PDA

View Full Version : dringend hulp: delaykeuze



tompie
10 maart 2012, 13:33
hallo,

ik ben op zoek naar een goed delaypedaal, waarbij het voor mij enkel belangrijk is dat ik een mooie, warme sound krijg, en dat er eventueel tap-tempo op zit (makkelijk bedienbaar). verder liefst ook een praktisch pedaal, waar je toch wat verschillende kanten mee uit kan.

ik stootte op volgende 4 pedalen:
mxr carbon copy
tc flashback delay
ehx memory man hazarai
tc nova repeater

kunnen jullie me raad geven wat voor mij de beste optie zou zijn afgaande op wat ik vooropstel? heel erg bedankt!

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 15:04
Warme delay? Dan denk ik gewoon aan analoog. Analoog, modulatie, tap tempo? Deluxe Memory Man with Tap Tempo. Heb je de tap tempo niet nodig, dan de reguliere Deluxe Memory Man (die met tap tempo klinkt, naar mijn mening, toch ietsjes anders, iets vlakker en directer).

Overigens moet je jezelf eerst een beetje het onderscheid geven qua opties:
- wil je ècht analoog, of is een digitale emulatie van analoog ook prima? Is een tape delay ook prima? Of een rack unit? Moet het een pedaal zijn?
- Watvoor delays moet hij nabootsen / wil je? Tape delay, analoog? Digitaal? Dus qua sound.
- moet de delay een LFO hebben (dus een chorus/vibrato op de delay, om het maar zo te zeggen)
- in hoeverre is tap tempo belangrijk?
- wil je verschillende modes? Ping Pong? Reverse? etc.
- waarvoor wil je hem precies gebruiken?
- wat is je budget?

De pedalen die jij het opgenoemd zijn eigenlijk allemaal wel degelijk en ik heb ze allemaal gehad/geprobeerd, behalve de Flashback, omdat ik die sowieso gewoon niet zo boeiend vind qua sound. Daarentegen zijn het, naar mijn mening, allen niet echt fantastische delays. De beste ervan zou dan de tc Nova Delay zijn, niet de Repeater.

Eventuele andere opties:
- Deluxe Memory Man
- Deluxe Memory Man with Tap Tempo
- Line 6 Echo Park (geweldig ding, naast de shiteload aan tape delays, analoge delays, vintage digitale delays die ik heb heb ik nogsteeds deze)
- Skreddy Echo
- Malekko 616
- Strymon El Capistan
- Strymon Brigadier
- Strymon TimeLine (alles in één)
- tc electronic Nova Delay (niet de Repeater)
- Line 6 DL-4 (leuke klassieker, of je koopt eventueel een Line 6 M5 als Multi-FX en gebruikt daar de delays in, dan heb je ook nog extra dingen)

Meer kan ik eventueel nog wel aanraden, maar als je die vragen kan beantwoorden kunnen we wat gerichter kijken.

Venlonaer
10 maart 2012, 17:49
Vox Time Machine

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 18:03
Vox Time Machine
Mooi doordacht antwoord. Mooie beargumentatie ook. ;)
Anyways, naar mijn mening is dit een niet echt bijzondere unit. Die vintage mode, zelfs met de lo-fi vind ik niet echt al te boeiend. Althans, niet boeiend genoeg om door te kunnen gaan voor een degelijke analoge emulatie. Ik zeg niet dat het een slechte unit is, maar de keuzes die de TS in zijn openingspost aangaf vind ik dan nog boeiender.

tompie
10 maart 2012, 19:10
ik zou toch niet boven de 200 euro willen gaan. wat is precies het verschil tussen analoog en tape delay?

