PDA

View Full Version : Verlies signaal Marshall jcm 900



Rory-214
8 maart 2012, 23:14
hallo!
ik heb een marshall jcm 900 top en nou verliest deze steeds signaal(ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen) maar als ik aan het spelen ben valt steeds het geluid weg, en dan hoor ik het alleen nog heel zacht.
nou neem ik aan dat dit aan mijn input ligt want als ik daar een beetje mee rommel doet hij het wel weer.
zal dit het probleem zijn en zoja is zo'n input makkelijk te vervangen?

Agent_Smith
8 maart 2012, 23:35
Vaak ligt een dergelijk euvel aan de effectloop. De contacten raken vervuild.
Begin eens met het doorverbinden van de send en de return op het moment dat het probleem er is.

Rory-214
8 maart 2012, 23:54
ligt dat aan de fx loop? dat lijkt me niet, toch? want als ik mijn kabel direct van mijn gitaar naar mijn amp doeen dan de kabel in de input doe dan valt hij steeds weg, behalve als ik er druk op uitoefen.
ik zal het zo in iedergeval wel even proberen.

edit: ik heb het net geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

cluseau
9 maart 2012, 00:03
ligt dat aan de fx loop?

Is niet zo'n gekke gedachte hoor, dit komt heel veel voor. Maar als je door lichte druk op de inputjack het probleem kan beinvloeden is de kans groot dat je chassisdeel los in de print zit. Alle knoppen eraf, potmeters en jack's losmaken, printje lichten en solderen.

Rory-214
9 maart 2012, 00:07
hmm..
dan ga ik hem morgen eens uit elkaar schroeven en dan eens kijken of het los zit.

Agent_Smith
9 maart 2012, 10:40
Vuile FX-loop komt vaker voor dan een losse/defecte input en is bovendien heel snel getest. Vandaar mijn opmerking: begin daar eens mee. Zou vervelend zijn als je je halve versterker overhoop haalt en achteraf blijkt het dat te zijn.

Maar goed, dat is het dus niet. Zoals Cluseau zegt: knoppen en potmeters losschroeven en de voorste print eruit halen. Succes.

Jasper.
9 maart 2012, 10:44
Knoppen en potmeters losschroeven gaat zo makkelijk nog niet. Tenminste bij mijn JCM900 durfde ik het niet helemaal aan.
Word het geluid ook erg fizzy als het volume naar beneden gaat? Ik heb wat vergelijkbaars gehad, en bij mij lag het aan de 50/100watt switch.

Rory-214
9 maart 2012, 12:57
ja het geluid wordt ook erg vreemd, ik weet niet hoe ik dat moet beschrijven
ik ga vanmiddag eens even kijken.

2550
9 maart 2012, 20:15
Ik had bij een jcm900 een gebroken soldering bij de gainpotmeter en jcm 900 is erg makenlijk uit elkaar te halen <10min heb je de print er uit wel een bithouder nodig voor de schroefjes liefst zo een flex schroevendraaier...