PDA

View Full Version : AfterEight, 3-tal relaxede/zwoele covers van mijn nieuwe mini-bandje!



Lexvandoef
7 maart 2012, 17:33
De afgelopen 2 maanden ben ik samen met de ex-zangeres van mijn soul/funk coverband een zijprojectje opgestart. Popcovers een wat zwoelere sound mee geven. Voorlopig zijn we live nog niet aan de bak geweest, maar de demo die daarvoor nodig was hebben we nu af en die wilde ik ff met jullie delen :).

De gitaartracks zijn thuis allemaal in 1x opgenomen met mijn Epiphone Sheraton -> Garageband - > Bogner XTC clean channel VST - > Red Wires IR, de zang tracks zijn later nog eens in een studio opgenomen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!


http://www.youtube.com/watch?v=JZVDOAXp9kc&context=C3a3b917ADOEgsToPDskI4q5KCZhLFj1HzusZMHxkS

http://www.youtube.com/watch?v=enOhivSxr0k&context=C3408d63ADOEgsToPDskLsfQks7BONgVpS7EwfQ9QS

Lexvandoef
7 maart 2012, 17:33
http://www.youtube.com/watch?v=P9SM1pZHON8&context=C33a1622ADOEgsToPDskJcTzpzRZ_a2bET9FcnE1-f

bass blom
7 maart 2012, 17:37
leuk man, ik draai ze alledrie tegelijk :cheerup:

HaroldA
7 maart 2012, 17:44
'AfterEight'? Het ranzigste "chocolaatje" dat bestaat. Gad-ver-damme. :stop:

Muziek is wel nice! ;)

Duhsjaak
7 maart 2012, 19:48
leuk man, ik draai ze alledrie tegelijk :cheerup:

Hi
En dan zeker erover heen met je commie tele en je afgebeten gore riffjes?
Volgens mij heb jij een nieuw gat in de markt gevonden: Commie lounge!

@Ts/Lex van Doef
Persoonlijk zie ik de noodzaak niet echt van die gesplitste opnames. Misschien dat je eens kunt uitleggen wat daarmee is gewonnen? Het klinkt prima, misschien ietsjes te beschaafd. Maar who cares?

Het moeilijkste zal zijn om je project niet achterin de AlbertHeijn te laten programmeren als verkoopbevorderende achtergrond.

Temidden van het geweld van festivals, veronderstel ik dat er toch plaatsjes moeten zijn waarbij je door volume en plaatsing het luisteren tot de meest logische keus zou kunnen maken. Als je het te zacht doet, dan lullen ze er doorheen, iets meer op volume en ik zie het helemaal voor me.

Vriendelijke groet, Gus

PS Misschien toch een jam met Bass???????????????????????????????????????

Lexvandoef
7 maart 2012, 21:59
Hi
@Ts/Lex van Doef
Persoonlijk zie ik de noodzaak niet echt van die gesplitste opnames. Misschien dat je eens kunt uitleggen wat daarmee is gewonnen? Het klinkt prima, misschien ietsjes te beschaafd. Maar who cares?

Het moeilijkste zal zijn om je project niet achterin de AlbertHeijn te laten programmeren als verkoopbevorderende achtergrond.

Temidden van het geweld van festivals, veronderstel ik dat er toch plaatsjes moeten zijn waarbij je door volume en plaatsing het luisteren tot de meest logische keus zou kunnen maken. Als je het te zacht doet, dan lullen ze er doorheen, iets meer op volume en ik zie het helemaal voor me.

Over het opnemen: Dat ging niet anders. We hebben eerst thuis zowel de gitaar tracks als de zangtracks op mijn macbook apart van elkaar opgenomen. Daarna is alles naar een vriend van de zangeres gegaan om in de studio af te mixen. En toen heeft zij nog besloten dat ze toch de zangtracks opnieuw wilde inzingen. En dat heeft ze toen gedaan :). Ik heb de mics en interface niet om thuis alles tegelijk op te nemen.

Ons doel is trouwens om in kleine cafe's, bibliotheken, lobby's van theaters enzo te spelen. Beetje een combi van luister/achtergrond muziek :)

@Bass: thnx!
@HaroldA: Nee man, die dingen zijn lekker! We gaan ze ook uitdelen als we live spelen... :seriousf: en thnx!

