PDA

View Full Version : fender classic 70 klinkt iellig (thin) wie heeft wat advies?!



speijk
10 maart 2012, 17:21
Beste forum lezer,
mijn eerste fender mim is een classic 70..de body is van ash... Eerst was ik er tevreden mee, maar door een versterker klinkt ie ielllig en dun
wat kan ik hier aan doen? andere pickups bijb custom 54 of vintage noiseless zat ik aan te denken, maar ik ben bang dat het probleem blijft ivm de ash body. ik speel blues lichte rock en pop. Wat advies kan ik wel gebruiken misschien had ik voor alder moeten gaan...?!

Jamman
10 maart 2012, 17:44
Heb je al naar de pickup hoogte gekeken? Hier kan je ook veel mee uithalen.

grayfink
10 maart 2012, 18:15
Welke versterker?

toneblo
10 maart 2012, 19:11
welke snaren?

speijk
11 maart 2012, 17:12
snaren: nickel rockers eric johnson dat scheelt wel iets

speijk
11 maart 2012, 17:13
fender frontman 212 en Grate 150 watt digitale solid amp

Mr.Fingers
11 maart 2012, 17:14
dan klinkt zelfs een gibson LP custom als een schelle, natte krant.

Orpheo
11 maart 2012, 17:25
ik test gitaren graag over fender amps als de twin super reverb (of hoe dat ding heten mag), blues deluxe en aanverwante artikelen. dan hoor je echt 't karakter. oh, en voxjes zijn ook te gek om een gitaar mee te testen.

Mr.Fingers
11 maart 2012, 17:27
de FM212 ziet eruit als een twin, maar is in feite gewoon een hele luide radio, zonder ook maar iets van karakter. Een schelle kutbak.

Rooker
11 maart 2012, 17:43
Waren de classic series niet ontworpen door de custom shop. Volgens mij zitten daar al aardige pickups in. Tenzij je echt naar meer humbucker geluid wil zou ik de pickus laten zitten en het idd in de amp zoeken.
Zelf heb ik een heel goedkope squier en die klinkt op mijn vox nog goed. Alleen met heel veel gain komen de pickups wat te kort.
Je moet gewoon aan de buizen versterker:crazyhappy:

speijk
11 maart 2012, 19:35
ja en buizen, daar zit wat in...bestaan er ook buizen amps die je met headphone kan gebruiken ivm de buren?! En tijdens repetities zit ik toch aan die crate en frontman vast die staan in de oefen ruimte. maar wel leuk dat jullie even meedenken!!

speijk
11 maart 2012, 19:38
ja, maar die hebben ze in de oefen ruimte staan

Terminus
11 maart 2012, 19:51
Je kan elementen wisselen wat je wilt, maar je moet gewoon een andere versterker hebben. Er zijn ook goeie solid state versterkers die je met een koptelefoon kan gebruiken.

grayfink
11 maart 2012, 20:21
Een simpele Roland Cube of VOXAD dinges of zou ook al een stuk beter zijn.

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 21:45
Je kan elementen wisselen wat je wilt, maar je moet gewoon een andere versterker hebben.
Inderdaad. Eigenlijk gewoon een kwestie van logisch nadenken. Je kan nog wel een dikke customshop gitaar in die amps prikken die de TS noemde, maar dan komt er alsnog een zaadgeluid uit. Betere amp kopen. Klaar.

pim raaijmakers
11 maart 2012, 22:22
Ik heb zo'n Roland 20wattertje staan. daar komen toch weleen aantal goed bruikbare geluiden uit. een aanrader...

Pepe
12 maart 2012, 00:17
Misschien heeft de poster gewoon gelijk en klinkt zijn gitaar dun. En dan moet ie een goeie amp kopen om erachter te komen dat ie er niks mee is opgeschoten? Goed advies geven is wat anders dat effe wat roepen dat ie moet kopen kopen kopen.

TimS
12 maart 2012, 00:34
Alle strats klinken toch dun?

obiwanjacobi
12 maart 2012, 08:06
Misschien heeft de poster gewoon gelijk en klinkt zijn gitaar dun. En dan moet ie een goeie amp kopen om erachter te komen dat ie er niks mee is opgeschoten? Goed advies geven is wat anders dat effe wat roepen dat ie moet kopen kopen kopen.

Je neemt toch je gitaar mee als je een nieuwe amp koopt!?

Xnimez
12 maart 2012, 18:49
Waren de classic series niet ontworpen door de custom shop. Volgens mij zitten daar al aardige pickups in. Tenzij je echt naar meer humbucker geluid wil zou ik de pickus laten zitten en het idd in de amp zoeken.
Zelf heb ik een heel goedkope squier en die klinkt op mijn vox nog goed. Alleen met heel veel gain komen de pickups wat te kort.
Je moet gewoon aan de buizen versterker:crazyhappy:

Dat zijn de classic player series, niet classic ;). Deze hebben geen CS pickups standaard.

Voortaan altijd je gitaar testen op een gelijksoortige versterker.