PDA

View Full Version : HNGD: Duesenberg 49er



Icarvs
11 maart 2012, 13:28
Terwijl ik de gitaarmarkt afspeurde kwam ik een mooie deusenberg 49er, hij was alleen een beetje duur vergeleken met de nieuw prijs. Ondertussen had ik hem al wel bespeeld bij Huijgens muziek maar toch niet gekocht. Toen ik hem echter laatst op marktplaats zag staan, voor een mild prijsje en een uur minder rijden dan de vorige optie kon ik hem niet laten schieten.

Dus eergisteren heen en weer gereden, de man speelde nu meer klassiek gitaar en had deze gitaar naar eigen zeggen niet veel meer dan 10 uurtjes bespeeld. (Ik zag ook een erg mooie gibson single cut hollowbody staan dus daar zal het wel enigzins mee te maken hebben:p) maar goed, eventjes bespeeld en hij is in uitstekende staat. Dus afgehandeld en er blij mee naar huis gereden.

De neck pickup is een p90 en de bridge is een humbucker. Dit is wel mijn eerste p90 gitaar maar ik moet zeggen dat het dikke volle geluid mij wel bevalt. Het geeft een beetje een natural fuzz.
Maar goed.. foto's.
http://i922.photobucket.com/albums/ad66/Icarvs/Duesenberg%2049er/DSCN6087.jpg
http://i922.photobucket.com/albums/ad66/Icarvs/Duesenberg%2049er/DSCN6086.jpg
http://i922.photobucket.com/albums/ad66/Icarvs/Duesenberg%2049er/DSCN6084.jpg
http://i922.photobucket.com/albums/ad66/Icarvs/Duesenberg%2049er/DSCN6083.jpg

Mr. Dynamite
11 maart 2012, 13:31
Jaja hij heeft 'm :cheerup:
Echt een super vette plank man!
Erg mooie top ook, congrats :crazyhappy:

Buzzel
11 maart 2012, 13:37
Dat hoorde ik gisteren dus :soinnocent:

Bijzonder dingetje, niet mijn smaak, maar toch vet.

Swaag
11 maart 2012, 13:38
Bedankt, nu ik dit gezien heb kan ik weer nachten lang niet op mijn buik slapen.. ;-)

zeiler
11 maart 2012, 14:15
één van de mooiste gitaren die ik ken!!! gratz!

langun
11 maart 2012, 15:05
Prachtige gitaar, veel plezier er mee!

SantaX
11 maart 2012, 15:22
Een Deusenberg zou ik zelf echt graag in mijn collectie hebben. Prachtige gitaren vind ik het. Heel veel plezier ermee!

JazzBass
11 maart 2012, 15:25
Gave plank man! Veel plezier ermee! :ok:

Icarvs
12 maart 2012, 09:21
Ja dankje, ik ben ook heel tevreden met de top;)
En vergeleken met mn Sheraton is hij een stukje handzamer :p

Ace 1.15.19
12 maart 2012, 12:29
Wat hebben die Duesenberg gitaren toch enorm veel stijl. Gave bak!

.slash.
12 maart 2012, 12:42
één van de mooiste gitaren die ik ken!!! gratz!

Is hij een beetje aardig?

Wat een schoonheid, mooie kleur, mooie top, mooi design en het geluid zal ook wel zo mooi zijn als ik mij voorstel!
Zijn die Deusenbergs nou een soort van Gretsch copys...

Duhsjaak
12 maart 2012, 15:54
Hi
Ik ga altijd een beetje kwijlen in de buurt van P90's, dus da's een risico.
Verder kwali kwali kwali wat de klok slaat.
Let maar op. P90's en je bent voor altijd verliefd.
Ik wens je er heel veel plezier mee! Wat een topding!
Vrviendelijke groet, Gus

Icarvs
14 maart 2012, 13:40
ja hij bevalt na een paar daagjes speler erg goed. Vooral het feit dat ik met de volume knop makkelijk van bijna clean naar distortion kan draaien klinkt erg mooi:)

Little Jay
14 maart 2012, 16:04
ff copy paist van hun site

In de nacht van 7 op 8 Maart 2012 zijn er uit onze winkel in Hasselt enkele waardevolle gitaren gestolen. Als je één of meerdere van deze gitaren te koop aangeboden krijgt of op een tweedehandswebsite te koop ziet staan, gelieve ons dan hierover te contacteren via het e-mailadres info@jackyclaes.com

Gibson gitaren worden altijd verkocht inclusief originele koffer. Dit kan een tip zijn als je ze tweedehands aangeboden krijgt zonder koffer.