Mitch
10 maart 2012, 19:12
ik ben op zoek naar een goed delaypedaal, waarbij het voor mij enkel belangrijk is dat ik een mooie, warme sound krijg, en dat er eventueel tap-tempo op zit (makkelijk bedienbaar). verder liefst ook een praktisch pedaal, waar je toch wat verschillende kanten mee uit kan.

ik stootte op volgende 4 pedalen:
mxr carbon copy
tc flashback delay
ehx memory man hazarai
tc nova repeater

kunnen jullie me raad geven wat voor mij de beste optie zou zijn afgaande op wat ik vooropstel? heel erg bedankt!
De Carbon Copy is nu de vreemde eend in de bijt. Erg donkere repeats, die misschien goed voor de "mooie,warme sound" zorgen zoals je die wenst. Maar dat hangt ook af van de amp en hoeveel repeats je wil gebruiken.
De rest heeft tap tempo of strum tempo aan boord, zijn digitaal en hebben verschillende sounds aan boord. Daarvan vind ik de Flashback dan de prettigste qua klank. Op basis van het rijtje dat je noemt kun je eigenlijk niet goed zeggen wat voor jou de beste zou zijn, al is het in ieder geval zo dat de laatste drie je meer mogelijkheden geven.

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 19:37
ik zou toch niet boven de 200 euro willen gaan. wat is precies het verschil tussen analoog en tape delay?
Ligt er natuurlijk aan welke tape unit. Niet alle tapes klinken hetzelde. De ene is helder en de ander is weer wat meer wolkig met warme, donkere repeats. Een tape unit heeft fysiek een tape. Maar goed, voor €200,- kun je dan nog wel een Dynacord scoren (voor minder), maar andere merken zijn vaak al duurder.

Nu weten we eigenlijk nogsteeds niet wat je precies zoekt. Ik denk dat je met een warme delay dan meer op een analoge doelt, of een analog-gevoicte delay. De Carbon Copy is inderdaad erg donker en die hoor je ook eigenlijk niet echt duidelijk in een mix. In dat rijtje wat ik noemde staan een aantal goedkopere, maar het gros is toch wel rond de €200,- of er een beetje boven.

Ik heb zo het gevoel dat je het beste uit de voeten zou kunnen met een tc electronic Nova Delay. Je kunt dan van alles proberen qua kleuring, digitaal, analoog, tape en hij heeft tap tempo (en strum tempo), subdivisies, modulatie, trails functie (dus laten repeaten als je hem uitzet, zodat hij niet gelijk wegvalt) en een aantal presets. 't Blijft wel een goede delay voor de prijs. Anders kijken naar de Line 6 Echo Park. Heeft ook meerdere modes, maar elke mode heeft de optie om te kiezen tussen tape / digitaal / analoog. Ook heeft hij modulatie, tap tempo, een trails optie en gewoon een coole sound. Ik vind de analoge en tape voicings van dat pedaal nogsteeds erg prettig. Je hebt dat pedaal meestal tweedehands wel voor rond de €80,- / €100,-

tompie
10 maart 2012, 19:37
idd, de carbon copy vind ik n heel mooie sound. maar geen tap-tempo... ik heb toch de indruk dat dat iets zeer praktisch is. ik speel op een fender hot rod met een G&L asat. ik weet niet of dit je iets verder helpt? :)

tompie
10 maart 2012, 19:40
ja , ik ben nu vooral aan het twijfelen tussen de nova repeater en de mooie sound van de carbon copy. is de nova repeater zijn verschil in geld waard met de flashback delay van TC?

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 19:58
ik speel op een fender hot rod met een G&L asat. ik weet niet of dit je iets verder helpt? :)
Niet echt ... Je hebt nogsteeds niet aangeven naar watvoor sound je precies opzoek bent.


