PDA

View Full Version : MXR Blue box en Phaser



RedBuell
10 maart 2012, 22:11
Heeft iemand deze combi weleens geprobeerd? Lijkt me te gek voor een break zoals meneer Gilbert het al aangeeft.


http://www.youtube.com/watch?v=Xz2-wO6vBIo

Tankman
10 maart 2012, 22:46
Dat klinkt wel HEEL vet, maar het is echt zo'n sound die je maar 1 keer kort ff in 1 nummer gebruikt en dan vind ik het weer zonde van het geld. Dimebag had overigens een prototype die nooit uit kwam van hetzelfde idee, maar dan een Fuzz, Octaver en Wah in een.


http://www.youtube.com/watch?v=hPo6Qy0C-vc&feature=related

RedBuell
10 maart 2012, 23:31
Toooop geweldig die kerel. Nog steeds onbegrijpelijk wat er met hem is gebeurt...


Eigenlijk is het alleen de blue box die slechts 1 of 2 keer gebruikt wordt, de phaser kan jw natuurlijk veel vaker gebruiken.

Tankman
10 maart 2012, 23:33
Je zou het boek moeten lezen. Die is echt goed! Blacktooth grin heet hij dacht ik.

True, phasers gebruik ik wel vaker. Ik heb die Blue Box wel vaker getest. Het is wel hele gave takkeherrie. Anders kan ik het niet omschrijven.

Dreverhaven
10 maart 2012, 23:39
Ach, met de blend helemaal naar rechts kun je hem ook gewoon als fuzz gebruiken.

zoon van Piet
11 maart 2012, 11:23
Nouaj.. fuzz... zo lang je niet verwacht dat je a la fuzzface met het terugdraaien van je volumeknop naar clean te kunnen en zo lang je geen hele berg extra gain verwacht, doet ie een redelijke en in ieder geval lekker dikke fuzz, inderdaad.
Ik heb de combi Phase90 en blue box ( allebei vintage, script logo) en heb er vaak mee opgetreden. De phase maakt dat je nóg wat meer als een ouwe Moog klinkt. superdik en retevet. Ik heb wel eens mensen gezien die hun handen tegen hun oren hielden - en dat beschouwde ik als een compliment.

Bijl
15 maart 2012, 00:48
Cool, ik ga ook eens expirimenteren met m'n Bluebox en EVH Phase 90

zoon van Piet
15 maart 2012, 11:35
Ik heb dus de originele ouwe versies.. en heb van beide ook nieuwe RI's gehad. Ik kan in mierenneukermodus beweren dat de oude Blue Box misschien nét wat mee blue of meer box of meer zomp.. dat doet er niet toe, uit die nieuwe kom nagenoeg dezelfde bak laaggestemde harrie als de ouwe en tracken is bij beide een groot probleem.
Van de RI 90's ben ik veel minder onder de indruk. ik hou echt van mn ouwe afgetrapte scriptlogo 90. Maar eenmaal achte een blue box doet het er allemaal niet zo toe, de fijnzinnigheid van de phaser is dan echt wel weg. En met de phaser voor de blue box, dote het er nog mionder toe, want dan hoor je geeneens phasing meer..
eerlijkheidshalve kan ik eraan toevoegen dat ik in combinatie met een blue box eerder zou gaan voor een phaser met een diepere swoosh, van ibanez of zo. Dan ben je helemaal in synthiland en kun je zo bij een trance/dance act het podium op ( áls je dat uberhaupt zou willen..)

RedBuell
18 maart 2012, 12:29
Ik vraag me nog echter 1 ding af..., die blue box is een soort van fuzz en die zou ik normaal gesproken tussen gitaar en amp plaatsten en de Phaser in de fx loop. Maar voor het gebruik zoals Paul Gilbert in zijn filmpje laat zien moeten ze naast elkaar staan. Ik vraag me trouwens af of hij zijn effecten in de FX loop van zijn Vintage Modern heeft staan..

zoon van Piet
18 maart 2012, 21:03
Ik heb vroeger wel gebruik gemaakt van de effectloop. en de blue box klinkt iets beter tussen gitaar en amp, maar ik heb 'm ook wel eens gewoon in de loop gehad. het maakt allemaal geen flikker uit, als dat ding aan staat hoor je alleen blue box. Het is overigens alleen een fuzz(achtige) met de octaveknop helemaal dicht.