PDA

View Full Version : Fender Mustang III - ordenen van presets



RullyRulez
8 maart 2012, 15:05
Ik heb een tijdje geleden een Fender Mustang III gekocht en ben er zeer tevreden mee.
(dus please hier geen discussie tussen tube en model fanaten!).

Er zitten heel veel mooie presets op en een aantal die ik niet zo bruikbaar vind. Maar die kan ik tweaken, veranderen of er andere voor in de plaats zetten (Fender Fuse).

Ik vind het alleen nu een "puinhoop" hoe ze alle 100 georganiseerd zijn, en vroeg me af hoe jullie (Mustang III/IV/V bezitters) ze ordenen, zodat er makkelijk doorheen te bladeren is (eventueel met de optionele 4 button footswitch)?

Ik zat zelf te denken om ze bijvoorbeeld een beetje in "BANKS" te ordenen (per10), bijvoorbeeld:


0-9 Clean sounds
10-19 Licht distorted/gain/drive sounds
20-29 Lead sounds
30-41 "kale" amps sounds (zeg maar wat nu de default 88-99 zijn)
42-49 ???
50-59 style (bijvoorbeeld blues, rocknroll, metal, folk)
60-79 Songs/Bands

80-99 "empty" om af en toe nieuwe te downloaden of zelf presets te maken en te proberen....

Het voordeel hiervan is dat je dan met "BANK" op de footswitch makkelijk tussen de verschillende groepen kan schakelen.

Een paar vraagjes:

1) Hoe doen jullie dat?
2) Wat voor soort default presets gebruiken jullie zo al veel (favorieten?)
3) Welke vinden jullie "bagger"?
4) Welke zijn aanraders om te downloaden?
5) hebben jullie zelf leuke presets kunnen maken?

kidrock
9 maart 2012, 05:23
Ik gebruik de MIII op het moment alleen als oefenversterker voor thuis en daarbij gebruik ik een 10 tal presets die ik gemaakt hebt en/of ge-tweaked hebt van bestande presets.

Als ik de amp in band verband zou gebruiken, dan zou ik de presets rangschikken op volgorde van nummers binnen een set.

Dus oplopend naast elkaar. Een voorbeeld zou kunnen zijn:

00=clean 01=crunch 02=lead
03=clean+delay 04=crunch+delay 05=lead
enz... enz...

Ik heb toentertijd ook de 2de pedaal erbij gekocht waardoor je de afzonderlijke FX aan/uit kunt trappen. Dit maakt het wat eenvoudiger en zo voorkom je dat je veel dubbele presets hoeft te maken, want dan kun je bijv. met 1 preset meerdere nummers spelen.

Over het zelf maken van presets... ik heb veel gebruik gemaakt van de "kale" amp sounds als basis en dan verder naar eigen smaak getweaked.
Veel van de presets die op de Fender site staan zijn door allerlei verschillende mensen gemaakt. Met ieder een andere gitaar en een eigen smaak, waardoor het vaak niet super klinkt met je eigen spullen. Ik ben dan vaak sneller klaar als ik de "kale" presets pak als start punt.