Dit zijn de gitaren inclusief serienummer:

Gibson Les Paul Standard 2008 Desert Burst - serienr. 130900636
Gibson Les Paul Standard Traditional Ebony - serienr. 129400420
Duesenberg 49er Gold Top - serienr. 111224
Fender Standard P-Bass Brown Sunburst - serienr. MX11172838

Elke tip is welkom!

Het Jacky Claes Team

[speur- cq wijsneus-mode ON]
De jouwe heeft toch niet serienr. 111224 hè?
[speur- cq wijsneus-mode OFF]

(de topics stonden zo grappig onder elkaar toen ik op 'nieuwe berichten' klikte dat het even geen toeval leek... :) )

Martijn-w
14 maart 2012, 16:24
Daar staat Gold Top mister speurneus ;)

Little Jay
14 maart 2012, 16:39
Daar staat Gold Top mister speurneus ;)

hahaha! Ja weet ik... maar ter verdediging: ik kan hier op kantoor de foto's niet zien ;)

(eh ja... ik zit af en toe op gitaarnet in de baas z'n tijd...sssshhhssst!)

matty
14 maart 2012, 17:56
hele coole gitaar, ook altijd al willen hebben!

Sj03rd
14 maart 2012, 18:13
Mooi ding!!
Ik heb zelf ook een 49-er en een Starplayer TV. Beide geweldige gitaren maar een ECHT groot nadeel vind ik dat ze behoorlijk topzwaar zijn en dus naar voren vallen. Speelt gewoon niet lekker....is er al iemand die daar iets aan heeft laten doen?
Anyway; als je hiermee kunt leven is er natuurlijk "nothing on the hand!" :-)

Veel plezier ermee!

Mr. Dynamite
14 maart 2012, 18:33
Probeer eens een breder strap met ruwe binnenkant, dat hielp wel wat bij mijn SG.
Maar je zult het toch altijd wel wat houden.

Icarvs
14 maart 2012, 18:40
Ik dacht dat ze alleen goldtops hadden van de senior 52 (ook een mooi deusenberg btw)
Maar ik heb geen last van topzwaar. Ik heb een elastische strap dus misschien helpt dat wel.
heb eventjes op de website gekeken, http://www.levysleathers.com/product;cat,828;item,661;Straps-PM48NP2
mijn strap staat onder ultra comfort :p ha

grayfink
14 maart 2012, 18:52
Hele mooie gitaar! Proficiat. :)

Icarvs
14 maart 2012, 18:57
Hele mooie gitaar! Proficiat. :)

Komt dat toevallig van de ex eigenaar van de gitaar? of niet?:p

grayfink
14 maart 2012, 19:11
Nee hoor, nog nooit een Duesenberg gehad, maar ik vind hem oprecht mooi.

Icarvs
14 maart 2012, 19:26
nja ik was laatst in emmer compascuum voor deze gitaar en ik dacht dat kan geen toeval zijn:p

grayfink
14 maart 2012, 19:56
Ah, op zo'n fiets. Die was vast van Henry de Groote (http://www.duesenberg.nl/?p=263), deze: http://www.duesenberg.nl/?p=263
Het is dat ik al teveel gitaren en te weinig geld heb. :)

Icarvs
14 maart 2012, 19:59
Is emmer compascuum groter dan ik dacht dat het was of is dit gewoon toeval. Het was niet henry de groote:p

grayfink
14 maart 2012, 20:04
Toeval dus. :D
Die van Henry was een tijdje geleden wel te koop.
Niet dat ik hem ken overigens, "Bikkel" en de andere gitarist van "Bikkel" ken ik wel, vandaar.

