PDA

View Full Version : Gitarist uit Zeeland!



Ziggy Marlissa
10 maart 2012, 19:29
Hoi allemaal,

Ik ben Ziggy, 20 jaar en ik speel gitaar. Joh!

Anyway, ik heb dus besloten om me op wat meer forums bezig te houden sinds ik steeds meer bezig ben met m'n band en m'n gitaar. Altijd handig en leuk om ervaringen/tips/andere dingen uit te wisselen en slap te ouwehoeren!

Ik speel op een Fender Telecaster uit '09 die ik nu dik anderhalf jaar in mijn bezit heb. Op dit moment krijgt hij een behoorlijke make-over. Er zat een witte slagplaat op, die nu vervangen is door een zwarte. Het staat gelijk een stuk beter! Op het moment dat ik dit typ ligt hij bij de gitaarshop van Peter de Smet uit Schoondijke, waar hij er een Bigsby op zal plaatsen. Dat is de complete kit met het Fender logo er op. Ik laat het liever door een professional doen. Anders zie ik het alweer voor me, dat ik een milimetertje scheef boor en m'n hele Telecaster naar de haaien is. Aankomende week zal hij klaar zijn en dan zal ik uiteraard ook een foto plaatsen.

Als het een beetje meezit ga ik eind van de maand of volgende maand ook een nieuwe versterker aanschaffen; een Fender Blues Deluxe Reissue. Heb bij gitaarfreak/Fender dealer Jos Rentmeester in Heinkenszand een paar versterkers uitgetest en die kwam er voor mij persoonlijk het beste uit. Mooi, warm geluid maar ook echt hard als het moet!

Dus, aangenaam!

Voor het plaatsen van de zwarte slagplaat
http://farm8.staticflickr.com/7185/6823206658_6f664d0fa5_z.jpg

En erna. De kleuren zijn nogal fel vanwege de felle lamp die er op stond. Op de foto hierboven komt de kleur er het beste uit.
http://farm8.staticflickr.com/7044/6969332595_18868f0d8f_z.jpg

Rizz
12 maart 2012, 08:26
Hoi allemaal,

Ik ben Ziggy, 20 jaar en ik speel gitaar. Joh!



He, niet zo bijdehand! Je had ook banjo kunnen spelen... :D :seriousf:

En nog 1 die met z'n origineel geen genoegen neemt, je zal hier nog genoeg tips en tricks voor het modden oppikken..

Welkom en veel plezier hier! :ok:

Riny
12 maart 2012, 12:28
Welkom dorpsgenoot.

Hier wordt je wel wijzer, veel plezier en gemak van dit toppie forum.
Met de groeten aan Jos, heb er mijn Gretsch gekocht.

Duhsjaak
12 maart 2012, 15:46
Hi
Leuk! Zie net een bedrijfje (heel leuk bedrijfje) uit Ijzendijke in een vakblad staan.
Er is al veel goeds uit Zeeland gekomen.
En ik hoop dat je je hier thuisvoelt. Welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
12 maart 2012, 16:22
Nog een zeeuw...

Ziggy Marlissa
12 maart 2012, 17:33
Thanks allen! Leuk om te zien dat ik in iedergeval niet de enige Zeeuw ben, haha.

@ Riny:

Wat voor Gretsch heb je bij Jos gekocht dan? Heb toen ook nog even (puur omdat ik het niet kon laten) op een knalrooie Duo-Jet gespeeld, wat een scheurijzer. Mooi merk.

Ziggy Marlissa
15 maart 2012, 22:15
Zo, de Bigsby zit er op en de Tele is weer in m'n handen! Wat ziet het er gaaf uit. Wat klinkt het goed. Wat speelt 'ie lekker. Ik ben er in ieder geval heel erg enthousiast over. Project geslaagd!

http://farm8.staticflickr.com/7195/6985630395_cd6febcaca_z.jpg

beruk
15 maart 2012, 23:54
Welkom! Merk je nu verschil in geluid nu de snaren niet meer door de body zitten?

marc_o
16 maart 2012, 10:15
Welkom! Merk je nu verschil in geluid nu de snaren niet meer door de body zitten?

Hoe meer Zeeuwen, hoe mooier het forum.
Tele ziet er goed uit zo!

Riny
16 maart 2012, 10:28
Wat voor Gretsch heb je bij Jos gekocht dan? Heb toen ook nog even (puur omdat ik het niet kon laten) op een knalrooie Duo-Jet gespeeld, wat een scheurijzer. Mooi merk.

Zal er een dezer dagen eens een goede foto van maken en plaatsen.

Duhsjaak
17 maart 2012, 02:19
Hi
Robin Berlin heeft al de-hemel-mag-weten-hoe-lang een Bigsby op zijn tele en doet daar prachtdingen mee.

Ikzelf Bigsby al 40 jaar. Prachtdingen? Ehm.... laten we zeggen met heel veel plezier. Da's ook wat waard.

Nu jij! Hij ziet er prachtig uit met die zwarte plaat en die F dingest! Enjoy!

Welkom ook, natuurlijk!
Gus