PDA

View Full Version : telecaster tonecontrol/technische vraag ivm tone en Rotovibe



shredneck
7 juni 2003, 18:50
Hoi, ik heb een Telecaster reissue uit japan,een thinline. Ik heb de elementenschakelaar,de output en de pots vervangen door usa kwaliteit.

Ik heb de originele condensatoren gebruikt, er zaten er 2 in. Ik vermoed dat 473k voor de tonecontrol is, en die van een lagere waarde voor het opkrikken van het hoog bij een lage volumepotmeterstand.

Nu is mijn vraag:

Ik vermoed dat de laatstgenoemde condensator kapot is, het volume wordt nl beinvloed als ik de tonecontrol in de middelste stand van de elementenschakelaar gebruik. Kan ik ook gewoon zonder deze condensator? Zo ja, hoe dan?
Als iemand hier een antwoord op heeft,graag!..ik hoef echt niet persee die condensator.

Ook is de output van een telecaster maar een vreemde constructie,echt vastdraaien lukt niet want dat dwarse plaatje wat eronder zit buigt mee.
Iemand hier een alternatief voor?

De offtopic rotovibe vraag:

Ik heb een rotovibe, deze functioneert niet meer, als iemand van dit forum hem voor me kan maken heb ik als beloning een Vibrothang van DOD op de plank liggen, een nieuwe uiteraard.De onderdelen betaal ik natuurlijk zelf.

telecastermaster
8 juni 2003, 15:58
1) Condensator kun je zo verwijderen.
http://www.guitarnuts.com/wiring/volpass.html

2) Tele output is idd een beetje gaar. Ik snap je probleem niet helemaal, maar je zou het ringetje vast kunnen lijmen.

3) ff posten op effect pedalen en randapparatuur. Daar lopen de techici onder ons. Is het een Jim Dunlop Rotovibe? Ik heb begrepen van wah wah's dat meestal de potmeter verbonden met het voetpedaal kapot gaat. De JD Rotovibe heeft dat ook. Cool ding he?

shredneck
8 juni 2003, 19:37
thanx,telecaster is helemaal tiptop nu!

Ik ga ff posten in het effectenhoekje.

Thanx again.