ja , ik ben nu vooral aan het twijfelen tussen de nova repeater en de mooie sound van de carbon copy. is de nova repeater zijn verschil in geld waard met de flashback delay van TC?
De Flashback is naar mijn mening een goedkopere delay in vergelijking tot de Repeater en de Nova Delay. De flashback heeft dan wel die Toneprints die je kunt uploaden, maar geen presets, minder opties, etc. Je kunt er wat minder geluiden uithalen dan bij de Repeater en de Nova Delay. Overigens zou ik ècht even kijken naar de Nova Delay. Scheelt niet zoveel in prijs met de Repeater. De Repeater is meer het goedkopere broertje van de Nova Delay. Overigens, je kunt de Nova Delay eigenlijk niet zo donker krijgen als de Carbon Copy en daarbij heb je dan tap tempo èn kun je de modulatie aanpassen, die bij de CC dus fixed is (kun je niet aanpassen).

tompie
10 maart 2012, 20:10
ik vind het nogal moeilijk om een precieze sound te omschrijven... ik zou graag een niet te heldere delay willen, iets meer naar het donkere, maar wel nog duidelijk hoorbaar binnen het geheel. wat coldplay bv doet qua delay, vind ik erg knap klinken... natuurlijk gebruiken zij het duurste materiaal, maar het is maar om een richting te geven... er mogen dus spacy toestanden bij zijn :)

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 20:59
Overigens, je kunt de Nova Delay eigenlijk niet zo donker krijgen als de Carbon Copy
Sorry, even mezelf quoten. Ik bedoelde 'net zo donker krijgen' - dus net zo donker als de Carbon Copy, of althans, erg donker.


ik vind het nogal moeilijk om een precieze sound te omschrijven... ik zou graag een niet te heldere delay willen, iets meer naar het donkere, maar wel nog duidelijk hoorbaar binnen het geheel. wat coldplay bv doet qua delay, vind ik erg knap klinken... natuurlijk gebruiken zij het duurste materiaal, maar het is maar om een richting te geven... er mogen dus spacy toestanden bij zijn :)
Welke era van Coldplay bedoel je? Welk album, dus? Oude Coldplay is dus gewoon een Deluxe Memory Man. ;) De eerste tip die ik je gaf. Johnny van Coldplay heeft ook erg lang een Line 6 DL-4 gebruikt, misschien nogsteeds. Een DL-4 kun je tegenwoordig wel makkelijk onder de €200,- vinden. Een Deluxe Memory Man verkoopt meestal voor rond de €225,- / €250,-
De DMM blijft wel m'n favo delay. Ik heb er twee en heb er door de jaren heen 4 gehad. Het blijft een prachtige klassieker. Helaas geen tap tempo, maar wel een prachtige analoge delay met modulatie.

Mitch
10 maart 2012, 21:18
Het voordeel van een donkere, ongedefinieerde delay als de Carbon Copy, dat je eigenlijk geen tap tempo nodig hebt. Het valt behoorlijk weg in de mix, dat hindert niet. Alleen als je met bijvoorbeeld twee of drie hard ingemixte, heldere repeats werkt en dus knalstrak met de drummer moet zijn, is tap tempo nodig in mijn ervaring. Daarbuiten: mwoh...
Als ik je verhaal lees lijkt het er op dat je meer een sferische delay wil, dus niet zo hard ingemixt. Coldplay is ook niet vaak zo strak op tempo, dat moet handmatig bij te regelen zijn. Maar Coldplay is zelden zo'n donkere delay als de Carbon Copy. Dan eerder een DMM inderdaad, of iets goedkoper en een beetje tussen CC en DMM in qua helderheid/donkerheid: AD9.

tompie
10 maart 2012, 21:40
hm ok, alvast bedankt! bedoel je met de AD9 die van Ibanez? En hoe moet ik de memory boy deluxe en de hazarai in dit plaatje zien?

