Inloggen

View Full Version : From the Front Row: Close Enough - In Medea's Arms



MaxVMH
12 maart 2012, 22:29
http://www.youtube.com/watch?v=neazZ7M3w-8

From the Front Row, de live-sessies van vzw FrontRow, draait deze keer rond de band Close Enough. Ik heb het opgenomen en gemonteerd. Commentaar welkom!

MaxVMH
15 maart 2012, 11:42
Weinig respons zo ...

Maar wel een nieuw nummer!


http://www.youtube.com/watch?v=EwYCZM1IvPA

Duhsjaak
15 maart 2012, 13:49
Hi
Nee, ik had hem wel beluisterd, maar dat wilde ik nog eens doen. Vooral omdat jij eigenlijk degene bent die het circus heeft opgenomen. Daar spitst ook mijn voornaamste kritiek zich op toe.

Ik vond die stemmmen heerlijk samen klinken, voor elkaar gemaakt zou je denken.

Ik vond alleen de gitaar een beetje ehm...... hoe zeg je dat nou een beetje tactisch? Kloterig klinken? Een beetje erg kloterig.

Dat moet toch met betrekkelijk weinig middelen beter kunnen?

Het tweede nummer zal even moeten wachten. In de randstad van NL is het voorjaar plots losgebarsten. Dus mijn lief en ik hebben een heerlijk uit de wind/in de zon plekje gescoord. En op dit moment is dat even belangrijker.

Het voorjaar moet je pakken als het er is.
Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
15 maart 2012, 16:56
Als dit eigen nummers van "Close Enough" zijn (dus geen covers), dan vind ik het bést knap.
Leuk eigen geluid!

Maar zoals Duhsjaak hierboven al beschreef, jullie/jij zouden wat meer met het geluid van de gitaar kunnen doen.
Maar het klinkt veel belovend!!!

Duhsjaak
16 maart 2012, 11:57
Hi
Ook bij herbeluistering van de 1e valt er weinig toe te voegen. Ik vroeg mij af of ik daardoor ineens dingen zou zien of horen die ik de eerste keer had gemist. Niet zelden is dat het geval dus.

Ik vind persoonlijk het 1e nummer het leukst. Dat gaat ook het makkelijkst. Het 2e nummer heeft een paar min of meer 'bedacht' klinkende momenten, die ik persoonlijk effe minder vind, maar het geheel klinkt super leuk en veelbelovend.

Neem eens contact op met Merelvh of artoftone (PMmetjes bedoel ik dus) en vraag eens aan hen hoe zij hun gitaartjes opnemen. Dat doe je natuurlijk nadat je je ervan hebt vergewist dat dit ook is wat de Close Enough mensen zouden willen. Je kunt het gewoon terug luisteren in 'sounds'. Zij hebben er beiden gepost.

Voor de rest GoGoGo Close Enough. Als de donder een leuke setlist bij elkaar schrijven en aan het werk. Het talent is volop aanwezig!
Vriendelijke groet, Gus

Han S
16 maart 2012, 12:33
De gitaar klinkt idd weinig akoestisch en ik zou hem ook wat minder in de mix zetten.

Han S
18 maart 2012, 11:19
Weinig respons idd.

jaywalker
19 maart 2012, 09:03
Goeie sfeer en feel!! Leuke nummers ook.
Inderdaad gitaar beetje te aanwezig op een verkeerde manier.
Als ik zelf mijn Martin probeer op te nemen gebruik ik gewoon de ingebouwde fishman (piezo en mic) voorversterker.
Wellicht ook niet de beste manier van gitaar opnemen, maar de gitaar klinkt in ieder geval niet zo "dull"