PDA

View Full Version : "Bandje"



Br@mbo
7 juni 2003, 17:11
let vooral op de aanhalingstekens :)

Ik heb dus een 'bandje' ahum met een drummer , toetsenist , gitarist en zanger ( die ook paar akkoordjes kan rammen) we beginnen pas , drummer is heel ervaren , toetsenist ook en gitarist ( ik ) is nog beginner

Toch zouden we graag al paar liedjes spelen, heeft iemand suggesties ??

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 17:12
liquid tension experiment - paradigm shift

liquid tension experiment - 3 minute warning part 4

.....


edit: waarom geef je geen stijl aan, en waarom heb je geen bassist

Negative K3 fan
7 juni 2003, 17:13
hahahaha BLINK en NIRVANA

Wilson
7 juni 2003, 17:15
dandy warhols

vrij simpel gitaarspel, en een keyboard

lupoloco
7 juni 2003, 17:15
jet to jet van alcatrazz is lekker om te spelen

G2G
7 juni 2003, 17:18
Wild thing...Mwhoewahahaha

Caio

Br@mbo
7 juni 2003, 17:23
ja , hee wild thing is chille jahaaaa :D
we willen beetje vanalles spelen, de folk en countryachtige dingen zing ik , de rock zingt de zanger dusja

we hebben geen bassist omdat we gewoon een vriendengroepke zijn , die graag muziek willen maken zonder verdere plannen ( wel schooloptredens e.d) en we niemand kennen die bast

G2G
7 juni 2003, 17:25
speel dan seven nation army, dan heb je nauwelijks een bassist nodig, en het is nog makkelijk ook!

Anders Destium
7 juni 2003, 18:47
Je moet wel de topics in de goede afdeling zetten :razz:

Iets over powerchords hoort bij speeltechnieken, en dit bij bands/artiesten oid...

Makkelijk te spelen:

Nummers van the Offspring
Nirvana
Greenday
nog wat van dit soort bandjes....

kokteejl
7 juni 2003, 19:02
welke genre wil je eigelijk spelen? gewone rock ofzo? zz top, led zeppelin, angry cockroaches?

Br@mbo
7 juni 2003, 19:16
ja , hee wild thing is chille jahaaaa :D
we willen beetje vanalles spelen, de folk en countryachtige dingen zing ik , de rock zingt de zanger dusja
we hebben geen bassist omdat we gewoon een vriendengroepke zijn , die graag muziek willen maken zonder verdere plannen ( wel schooloptredens e.d) en we niemand kennen die bast

kokteejl
7 juni 2003, 19:26
oh john wayne hehe met texas funerals...maar daar komt amper gitaar in voor, of je hoort ze nauwelijks ;) (das dus een beetje country eh)
of the blasters met dark night (heeft iemand al door dat dit soundtracks zijn?)
wat je ook kan doen is ACDC (highway to hell), bloodhound gang (ken je wel eh? ballad of chasey lane, vagina song, fire water burn),
errr...
the cardigans met my favourite game ofzo, of de fun lovin' criminals (das goeie sfeermuziek ,vind ek, vooral bump, loco en scooby snacks)
die laatste groepen zijn misschien wel minder bekend bij het oudere volk...

ik zit zelf niet in een band ofzo maar kheb een paar liedjes gehoord van 'verre' vrienden en die speelden (lees coverden) allemaal die café/meeroep liedjes, zoals die 'boeleeuhboeleeeeeeeeeeeuh' of born to be wild ofzo...najah je ziet maar wat je ligt eh

Kitaarhiero
8 juni 2003, 12:17
speel dan seven nation army, dan heb je nauwelijks een bassist nodig, en het is nog makkelijk ook!

Ik speel die meestal in de open-g stemming... ik weet niet of men zin heeft om voor dat nummer de gitaren anders te stemmen...

Oude rock 'n Roll nummers zijn erg geschikt voor een piano+gitaar en drums bezetting, zoals Johnny B. Goode, Luccile, Blue Suede shoes etc.

Het gebrek aan een bassist is bij jullie niet eens zo'n groot probleem want jullie hebben een toetsenist die beschikking heeft over dezelfde lage frequenties als een basgitarist.
Als je toetsenist een split-functie op z'n keyboard heeft kan hij zelfs "bas(gitaar)" en keyboard tegelijk spelen.

vatrucci
19 oktober 2003, 22:42
fight 4 your rights van de beasty boys en song 2 van blur of love like blood van killing joke

hellogoodbye
20 oktober 2003, 10:01
drummer is heel ervaren , toetsenist ook
En dan kunnen jullie nog geeneens zelf verzinnen wat jullie willen spelen...? Vreemde vraag... Luisteren jullie wel eens naar muziek, dan...?
Ik heb nog nooit van een bandje gehoord dat niet wist wat ze moesten spelen... Waarom vormen jullie dan een bandje? Jullie zijn toch allemaal ERGENS door geďnspireerd, zowel om een instrument te gaan bespelen én om een band te vormen...? Of doen jullie alles alleen maar vanwege de groupies...?

Speel gewoon wat je leuk vind! Maakt geen reet uit of het origineel wel of niet gitaren of wat dan ook heeft. Het is juist veel leuker om nummers van anderen te spelen met een een totaal andere samenstelling: dan ben je nog een beetje creatief bezig ook... Met een beetje mazzel...

Harry
20 oktober 2003, 10:31
zoals die 'boeleeuhboeleeeeeeeeeeeuh'



:lol: :lol: Woolly Bully bedoel je? die kan ik echt niet meer horen......


en voor Br@mbo; gewoon spelen wat je zelf leuk vindt lijkt me het beste werken. Kijk gewoon wat je wel en niet kan en zoek daar nummers bij.....

Hempo
20 oktober 2003, 11:45
mijn eerste bandnummers waren:
Kiss me van Sixpence none the richer ?? ofzo
Let it rain van Amanda Marshall
Ilse de Lange stuff
en toen kwamen wat RHCP liedjes.
Inmiddels ben ik wel vooruitgegaan hoor :) maar dat vond ik toen echt vet :-D

pimmetje
20 oktober 2003, 12:05
Folk en country achtige dingen en wat rock erbij....??

HAYSEED DIXIE - Tribute to AC/DC

AC/DC covers op hillbilly-wijze... maar niet lullig gedaan... echt goed.

Distance
22 oktober 2003, 17:05
Breakfast At Tiffany's is de standaard instapper...

U2 heeft ook wat nummers die snel te spelen zijn