PDA

View Full Version : Chriselijke bandleden gezocht



Jesse
7 juni 2003, 14:34
Hallo

Ik ben op zoek naar andere christenen die muziek maken helemaal top vinden.

Ik wil een rock/pop bandje beginnen, en ik wil graag zowel seculiere als christelijke muziek maken.

Ik speel zelf elektrische gitaar. Ik zoek andere muzikanten die veel motivatie hebben en een nog niet zo hoog niveau, like me :lol:

In de leeftijd 16-19 (ongeveer natuurlijk..)

Ik hoor het wel, email me evt. op jesse@joxx.nl

Ciao

Jesse

TB
7 juni 2003, 21:28
lijkt me wel wat, ik speel ook elektrische gitaar en ben 16 jaar.
waar kom je vandaan?

The_Cure
7 juni 2003, 22:44
lijkt me wel wat, ik speel ook elektrische gitaar en ben 16 jaar.
waar kom je vandaan?

gokje....


Aalsmeer :lol: :lol: beetje ver fietsen ey :lol:

waarom ga je niet bij Ellie in de band, hahahahahahahaha //sorry

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 22:50
http://www.av1611.org/crock/crockids.html

Sorry dat ik dit post hoor... maar waarom moeten het persé christenen zijn? Zelf ben ik atheïst maar ik speel toetsen bij 2 koren in 2 verschillende (katholieke) kerken en veel van de koorleden hebben ook geen geloof. Als ze dan plezier hebben in het maken van die muziek is het toch goed? Waarom moet je daar christen voor zijn? Ik heb plezier in het spelen van die muziek en dat is toch de enige voorwaarde om het te blijven spelen, eigenlijk?

conclusie: onderbouw eens waarom je uitsluitend christelijke mensen zoekt.

P.S ik ben niet geïnteresseerd om in je band te spelen

SiNiSTRaL
7 juni 2003, 23:00
hallo,
ik ben patrick 16 jaar oud, nieuw-hollands gereformeerd en ik wil graag via mijn hobby: de muziek het woord van de koning verspreiden onder de jeugd, ik heb een zwarte gitaar met de benaming 'explorer gothic'
ik luister naar: metallica, children of bodom, christbasher, finntroll en black/death metal, heb lang haar (bijna) en loop veel in het zwart, heb een tatoo 'fuck your god' op mijn voorhoofd en luister ook white metal (coole andere bands die het woord van de here vertolken) lijkt dit je wat, stuur me dan een mailtje

xystus
7 juni 2003, 23:01
hallo,
ik ben patrick 16 jaar oud, nieuw-hollands gereformeerd en ik wil graag via mijn hobby: de muziek het woord van de koning verspreiden onder de jeugd, ik heb een zwarte gitaar met de benaming 'explorer gothic'
ik luister naar: metallica, children of bodom, christbasher, finntroll en black/death metal, heb lang haar (bijna) en loop veel in het zwart, heb een tatoo 'fuck your god' op mijn voorhoofd en luister ook white metal (coole andere bands die het woord van de here vertolken) lijkt dit je wat, stuur me dan een mailtje

.... :lol:

... BWAHAHAHAHAAAA :D :-D

FNaRK
7 juni 2003, 23:03
Jij boefje :-D :-D

SiNiSTRaL
7 juni 2003, 23:11
:D...
hmz, volgens mij bestaat de band christbasher helemaal niet....maarja...en behalve dat van dat 'nieuw hollands gereformeerd en via muziek gods woord blabla en white metal' was alles wel waar

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 23:28
stel je eens een serieuze vraag... is er nog iemand die de boel komt verneuken

bert k
7 juni 2003, 23:42
Volgens mij mag Sinaspril helemaal niet in een christelijk bandje van Satan

Jesse
7 juni 2003, 23:44
http://www.av1611.org/crock/crockids.html

Sorry dat ik dit post hoor... maar waarom moeten het persé christenen zijn? Zelf ben ik atheïst maar ik speel toetsen bij 2 koren in 2 verschillende (katholieke) kerken en veel van de koorleden hebben ook geen geloof. Als ze dan plezier hebben in het maken van die muziek is het toch goed? Waarom moet je daar christen voor zijn? Ik heb plezier in het spelen van die muziek en dat is toch de enige voorwaarde om het te blijven spelen, eigenlijk?

conclusie: onderbouw eens waarom je uitsluitend christelijke mensen zoekt.

