PDA

View Full Version : Nieuw nummer 'Tree' RIP Michael Hedges



Artoftone
12 maart 2012, 16:41
Hallo Allemaal!

Het was tijd om weer eens een nummer op te nemen. De titel is Tree en ik draag het op aan Michael Hedges.

http://www.youtube.com/watch?v=C9ZvQCwmzKs

Op 31 maart breng ik mijn eerste solo CD ToneWood uit.
Ik geef dan ook een presentatie/concert in Amstelveen (vlakbij Amsterdam). Voor 3 euro kun je deze bijwonen door je in te schrijven op http://www.artoftonemusic.com

Groeten Max

-Martijn-
12 maart 2012, 16:59
Goed gespeeld! Wanneer sta je op de Candyrat site? Past er prima tussen. :p
Rond 1:32 zit het ritme volgens mij niet helemaal lekker, maar nog steeds wel ongeloofelijk knap gedaan!

Duhsjaak
12 maart 2012, 17:04
Hi
Wat leuk. Zat ik gistermiddag nog. Met Pascale Levebvre in een fundraising multi arts toestand. Ten behoeve van diezelfde Muziek- en Dansschool Amstelveen. Zie ook gigs en evenementen. En ik geloof dat de 28e de veiling is van de schilderijen die daar zijn gemaakt, afgemaakt of opgestart.

Ik zal proberen er te zijn. Ik vind je muziek heel erg de moeite waard. Er zijn alleen een aantal factoren die de planning een beetje onzeker maken.

Maar voor nu, zet ik je muziekje eerst nog even op.
Kan alleen maar hopen dat jij er nog net zo van geniet. En dat je t opdraagt aan een van mijn helden.......

Heerlijk!
Vriendelijke groet, Gus

bass blom
12 maart 2012, 17:22
prachtig zeg!

Ernest01
12 maart 2012, 17:26
Bijzonder nummer en zeer goed gespeeld.
Mooi afwisselend, maar wellicht is dat de stijl van Michael Hedges, die jij in jouw eigen nummer hebt verwerkt.
(ken hem nl. niet.... sorry)
Bijzondere techniek heb je.

pasqual
12 maart 2012, 22:49
Erg mooi! Goeie techniek en heerlijk geluid! Etc, etc......

Harald
13 maart 2012, 08:49
De stijl en geest van Michael mooi gevangen. Wel een wat wrange titel... :(

Duhsjaak
13 maart 2012, 10:09
De stijl en geest van Michael mooi gevangen. Wel een wat wrange titel... :(

Hi
Michael Hedges is voor zover ik weet omgekomen bij een verkeersongeluk.
Hij zal toch niet tegen een boom zijn gereden? In dat geval zou het wel sinister zijn.

Hij was zo'n holistische geitenwollensokkensjaak. Zoals ik eigenlijk!

Dus die titel vond ik wel bij de man passen.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
13 maart 2012, 11:23
Wat heerlijk gespeeld en een mooie ruimtelijke opname! Erg fraai. Ik heb nog een CD van de beste man liggen en heb hier destijds altijd met plezier naar geluisterd. Wordt dus wel weer eens tijd om eens uit de kast te halen..

Complimenten en dank voor deze mooie muzikale bijdrage :)

Harald
13 maart 2012, 11:35
Hi
Michael Hedges is voor zover ik weet omgekomen bij een verkeersongeluk.
Hij zal toch niet tegen een boom zijn gereden? In dat geval zou het wel sinister zijn.

Misschien ben ik er wat extra scherp op omdat ik zelf donderdag tegen een auto ben gereden (twee gebroken wervels :( ) Maar ik dacht het wel. Het boom idee past wel bij Michael, maar in combinatie met zijn dood...

Duhsjaak
13 maart 2012, 17:02
Misschien ben ik er wat extra scherp op omdat ik zelf donderdag tegen een auto ben gereden (twee gebroken wervels :( ) Maar ik dacht het wel. Het boom idee past wel bij Michael, maar in combinatie met zijn dood...

Hi
Kan je nagaan hoe argeloos ik ben.
Sorry te horen van je ongeluk. Geografisch niet top handig, maar als ik iets voor je kan doen.
Zoals een gig over nemen (geintje natuurlijk).

Doe voorzichtig! En get well soon.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
13 maart 2012, 20:43
Hi
Met excuus aan TS/Artoftone. Hierna weer on topic.
Maar wat humor, en dan zelfspot, mag denk ik niet ontbreken.

Vandaar, de geitenwillensokkenbrigade:

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/ScanTijdelijkgroendoen0001.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/ScanTijdelijkgroendoen0002.jpg

En nu zal ik weer wat serieuzer proberen te zijn.
Vriendelijke groet, Gus

Artoftone
14 maart 2012, 09:53
Het ongeluk is 'beschreven' in het nummer. Vandaar de opbouw totdat ik een tik heef op de lage harmonics. Dat is het moment van het ongeluk. Daarna begint het nummer weer opnieuw om aan te geven dat niks vergeten is van deze gitarist en dat hij altijd doorleeft in de muziek van andere gitaristen. Ik hoop dat deze uitleg het sinistere er een beetje afhaalt.

Groeten Max

Duhsjaak
14 maart 2012, 10:44
Hi
Had dąt er niet uitgehaald, maar vond het ook niet zo sinister. Voor zover zo'n ongeluk niet altijd een beetje sinister is.

Voor zover ik heb kunnen nagaan is het hele ongeluk nog steeds in nevelen gehuld, net als het exacte moment.

Hij schijnt wat geraakt te hebben met zijn auto, is daar op de een of andere manier uitgeworpen en dagen later beneden aan een dijk/talud gevonden.

Met dat verhaal in het achterhoofd nog eens geluisterd en ik blijf het een fraai/steeds fraaier soort van nummer.

Petje af!
Zie je over een paar weken. Deo volente zullen we maar zeggen.
Vriendelijke groet, Gus