Mitch
10 maart 2012, 22:09
AD9 is van Ibanez ja. Is ook een donkerder gevoicede analoge delay, maar niet zo (extreem) donker als de Carbon Copy. Memory Boy Deluxe is meer helder, maar zeker niet puntig of steriel of zo hoor. De Hazarai moet een alleskunner zijn en doet dat redelijk, maar waarom daar ooit in vredesnaam de naam Memory Man op terecht is gekomen.... alleen maar verwarrend. De Hazarai moet je in de lijn Line6 DL4/Boss DD20 zien van destijds, of nu de TC Nova repeater etc.
Maar ik zou nog maar even flink in Youtube duiken en daarna het testhok van de dichtst bijzijnde grote winkel, want als je nog niet zeker weet dat de AD9 van Ibanez is en je bent op zoek naar een delay... ;)

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 22:47
Het voordeel van een donkere, ongedefinieerde delay als de Carbon Copy, dat je eigenlijk geen tap tempo nodig hebt. Het valt behoorlijk weg in de mix, dat hindert niet. Alleen als je met bijvoorbeeld twee of drie hard ingemixte, heldere repeats werkt en dus knalstrak met de drummer moet zijn, is tap tempo nodig in mijn ervaring. Daarbuiten: mwoh...
Als ik je verhaal lees lijkt het er op dat je meer een sferische delay wil, dus niet zo hard ingemixt. Coldplay is ook niet vaak zo strak op tempo, dat moet handmatig bij te regelen zijn. Maar Coldplay is zelden zo'n donkere delay als de Carbon Copy. Dan eerder een DMM inderdaad, of iets goedkoper en een beetje tussen CC en DMM in qua helderheid/donkerheid: AD9.
Klopt, betreffende dat een sferische delay, vooral dus een korte, ook niet per sé strak hoeft te zijn, maar het is wèl handig als hij de delay voor meer wilt gebruiken dan een soort van reverb.

AD-9 is naar mijn mening eigenlijk bijna net zo donker als de Carbon Copy. Daarbij, die 'pretty delays' hebben naar mijn mening altijd een LFO, dus modulatie. De AD-9 is gewoon een donkere analoge delay.
Daarbij ben ik het ook eens: als je deze delays eigenlijk niet kent adviseer ik je ook om eens goed research te doen, zij het op YouTube of anders in een winkel.

Overigens wil ik je wèl corrigeren:
de Deluxe Memory Boy is niet de Deluxe Memory Man with Tap Tempo. Ik denk dat EHX dat ook inzag en daarom deze DMMwTT (Deluxe Memory Man with Tap Tempo) heeft uitgebracht. De Hazarai is gewoon een digitale delay die, naar mijn mening, echt absoluut niks te maken heeft met de Memory Man line.

mixing
10 maart 2012, 23:08
Misschien is de way huge aqua puss iets voor jou? is ook een analog delay. Deze worden weer gemaakt :) Ik heb de reissue zelf nog niet geprobeerd.

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 23:48
Misschien is de way huge aqua puss iets voor jou? is ook een analog delay. Deze worden weer gemaakt :) Ik heb de reissue zelf nog niet geprobeerd.
Beetje overhyped, naar mijn mening. Wel okay voor slapback, op langere settings wat minder boeiend. Overigens ook maar 300ms. Voor de rest gewoon niet echt een boeiend ding.

R.J
10 maart 2012, 23:53
Tsja, toch zou ik zeggen ga "iets" boven die 100 euro liggen.
Als je bij een winkel komt die diamond verkoopt, zeker de memory lane (heb zelf de M L Jr.) proberen :)

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 10:10
Tsja, toch zou ik zeggen ga "iets" boven die 100 euro liggen.
Als je bij een winkel komt die diamond verkoopt, zeker de memory lane (heb zelf de M L Jr.) proberen :)
Z'n budget is ongeveer €200,- ... maar een Memory Lane kost sowieso al rond de €450,- / €500,-
Ik heb hem ook gehad en toch, de Deluxe Memory Man was uiteindelijk genoeg, al is de voicing van de Memory Lane anders. Echt veel repeats kun je er helaas niet geheel uit halen voordat hij gaat oscilleren (hoe je hem ook instelt). Anyways, de Memory Lane Jr. is inderdaad wel een leuke optie, maar is voor de duidelijkheid wel gewoon digitaal. Voor de rest klinkt 'ie niet slecht.

mixing
11 maart 2012, 11:53
Beetje overhyped, naar mijn mening. Wel okay voor slapback, op langere settings wat minder boeiend. Overigens ook maar 300ms. Voor de rest gewoon niet echt een boeiend ding.