P.S ik ben niet geïnteresseerd om in je band te spelen

Hey

Opzich ben ik niet alleen op zoek naar een christelijke band. Het lijkt me ook heel cool om een keer een niet-christelijke band te beginnen, en gewoon muziek mee te maken.

Christen zijn is alleen wel een groot deel van mijn leven, ik heb er elke dag mee te maken. Ik weet niet of jullie het kennen dat je dmv muziek je emoties een beetje uitleeft, maar daar zit dus ook een deel van mijn christen-zijn in. Ik vind het dus fijn om een christelijke band op te starten.

Daarnaast, dat jij in verschillende koren speelt is dan dus heel wat anders. Ik wil andere soort muziek maken, en ook een boodschap brengen met mijn muziek. Als je met mensen muziek maakt die niet achter hetzelfde staan wordt het moeilijk..

Maar je hebt gelijk, aan de andere kant wil ik gewoon muziek maken... :strat:

PS ik ben het niet eens met de informatie uit het artikel dat je linkte.

bert k
8 juni 2003, 00:06
Ik heb ook ff dat linkje gevolgd, en daar schrok ik wel van. Wat een onzin! Alsof een bepaalde muziekstijl pe definitie onchristelijk is! Volgens mij kan je iedere overtuiging met elke muziekstijl uitdragen. En die gasten achter die link gaan mij vertellen dat echte Christenen alleen maar naar bepaalde soorten muziek mogen luisteren. Nou ben ik zelf geen christen, maar die gekken op die link al helemaal niet.

Je moet gewoon de muziek maken die je wilt, met het verhaal dat je te vertellen hebt. En een beetje respect voor andere opvattingen en andere smaken. (hier op het forum zitten we een beetje te dollen, maar dat went wel :) )
Dit soort fundamentalistische opvattingen verzieken het voor de normale mensen.

Verder zou het toch heel interessant zijn om een Overtuigde Satanist in een christelijke band te hebben? Leuk bij optredens, aan een ketting?

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 09:23
Volgens mij mag Sinaspril helemaal niet in een christelijk bandje van Satan

uh schat....ik ben GEEN satanist....ik ben atheïst, ik geloof ik helemaal nix wat met die bagger allemaal te maken heeft (geen god, satan, allah 1 van de 3000000 hindoe goden of weetikveel) ik vind het allemaal gelul...
ik geloof nog eerder in aliens (er zijn meer mensen die aliens hebben gezien dan god....)

wietse
8 juni 2003, 09:58
laat me raden bert k die link leidt naar een amerikaanse site?
daar zijn we wel aan gewend hier meestal komen ze van negk ,vaak zijn die nog erger die amerikanen weten niet beter daar zitten de christelijke al quaida en andere fundamentalistische bewegingen.
één groot staphorst of veluwe daar om zo maar te zeggen.

niks van aantrekken dus.

bert k
8 juni 2003, 14:42
Volgens mij mag Sinaspril helemaal niet in een christelijk bandje van Satan

uh schat....ik ben GEEN satanist....ik ben atheïst, ik geloof ik helemaal nix wat met die bagger allemaal te maken heeft (geen god, satan, allah 1 van de 3000000 hindoe goden of weetikveel) ik vind het allemaal gelul...
ik geloof nog eerder in aliens (er zijn meer mensen die aliens hebben gezien dan god....)
Ok, man, no offence, :D ik zat maar te pesten, hihi, Ik geloof je. Maar doen alsof is leuk, zeker in een heftig bandje.
Een vriend van me, die ook helemaal nix geloofd, heeft een omgekeerd kruis aan zijn voordeur hangen. Scheelt de helft van alle Jehovah's aan de deur...

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 16:21
http://www.av1611.org/crock/crockids.html

PS ik ben het niet eens met de informatie uit het artikel dat je linkte.

