PDA

View Full Version : Shadow SH 1900 "quick-mount" piezo-pup voor klassieke gitaar... iemand?



Gerth
8 maart 2012, 10:22
Ik kwam op dit modelletje uit in mijn zoektocht naar versterking voor mijn nylonstring.

Is gewoon een nieuw zadel met een passief piezo-elementje, volumeregeling en (mini-)uitgang voor een bijgeleverde kabel, zeer vlug te plaatsen, geen breek- of plakwerk aan de gitaar... lijkt mij de ideale oplossing voor iemand die geen effectieve pro-kwaliteit wil en aan deze handigheid (en niet zo dure - 98 euro in Duitsland) genoeg heeft.

Iemand ervaringen of een mening?

Alvast bedankt!

Gert.

LaurentB
8 maart 2012, 10:48
Ja, die gebruik ik ook. Werkt wel, maar je moet er wel beslist een goede equalizing achter hebben om het geluid redelijk te rijgen. Piëzo is altijd een compromis, en zeker bij nylonsnarige gitaren.

Gerth
8 maart 2012, 11:25
Een compromis, da's inderdaad de juiste bewoording voor piëzo... maar het is zooo handig...:)

Hopelijk kom ik er dan met de toonregeling op de (overigens toch wel goed en vooral zeer natuurlijk klinkende) SR Technology JAM 90. Is wel enkel laag en hoog, maar heb er toch wel vertrouwen in.

Ieg bedankt voor de reactie!