PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht



Chantal78
8 maart 2012, 14:16
Nou, het moest er eens van komen en vandaag was het zover. Mijn Aldi gitaartje heeft ruim baan moeten maken voor een echte gitaar. Lang gewikt en gewogen, dit forum bezocht en nog niks wijzer geworden want zoveel mensen, zoveel wensen. Maar het is gelukt hoor. Vanaf het moment dat ik erop hoorde spelen in de winkel begon mijn hart al sneller te kloppen en toen ik hem zelf mocht uitproberen was 'ie er: de klik. Ik wist meteen dat ik mijn maatje had gevonden:

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/seagull_29549.jpg

Het is de Seagull S6 Coastline Spruce geworden. In elk geval een massief bovenblad (volgens de verkoper geheel massief, maar dat vind ik op internet niet terug) en een heerlijk geluid. Er lag net een nieuwe set Elixir nanoweb light snaren op, dus ik kan even mijn hart ophalen. Wat een verschil met mijn Clifton van de Aldi. Daar heb ik op leren spelen dus ik zal hem zeker bewaren en af en toe nog eens bespelen, maar waarschijnlijk niet meer zo vaak.

Gelijk een standaard, clip-on tuner, capo, gigbag en mooie strap van Levy's erbij gekocht.

http://altomusic.com/shop/images/product/MPD2027-a15906e672e8bfa20f28f6ee49a56a3c.jpg

Kortom: ik ben héél gelukkig vandaag :)

Gerth
8 maart 2012, 14:21
Proficiat, heb ook een klein Seagull-verleden... met alles uit die canadese fabrieken kan je bijna nooit verkeerd zijn, en het is idd een massief bovenblad, de rest is naar mijn bescheiden mening gelamineerd, maar met zo een goeie gitaar zal dat je wel worst wezen :-).

Ik had een tweedehands S6 en Performer, telkens een ceder-bovenblad; iets warmer en minder sprankelend. Toen was ik er blij mee maar ik denk toch dat ik nu ook voor den (spruce) zou gaan; dat "rinkelt" toch nét iets meer.

Muzieknono
8 maart 2012, 15:19
Helemaal top en zoals je al aangaf, de klik is er en dat is de beste motivatie die je kunt hebben.
Je aldi gitaartje bewaren voor kamperen en al dat soort zaken.
Met een seagull zit je zeker goed.
Kan me overigens scheel ergeren aan die ... verkopers die mensen dus maar wat op de mouw spelden, hij is niet geheel massief.
Hieronder de spec's;

Top : Select Pressure Tested Solid Spruce

Back & Sides : Canadian Wild Cherry

Neck : Silver Leaf Maple Integrated Set Neck

Fingerboard & Bridge : Rosewood

Nut & Saddle : Compensated Tusq® by Graphtech

Truss Rod : Double Function

Finish : Semi-Gloss Custom Polished Finish

Als het solid is staat het erbij, doet verder overigens niets af aan de kwaliteit van je gitaar, maar wilde het wel even kwijt.
Mvgr. Dirk Jan :B

Chantal78
8 maart 2012, 16:30
Ja, ik heb in de winkel niets gezegd maar dat 'ie niet volledig massief is, wist ik. Dat is voor die prijs ook bijna niet mogelijk.

Braindead
8 maart 2012, 17:17
Mooie gitaar en maak je over dat gelamineerde maar geen zorgen. Het bovenblad is verreweg het meest belangrijk voor een goede sound. De rest speelt wel mee maar voor een kleiner deel. Desalniettemin natuurlijk (al dan niet bewust) misleiding door de verkoper.