ziggystardustexp
16 mei 2013, 16:36
Ik heb ook een 49er en moet eerlijk gezegd bekennen dat hij mij een beetje tegenvalt. De intonatie is niet goed afsteld (kan ik zelf doen maar voor die prijs?), de frets zijn behoorlijk scherp aan de zijkant van de toets en het geluid is niet echt super.
De zgn plexmachine heeft de hoogte van de lage E snaar niet zo kunnen afstellen dat hij niet ratelt, de nut is gewoon iets te ver uitgefreest. Voordelen: wel heel erg veel sustain en mooi om te zien. Het geluid van het brug element is erg schel en geeft met oversturing veel bijgeluiden. Het hals element is een beetje fuzzig en muddy. Middenstandje is wel mooi voor clean. Voor zo'n dure gitaar valt het geheel mij erg tegen. Ik heb ook een starplayer bass en die heeft precies dezelfde scherpe fretjes en ook de intonatie is gewoon waardeloos. Ik denk dat de marketing van Rockinger erg goed is en daardoor dit merk op een hoger niveau getild heeft maar ik vind niet dat de hoge prijs niet echt te verantwoorden is voor deze gitaren.
Het verhaal gaat rond dat deze gitaren de strijd aan kunnen gaan met Gretsch, Gibson etc. maar dat zou ik niet durven beweren. De nieuwe serie Oosterse Guild gitaren zijn ook fantastisch voor minder geld dan de Doozy's..... Ook de Doozy's komen uit het verre oosten!

GuitarL91
16 mei 2013, 16:44
Ik heb ook een 49er en moet eerlijk gezegd bekennen dat hij mij een beetje tegenvalt. De intonatie is niet goed afsteld (kan ik zelf doen maar voor die prijs?), de frets zijn behoorlijk scherp aan de zijkant van de toets en het geluid is niet echt super.
De zgn plexmachine heeft de hoogte van de lage E snaar niet zo kunnen afstellen dat hij niet ratelt, de nut is gewoon iets te ver uitgefreest. Voordelen: wel heel erg veel sustain en mooi om te zien. Het geluid van het brug element is erg schel en geeft met oversturing veel bijgeluiden. Het hals element is een beetje fuzzig en muddy. Middenstandje is wel mooi voor clean. Voor zo'n dure gitaar valt het geheel mij erg tegen. Ik heb ook een starplayer bass en die heeft precies dezelfde scherpe fretjes en ook de intonatie is gewoon waardeloos. Ik denk dat de marketing van Rockinger erg goed is en daardoor dit merk op een hoger niveau getild heeft maar ik vind niet dat de hoge prijs niet echt te verantwoorden is voor deze gitaren.
Het verhaal gaat rond dat deze gitaren de strijd aan kunnen gaan met Gretsch, Gibson etc. maar dat zou ik niet durven beweren. De nieuwe serie Oosterse Guild gitaren zijn ook fantastisch voor minder geld dan de Doozy's..... Ook de Doozy's komen uit het verre oosten!

Hoezo heb je 'm dan gekocht? Het merendeel van bovengenoemde punten zou je moeten merken wanneer je 'm test, of zie ik dat verkeerd?

Ezyduck
16 mei 2013, 18:14
Fantastische plank, gefeliciteerd! Mijn dues komt er ook ooit nog wel eens, heb net een SG gekocht, dus duurt nog ff...

Tupelo
18 mei 2013, 19:30
Mooi, ik zit zelf ook wat te mijmeren over Duesenberg, een CC of Fullerton, wat me vooralsnog weerhoudt verder onderzoek te plegen is een gevoel over verkoopwaarde/gemak op een 2ehands markt.

Anyhoe; congrats, mooie gitaar, zelfs voor een LP model.

DennisZw
20 mei 2013, 21:49
tof spul, happy ngd.