Ik had ook niet verwacht dat je zo zou zijn als wat er in die link staat, want dat is gewoon ronduit ziek (is wel ergens anders een topic over).

Maar oké je punt is wel duidelijk... Misschien wordt je nog wel net zo bekend als P.O.D :)

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 16:55
Volgens mij mag Sinaspril helemaal niet in een christelijk bandje van Satan

uh schat....ik ben GEEN satanist....ik ben atheïst, ik geloof ik helemaal nix wat met die bagger allemaal te maken heeft (geen god, satan, allah 1 van de 3000000 hindoe goden of weetikveel) ik vind het allemaal gelul...
ik geloof nog eerder in aliens (er zijn meer mensen die aliens hebben gezien dan god....)
Ok, man, no offence, :D ik zat maar te pesten, hihi, Ik geloof je. Maar doen alsof is leuk, zeker in een heftig bandje.
Een vriend van me, die ook helemaal nix geloofd, heeft een omgekeerd kruis aan zijn voordeur hangen. Scheelt de helft van alle Jehovah's aan de deur...

dat die andere helft dan nog komt....die aso's zetten echt gewoon hun voet tussen de deur gewoon denken: 'pech' en lekker ze poten tussen de deur inklemmen :D

bert k
8 juni 2003, 17:09
Ze komen niet zo vaak meer als vroeger. Meestal stuur ik ze meteen weg, maar soms ga ik met ze in discussie; lekker half uurtje staan zeiken :evil:

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 18:28
of naar binnen trekken en een zelfverzonnen satanisch ritueel op gaan voeren :D

'INSJA ALLAH, DE SJEITAN KOMT ONS HALEN'

bert k
8 juni 2003, 18:45
:-D :-D

Ik bind ze altijd een gewicht aan de voeten, en dan kiep ik ze in de singel. Die is maar 30 centimeter diep, maar tot ze erachter komen hebben we toch lol gehad...

SiNiSTRaL
8 juni 2003, 20:26
hehe

wimmeltje
20 juni 2003, 23:58
geloof geloof geloof, Is er iemand die ook nog in zichzelf geloofd?? :???:

wimmeltje
20 juni 2003, 23:59
ff off topic, ik zit op 100 berichten, ga ff een biertje drinken :razz: !!!

Bosch
11 augustus 2003, 17:01
Aan het oordeel goed en kwaad ligt een ander, ouder oordeel ten grondslag: voornaam en slecht. De these van Nietzsche luidt: "het waren de zwakken, de hulpbehoeftigen die de bedreigde sterken "kwaad" hebben genoemd; uit het oogpunt van de sterken waren zijzelf echter de "slechten", in de zin van ordinair, onbeduidend. Het hele morele universum ontstaat uit die perspectivische toeschrijvingen en taxaties. De door het leven benadeelden kunnen zich alleen tegen de overmacht van de sterken beschermen door ten eerste samen te spannen en ten tweede de waarden om te munten, dus de deugden van de sterken, zoals onverbiddelijkheid, trots, vermetelheid, spilzucht en dergelijke, als ondeugden te definiëren, en omgekeerd de habituele gevolgen van hun zwakten, zoals deemoed, medelijden, vlijt en gehoorzaamheid als deugden te kwalificeren.

De sterken zijn overwonnen als ze zich door de imaginaire wereld van de ressentimentsmoraal laten inpakken. De strijd in de moraal draait om de definiërende macht: wie laat zich door wie beoordelen.

Het christendom met zijn moraal van naastenliefde, deemoed en gehoorzaamheid betekent voor Nietzsche over de hele linie een overwinning van de slavenmoraal, met als gevolg dat de sterke naturen, die er natuurlijk nog altijd zijn, in hun krachtsvertoon tot alle mogelijke compromissen, vervormingen, verhullingen en indirectheden gedwongen worden.

skapiche!?
11 augustus 2003, 17:12
AMEN!!

Bosch
12 augustus 2003, 10:20
AMEN!!

:-D

Skapiche!?, je maakt weer fraaie paradoxale opmerking! Toppie! :D .