Dat kan wel een nadeel zijn ja, 300 ms.

Fuhgawz
11 maart 2012, 12:13
Dus je zoekt een warm klinkende delay, met tap tempo, waar je toch verschillende kanten mee uit kunt, voor minder dan 200 euro?

Ik denk dat de Deluxe Memory Boy dan wel een goede optie is: http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_deluxe_memory_boy.htm

Misschien is de Boss RE20 wel iets? Nét iets meer dan 200, maar misschien tweedehands te vinden?
http://www.thomann.de/nl/boss_re20_space_echo.htm

Of de Boss DD20, ook iets meer, maar veelzijdiger dan de RE20.
http://www.thomann.de/nl/boss_dd20_giga_delay.htm

Maar waarom is dit nou zo dringend?

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 13:09
De Deluxe Memory Boy is geen gekke optie, maar de RE-20 en DD-20 zijn eigenlijk weer heel anders. De RE-20 is een tape simulator en klinkt meer als een digitale delay met een 2 band EQ. De DD-20 is prima voor digital delays, maar analoog doet 'ie wat minder.

tompie
11 maart 2012, 15:45
hm alvast bedankt voor de vele reacties! tis dringend omdat ik er gauw eentje wil hebben :) ik ben al verschillende weken onafgebroken you tube aan het zien en ook al winkels afgeschuimd, dus de beslissing moet er stilletjes aan komen... de ad9 kende ik nochtans nog niet :) die pedaaltjes van boss.. ik weet t niet... klinken nogal plat vind ik?

tompie
11 maart 2012, 15:47
zowel hun oud werk als hun nieuw werk vind ik qua gitaarsound erg vet..

Outhis
11 maart 2012, 17:47
De Way Huge SupaPuss (http://www.musicradar.com/forum/showthread.php?t=103271&page=1)lijkt me ook wel aan je eisen voldoen.
Jammer dat het alleen nog niet zeker is of/en wanneer dit pedaal wordt uitgebracht. Filmpjes beloven in ieder geval veel goeds.

R.J
11 maart 2012, 18:31
Z'n budget is ongeveer €200,- ... maar een Memory Lane kost sowieso al rond de €450,- / €500,-
Ik heb hem ook gehad en toch, de Deluxe Memory Man was uiteindelijk genoeg, al is de voicing van de Memory Lane anders. Echt veel repeats kun je er helaas niet geheel uit halen voordat hij gaat oscilleren (hoe je hem ook instelt). Anyways, de Memory Lane Jr. is inderdaad wel een leuke optie, maar is voor de duidelijkheid wel gewoon digitaal. Voor de rest klinkt 'ie niet slecht.

de JR is inderdaad een digitale chip in een verder analoog circuit, en voor 't geld, mijne was iets van 280?, vind ik het een super pedaaltje.

Anders mxr carbon copy :)

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 19:01
de JR is inderdaad een digitale chip in een verder analoog circuit, en voor 't geld, mijne was iets van 280?, vind ik het een super pedaaltje.
Sorry, maar voor €280,- heb je echt betere delays ... Maar goed, to each his own.

Mitch
11 maart 2012, 19:28
Dan kunnen we ook de MP Deep blue Delay wel aanraden :seriousf:

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 19:45
Dan kunnen we ook de MP Deep blue Delay wel aanraden :seriousf:
Dear lord, haha! :D

BasHermus
13 maart 2012, 10:52
Heb ook al te veel delay-pedaaltjes gehad (en de meesten zijn ook alweer weg).

Tap tempo kan handig zijn, maar is voor mij uiteindelijk nooit de doorslag geweest. Inmiddels zijn alle pedalen die ik heb gehad met tap-tempo bij mij weer verdwenen.

