PDA

View Full Version : wiring probleem



fhuppel
10 maart 2012, 16:31
Beste,

ik heb een grx 40 strat. Onlangs heb ik tonerider pickups (city limits en alnico IV) gekocht. Maar zit nu met een probleempje. De wiring tekeningen die erbij zitten, zijn anders dan de originele wiring en nog anders dan een wiring schema dat ik gedownload heb.

Kan iemand me uit de nood helpen? Het is een ssh config.

Ik zou ook een andere 5switch gebruiken (Boston sw 45w) en heb gelezen dat die anders is dan de switch die origineel in de ibanez steekt. Anders zou ik natuurlijk gewoon de draadjes kunnen overnemen (alhoewel de kleuren van de humbucker niet echt overeenkomen.)

Bovendien zit op deze switch blijkbaar nog een extra aansluiting voor een aarding (op de foto links)? Moet ik die aansluiten en zo ja naar waar, aangezien er toch al een aarding zit op het 2de voetje?

En dan nog een ubernoob vraag: welke kant van de switch is de neck kant of maakt dit niet uit? http://www.richwood.nl/media/catalog/product/cache/5/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/w/rw_big_SW-45-W_front.jpg

Iemand een idee? Ik zou het echt zelf willen proberen want ken niemand die er iets van weet en de winkels zijn wat ver (en bovendien is het wat raar om met ergens anders gekocht materiaal af te komen). En wil zelf de voldoening ervaren als het lukt. Dus jullie hulp is van harte welkom.

Tabula Rasa
10 maart 2012, 16:52
1, 2, 3 zijn de elementen (hot) aan de andere 1, 2, 3 kan je tonepots hangen. 0 en 0 zijn de common aansluitingen (naar je output via volume) het lipje links is de massa.

fhuppel
10 maart 2012, 17:27
1, 2, 3 zijn de elementen (hot) aan de andere 1, 2, 3 kan je tonepots hangen. 0 en 0 zijn de common aansluitingen (naar je output via volume) het lipje links is de massa.dus voor de elementen is het de op de foto linkse 1,2,3 waarbij 1 neck is, vermoed ik?

en naar waar moet ik die massa aansluiten? en wat zijn common aansluitingen?

Sorry voor de vragen? Ben een echte beginner hiermee.

Tabula Rasa
10 maart 2012, 17:40
Sorry voor de vragen? Ben een echte beginner hiermee.

maakt niet uit. 1, 2 en 3 zijn de elementen (de hotte kabeltjes) Of 1 neck of brug is weet ik niet, dat moet je even doormeten, desnoods met een batterijtje en een lampje of belletje ofzo (geen 220V natuurlijk). 0 en 1 geven signaal door bij welke stand van de schakelaar? Helemaal naar voren of helemaal naar achteren? (en de stand ernaast natuurlijk 2 of 4)

Die rechter 0 zit verbonden met de rechter standen 1, 2 en 3, die linker 0 zit aan de linker 1, 2, en 3. Dus elementen aan de 1, 2 en 3, en dan van de 0 een dradje naar je volume pot en dan door naar de uitgang. De schakelaar verbind dat 1, 1+2, 2, 2+3 en 3 door met dat draadje dat aan 0 hangt. (Probeer het eens voor te stellen als treinsporen met wissels of waterleidingen.... dat maakt het soms ineens wat minder ongrijpbaar)

fhuppel
11 maart 2012, 18:18
maakt niet uit. 1, 2 en 3 zijn de elementen (de hotte kabeltjes) Of 1 neck of brug is weet ik niet, dat moet je even doormeten, desnoods met een batterijtje en een lampje of belletje ofzo (geen 220V natuurlijk). 0 en 1 geven signaal door bij welke stand van de schakelaar? Helemaal naar voren of helemaal naar achteren? (en de stand ernaast natuurlijk 2 of 4)

Die rechter 0 zit verbonden met de rechter standen 1, 2 en 3, die linker 0 zit aan de linker 1, 2, en 3. Dus elementen aan de 1, 2 en 3, en dan van de 0 een dradje naar je volume pot en dan door naar de uitgang. De schakelaar verbind dat 1, 1+2, 2, 2+3 en 3 door met dat draadje dat aan 0 hangt. (Probeer het eens voor te stellen als treinsporen met wissels of waterleidingen.... dat maakt het soms ineens wat minder ongrijpbaar)

ok, ik heb het doorgemeten. Begin het een beetje te snappen.

nog twee vraagjes:
1/ vanuit de humbucker komen 5 draden: rood, groen, wit en zwart [verbonden], en een naakte draad.
de groene en naakte draad moeten naar onderkant pot wegens ground, de rode naar 3. Moet de wit/zwarte verbonden worden? Op het ene schema staat wel, het andere niet.
2/ Op het schema staat een ground draad naar 2. Moet deze op mijn schakelaar dus aan dat lippeke links?

fhuppel
26 maart 2012, 14:02
Ok, het is allemaal gelukt. Gitaar werkt perfect en ben tevreden van het geluid. Bedankt voor de hulp!