven
15 maart 2012, 11:04
Cheen proobleem!

onrust nv
15 maart 2012, 17:24
Ik snap het niet. Waarom schrijf je akoestisch en electrisch wel verkeerd (of fonetisch, excuus, foneties, zo je wil), maar schrijf je loopen niet als loepen, en drumsamples niet als drumsempuls?

Waarom lig jij daar wakker van? Lekker belangrijk, ig sgreif zooals ick zchreiv...

Nielsje
15 maart 2012, 22:20
Waar lees je dat ik er wakker van lig?
Toch, bedankt voor het duidelijke antwoord op je vraag.

harrie-beton
16 maart 2012, 10:58
het bestaat als je pc hebt, is het een line6 kast zoals de xt, de x3 of de hd en dan met het gratis software pakket "riffworks".
Is een looper met meerdere lagen en drum computer.