PDA

View Full Version : Leuke nummers voor akoestische gitaar



heavy-metal-thunder
12 maart 2012, 12:46
Hallo

Ik heb me onlangs een akoestische gitaar (stalen snaren) aangeschaft en ben nu op zoek naar leuke nummers en/of cursusmateriaal waar bij ofwel strum wordt afgewisseld met leuke loopjes of fingerpicking.

Qua niveau niet te moeilijk, heb me vorige week verdiept in Why Georgia van John Mayer. Vind dit een boeiend, leuk en mooi nummer, maar was toch best pittig. Heb wel wat uurtjes moeten oefenen om het kloppen met de duim vlot te laten samengaan met het fingerpicken. In deze stijl zoek ik ook nog wel wat nummers, maar veel moeilijker dan dit mag het (voorlopig?) niet zijn.

thx

andyv
12 maart 2012, 14:47
Ik vind Brown Eyed Girl van Van Morrison wel leuk, maar smaken verschillen :)

heavy-metal-thunder
12 maart 2012, 19:59
bedankt voor de tip, maar ik zoek nummers in deze stijl of interessant cursusmateriaal. Maar het mag niet te moeilijk zijn, want vroeger heb ik nog wel klassieke gitaar gestudeerd, maar dat is heel lang geleden. Ben niet meer gewoon van met de vingers te spelen


http://www.youtube.com/watch?v=8kI-l8S5x7E&feature=related
of
http://www.youtube.com/watch?v=TS8NvoMudy8

sandert1978
12 maart 2012, 21:41
Hallo

Ik heb me onlangs een akoestische gitaar (stalen snaren) aangeschaft en ben nu op zoek naar leuke nummers en/of cursusmateriaal waar bij ofwel strum wordt afgewisseld met leuke loopjes of fingerpicking.

Qua niveau niet te moeilijk, heb me vorige week verdiept in Why Georgia van John Mayer. Vind dit een boeiend, leuk en mooi nummer, maar was toch best pittig. Heb wel wat uurtjes moeten oefenen om het kloppen met de duim vlot te laten samengaan met het fingerpicken. In deze stijl zoek ik ook nog wel wat nummers, maar veel moeilijker dan dit mag het (voorlopig?) niet zijn.

thx

Als je dan toch in de John Mayer-hoek zit, probeer eens 'Stop This Train' van het Continuum album. Mooie percussieve techniek en als je die beheerst, kun je de techniek veel vaker toepassen bij songs. Klinken simpele akkoorden en songs ineens een stuk indrukwekkender. Misschien niet de makkelijkste techniek, maar als je Why Georgia boeiend en leuk vond wel een aanrader! Succes!

heavy-metal-thunder
13 maart 2012, 12:31
Als je dan toch in de John Mayer-hoek zit, probeer eens 'Stop This Train' van het Continuum album. Mooie percussieve techniek en als je die beheerst, kun je de techniek veel vaker toepassen bij songs. Klinken simpele akkoorden en songs ineens een stuk indrukwekkender. Misschien niet de makkelijkste techniek, maar als je Why Georgia boeiend en leuk vond wel een aanrader! Succes!

Thx, ik zal dat nummer zeker checken. Ik ken het niet, ben ook geen John Mayer kenner. Maar inderdaad, het is de bedoeling om bepaalde technieken toe te passen in andere nummers.

Moosie
23 maart 2012, 13:34
Pearl Jam - Just breathe

Rizz
23 maart 2012, 14:06
Probeer ook 's Dust in the wind van Kansas. Tis een relatief makkeiljk nummer, maar doet wonderen voor je fingerpick techniek.. Er zit geen strumming in, maar blijft een leuk nummertje om te spelen..

Xnimez
24 maart 2012, 13:15
Faust Arp van Radiohead :)

Montecristo
24 maart 2012, 19:29
Check even het youtube kanaal van Martyzsongs. Super relaxte gozer en duidelijke lessen. Heeft een hele serie gewijd aan "easy" acoustic songs.