PDA

View Full Version : Xotic BB preamp plus VS Blackstar HT Dual



RedBuell
9 maart 2012, 16:00
Ik ben op zoek naar een distortion/boost pedaal met 2 kanalen die ik kan gebruiken om mijn 5150II wat te boosten en of strakker te laten klinken en die als stand alone distortion met (rhythem en lead) kan werken op een cleane amp op een moment dat ik geen gebruik maak van mijn 5150II.

Ik heb eens de BB preamp geprobeerd over mijn 5150II en was er erg over te spreken, alleen was dit het gewone model en niet de plus die 2 kanalen heeft. Hij kon boosten, hij kon mijn geluid net wat strakker maken maar hij kon op het cleane kanaal ook lekker klinken als distortion, het lijkt mij dat de BB plus dan is wat ik zoek. DE HT dual lijkt me een soort gelijk pedaal, weliswaar met een buisje erin, maar een stukje goedkoper dan de BB plus. Ik vraag me af welke het meest in de richting komt van mijn wensen. Het is namelijk een beetje lastig om een zaak te vinden die ze beiden verkoopt zodat ik kan testen.

Muziek stijlen: AC/DC tot queens of the stone age en wat harder, ik heb eventueel nog een bad monkey om extra te boosten als ik over een cleane amp moet spelen.
Budget: +/- € 200,-

peter_heijnen
10 maart 2012, 10:04
Het is namelijk een beetje lastig om een zaak te vinden die ze beiden verkoopt zodat ik kan testen.

Soundplaza heeft/had ze allebei.

Ik heb de bb plus en vind die fantastisch, de blackstar heb ik geprobeerd en is iets heel anders m.i.. Ik gebruik de plus als standalone od op een cleane amp en je kan er alle kanten mee op: cl/cl boost/od/od boost. Ik gebruik de A kant (=plus) als od en de B kant (=bb) om te boosten.

Als je voor de plus kiest wees dan geduldig tot er een tweedehands voorbij komt, ikzelf had wel erg veel geluk voor 130 euri.

Andere optie : dirk_hendrik two_overdrive: rat en ts in een behuizing, is mss zelfs iets geschikter dan de plus voor jouw smaak.

steph
10 maart 2012, 13:01
Het beste bakkie vindt ik de BB custom midboost, kan veel minder dan de BBplus maar wel net zo duur :-(
HT is imho niet vergelijkbaar.
Rat is toch wel weer wat anders, maar misschien wel weer jouw ding