Delay pedalen die ik tot nu toe heb gebruikt:
-Ibanez EM5 Echo Machine
Deze doe ik echt nooit meer weg. Voor mij de best klinkende delay. Hij is digitaal, maar de delays gaan door een TubeScreamer achtig circuitje alvorens toegevoegd te worden aam je oorspronkelijke signaal (dus je oorspronkelijke signaal wordt niet aangetast).
Mooie warme organische delay, waarbij de repeats steeds meer vervormt worden.

-Line6 EchoPark
Leuk pedaaltje. Vooral de swell stand (Boss Slow Gear copy) was erg leuk.
Weggedaan omdat de delays niet inspireerden (of te clean, of simpelweg dof), maar vooral omdat ik de gratis bak ruis die de pedaal produceerde irritant vond.
De deur uit gedaan.

-Akai headrush II
Veelzijdige pedaal. Erg leuk speelgoed als je 5 versterkers hebt. Het delay geluid was toch te vlak naar mijn smaak.
De deur uit gedaan.

-Empress delay
Nog meer mogelijkheden. Eigenlijk teveel mogelijkheden. Geluid ook wat vlak (ik ben blijkbaar allergisch voor delays die digitaal "donker" gemaakt worden, in tegenstelling tot de Echo Machine die een digitale delay dmv een analoog circuitje donker maakt).
De deur uit gedaan.

-Malekko Ekko616
Lekkere analoge delay, die redelijk goed te tweaken is.
Deze lijkt waarschijnlijk nog het meeste op de Carbon Copy (welke ik nooit geprobeerd heb).
Mooie delay klank (hoewel ik de Ibanez nog steeds mooier vind). Heeft de bijkomende fun dat hij, in combinatie met Malekko tremolo pedaal in de effects loop van mijn amp, een heerlijke oscilatie en controleerbare feedback genereert (oftwel met je gitaar te sturen takkeherrie).
De heb ik nog steeds.

Ook nog gehad, delays van Zoom, Boss, Marshall. Kan me van deze weinig meer herinneren, behalve dat ze snel weer zijn weggedaan.


Pedalen die ik nog een keer wil uitproberen:
-Earthquaker Devices dispatch master (http://www.earthquakerdevices.com/devices/dispatchmaster.htm)
-Earthquaker Devices Rainbow machine (http://www.earthquakerdevices.com/devices/rainbowmachine.htm)

Buzzel
13 maart 2012, 10:59
Heb ook al te veel delay-pedaaltjes gehad (en de meesten zijn ook alweer weg).

Tap tempo kan handig zijn, maar is voor mij uiteindelijk nooit de doorslag geweest. Inmiddels zijn alle pedalen die ik heb gehad met tap-tempo bij mij weer verdwenen.

Delay pedalen die ik tot nu toe heb gebruikt:
-Ibanez EM5 Echo Machine
Deze doe ik echt nooit meer weg. Voor mij de best klinkende delay. Hij is digitaal, maar de delays gaan door een TubeScreamer achtig circuitje alvorens toegevoegd te worden aam je oorspronkelijke signaal (dus je oorspronkelijke signaal wordt niet aangetast).
Mooie warme organische delay, waarbij de repeats steeds meer vervormt worden.

-Line6 EchoPark
Leuk pedaaltje. Vooral de swell stand (Boss Slow Gear copy) was erg leuk.
Weggedaan omdat de delays niet inspireerden (of te clean, of simpelweg dof), maar vooral omdat ik de gratis bak ruis die de pedaal produceerde irritant vond.
De deur uit gedaan.

-Akai headrush II
Veelzijdige pedaal. Erg leuk speelgoed als je 5 versterkers hebt. Het delay geluid was toch te vlak naar mijn smaak.
De deur uit gedaan.

-Empress delay
Nog meer mogelijkheden. Eigenlijk teveel mogelijkheden. Geluid ook wat vlak (ik ben blijkbaar allergisch voor delays die digitaal "donker" gemaakt worden, in tegenstelling tot de Echo Machine die een digitale delay dmv een analoog circuitje donker maakt).
De deur uit gedaan.