Ik heb er nog eentje van Nietzsche:

De gedachte dat het leven alleen zin zou hebben wanneer het één zin, één betekenis had die voor iedereen gelijkelijk geldt, getuigt naar Nietzsches oordeel van een kleingeestige, angstige levenshouding. Iemand die zo denkt heeft de kracht niet om een overtuiging in z'n eentje voor zichzelf overeind te houden - hij heeft daarvoor de bevestiging nodig van liefst de hele wereld en God erbij. Ook is zo iemand kennelijk niet in staat zijn eigen waarheden te scheppen, of als hij het vermogen daartoe wel bezit, dan gebruikt hij het in elk geval niet - hij wil de waarheid als gegeven, hij wil haar vinden, kant en klaar.

Avé,

~Bosch~

skapiche!?
12 augustus 2003, 11:37
Dank je bosch, maar is geloof niet een zwakheid van de mens? Waarvoor zou je een leider nodig hebben als je in jezelf genoeg vertrouwen hebt? Kijk de bijbel beschouw ik als een leerboek waar veel situaties in staan waar je wat aan kan hebben of leren. Maar wat heeft god daar mee te maken? Niks! Waarom zou hij beslissen over mijn leven? Kijk maar naar bush......de hele amerikaanse natie gaat ten onder door het geloof, omdat hun het zo seriues nemen heeft de hele bevolking er last van! Hoe kan je christen zijn als je landen bestookt met bommen? Sorry maar ik kan het niet meer volgen. Door het geloof strijden we al eeuwen met elkaar, dat krijg je ervan als iedereen zijn eigen interpetaties over het geloof heeft, en je schiet er niks mee op. Sorry maar mijn mening is: zonder geloof zou de wereld er stukke beter uitzien!

Ik zou graag wat siteren van George Orwell maar ik heb geen zin meer om hier woorden over vuil te maken, ieder zijn eigen mening!

Jasper

skapiche!?
12 augustus 2003, 11:44
Bosch, ben je een beetje in de ban van Nietzsche? :D

sash
12 augustus 2003, 12:36
Ik weet niet of jullie het kennen dat je dmv muziek je emoties een beetje uitleeft, maar daar zit dus ook een deel van mijn christen-zijn in.

Met muziek wel, maar met geloof... Hoe moet ik dat zien?

Ben trouwens helemaaaaal niet gelovig.

telecastermaster
14 augustus 2003, 16:33
Ik weet niet of jullie het kennen dat je dmv muziek je emoties een beetje uitleeft, maar daar zit dus ook een deel van mijn christen-zijn in.

Voor een ander is dat natuurlijk weer zijn anti-christen-zijn

http://www.popinstituut.nl/index.htm?dat/index.htm?315

.

Bosch
14 augustus 2003, 16:55
:-D

HIMrazorblade
16 augustus 2003, 10:47
waarom ben je hier nu, waarom heb je wenkbrouwen op je harses zitten, waarom heb je poten om mee te lopen, dat komt echt niet alleen door een oerknal..
kluister naar nightwish, cradle of filth, after forever, alleen omdat ik het mooie muziek vind, kgeloof wel in hogere machten..
je hebt niet voor niks kloten tussen je benen of een gaatje, zodat we ons kunnen voorplanten, je eigen lichaam en het leven hebben dus heel veel details en ik denk niet dat zoiets kan ontstaan door 1 knal of een lichtflits, maarja thats me...

hoofd
17 augustus 2003, 01:14
Idd, het was niet een knal en/of een lichtflits. Het was een evolutie die miljarden jaren heeft geduurd dat van cellen tot visjes tot mensen die we nu zijn ging.

Anders Destium
17 augustus 2003, 15:39
Hebben we dát weer.

Maar hoe zijn die cellen dan gekomen, waar waren die van gemaakt. Hoe is God er gekomen.

Dit en nog veel meer in een nieuwe aflevering van "Gelovig of niet, niet alles is als je het ziet..."

Neanderthaler_Olaf
26 juni 2005, 23:14
:D

waarom liep deze discussie in hemelsnaam(woordspeling :P) dood?