PDA

View Full Version : H&K Statesman head - reverb kapot?



P****Fred
11 maart 2012, 19:14
Hello,

Ik heb onlangs een H&K Statesman gekocht bij de musicstore.

Ik kan echter de reverb maar niet aan de praat krijgen..
De reverb staat volledig opengedraaid en achteraan zet ik hem op clean, op drive of tussen de twee, maar ik hoor geen galm...

Ik heb hem even opengegooid, maar alles ziet er normaal uit...
iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt alvast!!

Fred

cluseau
11 maart 2012, 21:28
Hello,

Ik heb onlangs een H&K Statesman gekocht bij de musicstore.

Ik kan echter de reverb maar niet aan de praat krijgen..
De reverb staat volledig opengedraaid en achteraan zet ik hem op clean, op drive of tussen de twee, maar ik hoor geen galm...

Ik heb hem even opengegooid, maar alles ziet er normaal uit...
iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt alvast!!

Fred

Trek even de return kabel uit de tank, bij een (beetje) opengedraaide reverb potmeter de tip van het connectortje even aanraken. Hoor je dan een vette brom dan is de reverb ontvanger en kabel in orde. Hoor je niets dan zou het kabeltje nog defect kunnen zijn.

Als de reverbontvanger werkt zul je de driver moeten checken. Neem hiervoor een los speakertje en sluit dat aan op de drive kabel of verbind de tip van de twee connectors met elkaar. Bij opengedraaide reverb en verbonden stekkers zul je waarschijnlijk een hard en vies audio te horen krijgen. Check ook hier de kabel. Heb je idd audio dan blijft eigenlijk de tank over. Deze kun je alleen maar vervangen hoewel het mij 9 van de 10 keer wel lukt om het ding weer tot leven te wekken.

Hendriks
11 maart 2012, 21:34
Als je hem net gekocht hebt zou ik hem even terugbrengen . garantie?

P****Fred
11 maart 2012, 21:48
mja, ik ga er zelf niet aan werken als er stroom op zit, daarvoor ken ik er te weinig van ;-)


in principe zal er idd garantie opzitten, maar dan moet ik hem terugsturen naar de musicstore ;-)

crapton
11 maart 2012, 21:55
Ik heb m ook die head.

Heb je de footswitch erin en de switch ingetrapt? Ik laat die balans pot altijd in de middenstand staan reverbknop voor flink open dan moet ie het toch doen.

Als je alles volgens gebruiksaanwijzing en bovenstaande hebt gedaan en er is echt geen reverb te horen dan bellen met Musikstore, misschien kan je een nieuwe ruilamp krijgen. Suggestie Cluseau is goed maar oppassen dat je je garantie niet verspeelt.

P****Fred
11 maart 2012, 22:10
mja, er zal niets anders opzitten dan musicstore te contacteren vrees ik..

thanks voor de reacties!

cluseau
11 maart 2012, 22:40
mja, er zal niets anders opzitten dan musicstore te contacteren vrees ik..

Inderdaad als "onlangs" nog in de garantieperiode is zou ik daar eerst gaan reclameren. Daar ging ik niet vanuit omdat je zelf al aan de gang was gegaan. Sorry voor de verwarring.