Nielsje
8 maart 2012, 10:58
Klinkt prima hoor Lex, inderdaad wel erg steriel maar dat is live toch 'iets' anders :)
Ben je niet bang dat het een tikke saai wordt als je een uur vol speelt met dit soort muziek?
Komt er helemaal geen bas of drum onder?

beruk
8 maart 2012, 11:07
Klinkt lekker!
Up tempo nummers zorgen er voor dat er voldoende afwisseling is. En af en toe een fijne chord solo er tussen door:

http://www.youtube.com/watch?v=RJJXusY6Ogg

Lexvandoef
8 maart 2012, 16:57
Klinkt prima hoor Lex, inderdaad wel erg steriel maar dat is live toch 'iets' anders :)
Ben je niet bang dat het een tikke saai wordt als je een uur vol speelt met dit soort muziek?
Komt er helemaal geen bas of drum onder?

Nope, we bljven met zijn 2en spelen, is makkelijker repeteren (nu bij iemand thuis) en we vinden het zo ook wel prima. :)
Ben verder niet bang dat het saai wordt, uit het hele repetoire hebben we nu 3 wat rustigere/ingetogen nrs gekozen om op de demo te zetten omdat dat ons wel mooi leek. Er zit ook nog wat meer uptempo's in.
Over dat steriele gesproken, heb de gitaartrack opgenomen met een metronoom op mijn hoofd, wordt het ook wel wat sterieler van bij mij zeg maar.... :P


Klinkt lekker!
Up tempo nummers zorgen er voor dat er voldoende afwisseling is. En af en toe een fijne chord solo er tussen door:


Thnx! Zoiets zit ook in het repetoire trouwens! Maar thnx voor het filmpje, ga ik eens uitzoeken!

Mitch
8 maart 2012, 20:24
Bandnaam past prima bij de sfeer die je op wilt roepen denk ik. Ik vind het idee voor een duo als dit heel slim en ik denk zeker dat er markt voor is. De gitaar arrangementen vind ik prima te pruimen en ondanks je metronoom onwennigheid is jouw timing tien keer zwoeler dan die van de zangeres. Zeker in het hoog wordt ze hoorbaar onzeker ook en is haar vibrato niet fijn uitgevoerd, als ik eerlijk ben. Komt daardoor nerveuzer over dan ze zal zijn geweest tijdens de opnames.

Duhsjaak
9 maart 2012, 03:26
On second thoughts:
Probeer even uit te vissen wie de rechten heeft op de naam 'After eight'.
Het zal je toch niet geburen dat je succesvol wordt en wordt geconfronteerd met uitgetreken pratende kostuums (Onder leken wel advokaten genoemd) in verband met beschadiging van de merknaam.
Of sleep er een deal uit, dat je in ieder geval niet je uit te delen After eights zelf hoeft te betalen.

Het is wel een leuk en beproefd idee. Ik heb vroeger tijdens optredens lollies uitgedeeld, omdat ik ervan overtuigd was dat het lastig vechten is met een lollie in je hand of hoofd. Opmerkelijk weinig gevechten gehad in de zaal. Die kwamen echt nog wel eens voor. Geen idee hoe dat nu ervoor staat. Misschien trekt je muziek dat ook niet zo aan.

Maar het OK krijgen van de eigenaar van de merknaam lijkt mij geen gek idee.

@Mitch
Die had ik 'genoteerd' om te volgen. Die spanning. Kan 'beginnersgeluk' zijn. Als dat niet verdwijnt heeft dat aandacht nodig, maar nu? Met wat TLC van de kant van Doefie komt miep op den duur zekerder voor de micro. Juist opmdat het vooral in het hoog zit. Veel mensen zijn van nature een beetje bang van hoog.

@Doefie
Als je dat wilt, heb ik een eenvoudige houding/ademhalingsoefening voor haar, waardoor ze meer grip op de materie krijgt. Meer grip=meer zekerheid. Niks aan de hand.

Vriendelijke groet, Gus

Mitch
9 maart 2012, 20:44
Doefie? :chicken:

harrie-beton
9 maart 2012, 23:22
Het promotiemateriaal klinkt prima maar youtube films zonder video haak ik snel af.
Gebruik dan soundcloud ofzo

Duhsjaak
9 maart 2012, 23:54
Doefie? :chicken:

Nou ja, hoe heet die sjaak. Iets dat daar op lijkt toch?
Sorry hoor. Ik heb een leer handicapje. Met als gevolg dat ik echt geen namen kan onthouden en het richtingsgevoel heb van een dooie postduif.

Ik ben gewoon wat ik ben en ik ga me daar echt niet tot in lengte van jaren voor verontschuldigen.

Met vreindelijke groet, Gus

En daarom zit er ook vaak een fout in vriendelijke, dat ik soms wel en soms niet verbeter.
Ieder gekkie zijn gebrekkie, toch?