Chantal78
8 maart 2012, 17:20
Maak ik me inderdaad ook geen zorgen over. Ik ga er niet vanuit dat hij me heeft willen misleiden. Misschien dacht ie dat de gitaar echt volledig massief is ;-)

Muzieknono
8 maart 2012, 18:25
In dat geval is het een verkoper zonder kennis van zaken en zou het mij dus te denken geven als er eens iets aan mijn gitaar gedaan moet worden, brrrrr.
Mvgr. Dirk Jan :B

Plant
8 maart 2012, 18:55
Proficiat, heb ook een klein Seagull-verleden... met alles uit die canadese fabrieken kan je bijna nooit verkeerd zijn, en het is idd een massief bovenblad, de rest is naar mijn bescheiden mening gelamineerd, maar met zo een goeie gitaar zal dat je wel worst wezen :-).

Ik had een tweedehands S6 en Performer, telkens een ceder-bovenblad; iets warmer en minder sprankelend. Toen was ik er blij mee maar ik denk toch dat ik nu ook voor den (spruce) zou gaan; dat "rinkelt" toch nét iets meer.

Fraaie gitaar! Je hoort veel goeds over Seagull. Zelf heb ik een tijdje een Garrison G30 met ceder bovenblad gehad, die gitaren kwamen uit dezelfde stal (kwamen, want Garrison is opgekocht door Gibson). Net als Gerth ben ik meer van de sparrehout bovenbladen vanwege de klank. Maar dat is een smaakkwestie. Met deze Seagull kun je jáááren vooruit.

Chantal78
8 maart 2012, 20:47
Deze is ook met sparrenhouten bovenblad ;)

Jordy920
8 maart 2012, 20:56
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Chantal!
Ik ben zelf sinds een paar weken in het bezit van een Seagull Entourage Rustic!
Wel met een ceder bovenblad! Die klank stond mij net iets meer aan.. maar dat zal natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Ik vind het fantastische gitaren die Seagull's
Veel plezier ermee!

Groetjes

Braindead
8 maart 2012, 21:08
Gelukkig was je zelf zo slim om van te voren de specs op te zoeken. Never trust a salesman :D

Zelf heb ik trouwens een Takamine waarvan ook alleen het bovenblad massief (Spruce) is met flamed maple back en sides. Er zijn er ook genoeg die niet van maple/esdoorn houden maar ik vind het wel lekker helder. Wat ik trouwens wel vaag vind is dat ze er niet bij vermelden wat het andere hout dan is als het niet massief is.

Rizz
8 maart 2012, 21:21
Wat ik trouwens wel vaag vind is dat ze er niet bij vermelden wat het andere hout dan is als het niet massief is.

Vaak wel hetzelfde, maar het is goedkoper om meerdere dunne plankjes tegen elkaar te lijmen dan een dikker, echt volwaardig instrumentwaardig stuk hout in te kopen.. Het mooiste stuk aan de buitenkant en wat mindere aan de binnenkant

Oh, en Chantal: Gefeliciteerd!

Chantal78
8 maart 2012, 22:24
Bedankt allemaal :) Echt leuk die reacties!

Ik ben echt zo blij als een kind. Ik vind de afwerking ook zo mooi; die zijdeglans en dan die hele lichtgekleurde bies rondom de gitaar. 't Is gewoon allemaal net even anders, Hoogglans is ook mooi, maar dit spreekt me nog meer aan. Overigens is het bovenblad donkerder van kleur dan op de foto. Maar goed, da's allemaal uiterlijk. De klank is erg mooi en zal hopelijk alleen maar nog mooier worden!

De strap ben ik ook heel blij mee. Soms ben ik echt een meisje-meisje, maar de meeste straps zijn niet echt vrouwelijk (denk je een mooie met bloemen te vinden, staan er ook nog schedels op). Deze is rood met vlinders en goudgele accenten. Helemaal mijn ding en hij kleurt nog mooi met het kersenhout van de zij- en achterkant ook.

Had ik al gezegd dat ik erg blij ben? :P

Gerth
9 maart 2012, 11:12
Heel aanstekelijk hoe je zo open jouw oprecht geluk met ons deelt, waarvoor dank!

Da's trouwens het gevoel dat we moeten proberen vasthouden elke keer dat we ons instrument ter hande nemen, anders wordt het een sleur zoals al zovele dingen in ons leven...