-Malekko Ekko616
Lekkere analoge delay, die redelijk goed te tweaken is.
Deze lijkt waarschijnlijk nog het meeste op de Carbon Copy (welke ik nooit geprobeerd heb).
Mooie delay klank (hoewel ik de Ibanez nog steeds mooier vind). Heeft de bijkomende fun dat hij, in combinatie met Malekko tremolo pedaal in de effects loop van mijn amp, een heerlijke oscilatie en controleerbare feedback genereert (oftwel met je gitaar te sturen takkeherrie).
De heb ik nog steeds.

Ook nog gehad, delays van Zoom, Boss, Marshall. Kan me van deze weinig meer herinneren, behalve dat ze snel weer zijn weggedaan.


Pedalen die ik nog een keer wil uitproberen:
-Earthquaker Devices dispatch master (http://www.earthquakerdevices.com/devices/dispatchmaster.htm)
-Earthquaker Devices Rainbow machine (http://www.earthquakerdevices.com/devices/rainbowmachine.htm)

Duidelijk verhaal!

De malekko (heb ik zelf) is toch wat minder duister dan de carbon copy, die ik zelf te duister vind. Verder zijn het wel 2 concurrerende pedaaltjes. Ik vind de modulatie op de malekko alleen op de heel milde standen bruikbaar.

Ik heb ook wel eens de aqua puss geprobeerd, maar dat vond ik niks aan. Idd zoals eerder gezegd een goede slapback, maar verder een no go.

driftkop
13 maart 2012, 22:46
En, je keuze al gemaakt? Of was het uiteindelijk niet zo dringend?

onrust nv
14 maart 2012, 17:42
En hoe moet ik de memory boy deluxe in dit plaatje zien?

Die kan ik je zeker aanraden daar zit een effect send/return voor de delays. Dus dan kan je met een octaver of een EQ je delays kleuren, en als je in een wilde bui ben een envelope follower zoals de Q-tron, Ibanez AF-9, docter Q of een wah op je delay zetten. Kan je van die kwakende delays maken. Daarnaast zit er nog een CV ingang in voor expressie.

tompie
1 april 2012, 08:33
ik ben uiteindelijk gegaan voor de tc nova repeater! gekocht voor een koopje op tweedehands!

Mitch
1 april 2012, 12:03
Uiteindelijk is de prijs toch de doorsalggevende factor :D Been there, done that, sold the item later on...
Nee, gefeliciteerd, is een goed ding.

guitarkid
2 april 2012, 17:51
ik ben uiteindelijk gegaan voor de tc nova repeater! gekocht voor een koopje op tweedehands!

Spit ik bewust dit hele topic door om niet de mist in te gaan met een al gedaan advies, hoewel hij wel even genoemd werd (de Nova Repeater, heb 'm zelf en bevalt erg goed), heb je die dus gekocht! M.i. een slimme zet, veel delay-types, tap-en strumfunctie, modulatie en de keuze om de delay te laten uitklinken of niet bij uitzetten.
Enige wat ik wat minder vind werken is de tap met hele korte delay-tijd. Dan mist hij vaak de tweede "tap" en krijg je dus een langere delay dan je wilt.

EBOUE
8 april 2012, 09:45
Met de Akai Headrush E2 kon ik in het begin niet zo mijn draai krijgen. Ik klooide wat met de knopjes en toch kreeg ik vergelijkbare gevoelens, waardoor ik ook bijna geneigd was om 'm de deur uit te gooien. Je moet 'm een beetje door krijgen, wennen aan het pedaal en dan plots 'klopt' het. Ik heb hem nu inmiddels vijf jaar misschien, kan 'm zeer goed instellen en gebruiken. Tegelijk heb ik'm al een paar keer naast andere pedalen gehad, maar ze halen het toch niet bij 'm.