Mitch
10 maart 2012, 00:06
Sorry hoor. Ik vroeg me af waarom je het stadium van first-name-basis al voorbij was en je uitdrukte in een koosnaampje. Als ik had geweten dat ik daarvoor geconfronteerd zou worden met onnodige persoonlijke ontboezemingen, jaren oude frustraties en uitleg over typfouten dan had ik mijn virtuele mond wel gehouden.

:hide:

Duhsjaak
10 maart 2012, 05:12
Sorry hoor. Ik vroeg me af waarom je het stadium van first-name-basis al voorbij was en je uitdrukte in een koosnaampje. Als ik had geweten dat ik daarvoor geconfronteerd zou worden met onnodige persoonlijke ontboezemingen, jaren oude frustraties en uitleg over typfouten dan had ik mijn virtuele mond wel gehouden.

:hide:

Hi
Oh, wat zijn we sorry aan het doen hè?
Sorry dus.

Het is geen luiigheid of zo. Het is werkelijk onmogelijk. En heb dat een flink aantal keer geprobeerd uit te leggen.

Het is niet zo dat ik er nog echt van wakker lig. Wat wel zo is, is dat ik gewoon achter in de klas ben gezet om het aquarium schoon te houden. Dus dat ik als MAVO3 klant, mensen op HBO niveau coach heb ik niet aan het Amsterdamse schoolsysteem te danken. Dat heb ik geleerd ondanks, in plaats van dankzij onderwijzend personeel.

Je bent een nette gozer. Ik had niet zo naar je moeten moeten uithalen, sorry dus.

Vriendelijke groet, Gus

Lexvandoef
14 maart 2012, 17:50
Bandnaam past prima bij de sfeer die je op wilt roepen denk ik. Ik vind het idee voor een duo als dit heel slim en ik denk zeker dat er markt voor is. De gitaar arrangementen vind ik prima te pruimen en ondanks je metronoom onwennigheid is jouw timing tien keer zwoeler dan die van de zangeres. Zeker in het hoog wordt ze hoorbaar onzeker ook en is haar vibrato niet fijn uitgevoerd, als ik eerlijk ben. Komt daardoor nerveuzer over dan ze zal zijn geweest tijdens de opnames.

Thnx Mitch! Wij denken zelf ook wel dat er een markt voor is, het is ook de bedoeling lekker veel te gaan spelen hiermee :)
Ik zal zangkritiek doorgeven, daar kan ze nog wel wat mee!

Vind zelf de gitaararangementen af en toe nog een beetje te simplistisch/minimalistisch, maar ergens heeft dat ook wel weer zijn charme... Sommige dingen moeten ook ff groeien/wennen zeg maar...

@Duhsjaak: wat de naam betreft, het merk is van Nestle, die hebben ook de rechten. Ik ben trouwens niet in de desillusie dat we hier dermate groot mee gaan worden dat Nestle moeilijk gaat doen :seriousf:. Mocht dat wel het geval zijn dan nemen we nog wel een paar dozen chocolade van ze af.... :)

Nielsje
16 maart 2012, 13:33
Hoe is het eigenlijk met die funkband van je? Loopt dat nog een beetje?
Wil jullie nog steeds een keer zien, eigenlijk..

Lexvandoef
16 maart 2012, 15:27
Vanavond toevallig audities! De zangeres die je hier hoort zong eerst ook in mijn funk band, maar daar waren we uiteindelijk toch niet tevreden over....

Dus nu hard op zoek en bezig met audities....

Hoe loopt het bij jullie Niels?

Nielsje
16 maart 2012, 15:36
Ach Doefie, je weet hoe dat gaat: iedereen druk, dus het is momenteel wat rustig. Onlangs nog opgetreden op een rollerdisco, dat was wel erg gaaf. Echt iedereen in foute 70's / 80's kleding was echt leuk om eens mee te maken. Gig zelf ging minder soepel: tijd niet gespeeld en iedereen had toch wel wat last van stijve vingers.

Nou hadden we wel wat mogelijke optredens, maar een hoop gaan door aangezien onze zangeres anderhalve maand naar Indonesië gaat. Wel jammer, maar zo erg vind ik het niet. Ben toch erg druk met het afstuderen, en het geeft me even tijd om rustig m'n versterker te verbouwen, en m'n pedalboard gaat er ook weer aan geloven.

Laat maar weten als je weer een gig hebt, ben zeer benieuwd!
Oh, en heb je al een master gekozen? :)